• Togota

Lilla gänget!

Lilla gänget!

"Det har blivit några trådar sedan hösten 2008 då vi träffades här på Familjeliv för att utöka familjen! (Vissa av oss träffades nog redan våren innan om jag inte minns fel...)

Vi lyckas ofta missa att starta ny tråd innan den gamla gått ut, men har än så länge lyckats samla ihop fåren varje gång :)

Uppdatera ofta, det är så spännande att höra hur ni har det!"

BEBIS-LISTA::

bebbe77: 090328(v.34+0), Flicka(Olivia), 2750g 47cm

Tickollina: 090511 (35+1), Flicka & Pojke (Vera & Axel), V: 2455g 47cm, A: 2035g 42cm

albin och ebbas mamma: 090604 (39+6), Pojke, 3905g 52cm

Delfinen: 090815 (42+0), Flicka, 3595g 52cm

Togota: 090911 (41+0), Pojke (Elton), 3675g 52cm

Nallebjörnis: 091216 (BF+9), Flicka (Michaela) 4040 gram 53 cm
  • Svar på tråden Lilla gänget!
  • Nallebjörnis
    minezza skrev 2010-07-20 15:57:56 följande:
    Här går det trööööögt! Eftersom inte äl förra gången hann före jag skulle börja med progesteronet, så förhindrades äl helt. Kändes helt märkligt när tempen steg först en dryg vecka före mensen kom. 16.6 började jag med rosenrot, kanske det gjorde så äl blev i oskick, hoppas det går bättre den här månaden, utan äl är det ju ganska omöjligt att bli gravid.

Sköldkörteln bråkar ännu, dosen har nu sänkts lite, men jag har på känn att det inte kommer att bli så bra. Skrikandes Jag blir så ledsen på då det inte kan fungera, har nu hållit på i 11mån och försökt få den i balans, men icke! Har helt gett upp att vi ska få till det på naturlig väg, väntar nu bara på få börja med pergotime. Ska söka hjälp via privata sektorn för sköldkörteln.

Sen jag fick min senaste mens har jag kommit ner i dal av besvikelse och hopplöshet, känns som att vi aldrig kommer att lyckas Gråter
    Massa kramar till dig tjejen! Tänker på dig!
    *Michaela Victoria 091216* www.familjenmillberg.bloggplatsen.se
  • Togota
    minezza skrev 2010-07-20 15:57:56 följande:
    Här går det trööööögt! Eftersom inte äl förra gången hann före jag skulle börja med progesteronet, så förhindrades äl helt. Kändes helt märkligt när tempen steg först en dryg vecka före mensen kom. 16.6 började jag med rosenrot, kanske det gjorde så äl blev i oskick, hoppas det går bättre den här månaden, utan äl är det ju ganska omöjligt att bli gravid.

Sköldkörteln bråkar ännu, dosen har nu sänkts lite, men jag har på känn att det inte kommer att bli så bra. Skrikandes Jag blir så ledsen på då det inte kan fungera, har nu hållit på i 11mån och försökt få den i balans, men icke! Har helt gett upp att vi ska få till det på naturlig väg, väntar nu bara på få börja med pergotime. Ska söka hjälp via privata sektorn för sköldkörteln.

Sen jag fick min senaste mens har jag kommit ner i dal av besvikelse och hopplöshet, känns som att vi aldrig kommer att lyckas Gråter
    Usch vad tråkigt att höra :(  Det kommer bli din/er tur en dag, på ena eller andra sättet. Men denna väntan och ovissheten är såklart fruktansvärt jobbig! Att inte riktigt veta varför eller när/hur kroppen ska komma i balans igen.

Hur mår du nu?
  • minezza

Tack för era omtankar! Nu går det bättre igen. Vi har ju bara ett försök kvar tills vi får testa på något nytt (pergo) så jag hoppas ju på det nu. Några dagar kvar till BIM.

Hittade en alldeles underbar retrovagn igår, som jag nu dreglar över. Ska sy om en modern sovpåse till retro, så den passar till vagnen. Shoppar och syr lite nu och då till babyn för att ha som nån sorts terapi.

• minezza

BIM idag, ingen mens, inga spottings?! Ska testa imorgonbitti, för säkerhets skull för att kunna festa lite på kvällen, kan för mitt liv inte tro att det skulle vara pluss.

• Nallebjörnis
    minezza skrev 2010-08-11 14:27:00 följande:
    BIM idag, ingen mens, inga spottings?! Ska testa imorgonbitti, för säkerhets skull för att kunna festa lite på kvällen, kan för mitt liv inte tro att det skulle vara pluss.
    håller tummar och tår!!!
  • minezza

Nähä, inget pluss, mensen kom 1 dag för sent. Nu ska jag hålla en paus med terolut så inte äl förhindras åtm.

• Togota

Hur har det gått Minezza? Hur som helst skönt att höra att det känns bättre. Snart är det er tur!

Själv har jag börjat jobba... usch, inte alls kul. Jag vill mycket hellre vara hemma med E :( Men min man vill ju också vara hemma, så det är ju bara att bita ihop. Nån  måste ju dra in stålarna ;)

Han är en riktig liten spjuver nu lille prinsen, alltid ett busigt leende på läpparna. Han härmar både ljud och rörelser och förstår mer och mer vad vi säger. Idag har han sagt "mamma" och tittat på mig tre gånger, så kanske kanske har även den poletten trillat ner :) Så sover han hela nätterna nästan jämt nu, helt underbart!

• Delfinen

Hej alla!!
    Vad kul att några skrivit.
    Jag hade så sjukt mkt strul med inloggningen på Familjeliv att jag helt dumpade sidan i över en månad nu... Idag loggade jag in igen och provade, för att starta en tråd med fundering och nu verkar det funka OK igen..

Min dotter blev 1 år i söndags.
    Senaste vikt & längd nu vid 1 år: 10.5kg & 75cm (huvud 45cm)

Hon gick obehindrat vid 11mån.
    Gick med stöd från 8mån fram till hon släppte helt och hållet vid 11 mån.
    (jag vet inte när jag uppdaterade?)

Hon är intensiiiiiv min dotter ;) Hon leker inte själv många minuter/dag så det finns inte mkt tid över till internet när hon är vaken.. eller mig själv heller för den delen ;)

Älskade lilla tös - 090815
  • Nallebjörnis

Min Lillskit stod en liten liten stund helt själv utan stöd häromdan och igår lärde hon sig vinka :) Blev 8 månader i måndags.
    Här leks det inte heller mycket själv man ska vara med hela tiden.. men men ..

• Delfinen
    Nallebjörnis skrev 2010-08-19 21:00:43 följande:
    Min Lillskit stod en liten liten stund helt själv utan stöd häromdan och igår lärde hon sig vinka :) Blev 8 månader i måndags.
    Här leks det inte heller mycket själv man ska vara med hela tiden.. men men ..
    Åååååh vad duktig, heja heja!!!! :) :)
    Hur stor är hon nu? Vikt å längd menar jag.
    Älskade lilla tös - 090815
Svar på tråden Lilla gänget!