• Togota

Lilla gänget!

Lilla gänget!

"Det har blivit några trådar sedan hösten 2008 då vi träffades här på Familjeliv för att utöka familjen! (Vissa av oss träffades nog redan våren innan om jag inte minns fel...)

Vi lyckas ofta missa att starta ny tråd innan den gamla gått ut, men har än så länge lyckats samla ihop fåren varje gång :)

Uppdatera ofta, det är så spännande att höra hur ni har det!"

BEBIS-LISTA::

bebbe77: 090328(v.34+0), Flicka(Olivia), 2750g 47cm

Tickollina: 090511 (35+1), Flicka & Pojke (Vera & Axel), V: 2455g 47cm, A: 2035g 42cm

albin och ebbas mamma: 090604 (39+6), Pojke, 3905g 52cm

Delfinen: 090815 (42+0), Flicka, 3595g 52cm

Togota: 090911 (41+0), Pojke (Elton), 3675g 52cm

Nallebjörnis: 091216 (BF+9), Flicka (Michaela) 4040 gram 53 cm
  • Svar på tråden Lilla gänget!
  • Togota

Hur har ni det i tråden?? Läääängesen någon skrev nåt

Själv är jag hemma från jobbet med febrig tvååring... höstens dagissjukdomar har börjat

I övrigt jobbar vi på ett syskon, inget plus än så länge men det kommer väl hoppas vi... Längtar så efter både graviditet och bebis nu. Ser så otroligt mycket fram emot nästa föräldraledighet också, vill vara hemma mer med både bebis och vår store gosse! Mycket värdefull tid går förlorad när man jobbar och han är på dagis tycker jag.

Och så har vi köpt bostadsrätt! Det blir en nybyggd fyra på markplan i ett barnvänligt, mysigt område. Inflyttning i juni! Väntan är lång, men det är det värt i slutänden

• Delfinen

Nallebjörnis; hur går det för dig ????? Någon mer klar diagnos?
    Bebbe77: Hur mår du i graviditeten??

Jag är gravid i ca vecka 8 ungefär (7+1 enligt senaste mens, men oklart det där när äl var....)..
    Spännande!

Älskade lilla tös - 090815
  • bebbe77

Grattis delfinen!!
    Vad kul med en till graviditet!

Ja det var ett tag sen man skrev något här.. Tiden går så fort. Jag är redan i v 33 och det är inte många veckor kvar till BF. Det börjar även närma sig den dagen då Olivia föddes ( 34+0). Jagbisaen är blir mer och mer nervös inför de kommande veckorna men de är jättesnälla och hjälpsamma på MVC. Jag har fått gå extra mycket på komtroller och gjort fyra UL! Allt är bara bra hittills förutom mycket sammandragningar, kramp i vaderna, halsbränna samt lite foglosssning. Men det är ju sånt man får räkna med... 
    Det finns inget som säger att jag kommer föda för tidigt igen men man vet ju aldrig. Bebisen är större än genomsnittet vilket är bra om den kommer för tidigt men kanske inte så skönt när den väl ska ut... :S

Togota: Vad härligt med syskonverkstad och nytt hem! Nyproduktion är helt klart att rekommendera!

Hur är det med er andra?

Trevlig helg! : ) 

• Nallebjörnis

jag är nu inne på min andra provmedicin och vet inte om jag vågar säger dte men kommer inte ens ihåg sist jag mådde så här bra! Känns helt sjukt!
    jag har tagit tjänsteledigt 1 år from 19 dec då min sjukskriving går ut och ska plugga lite och låta kroppen vila lite från allt....

*Michaela Victoria 091216* www.familjenmillberg.bloggplatsen.se
  • bebbe77

Hej allihopa! I lördags kom Olivias lillebror till världen! Han kom i vecka 37+4 så det var ju inte lika tidigt som förra gången. Han vägde 4350 g och var 53 cm lång. Det blev en dramatisk förlossning för han hade navelsträngen två varv runt halsen samt fastnade med ena axeln när han skulle ut. Sen när moderkakan skulle ut så började jag störtblöda och fick åka upp på operation. Ingen rolig upplevelse. Vi är fortfarande kvar på bb för att allt ska ordna sig med amning etc. Han är världens sötaste! ❤

• Togota
    Nallebjörnis skrev 2011-12-02 16:38:16 följande:
    jag är nu inne på min andra provmedicin och vet inte om jag vågar säger dte men kommer inte ens ihåg sist jag mådde så här bra! Känns helt sjukt!
    jag har tagit tjänsteledigt 1 år from 19 dec då min sjukskriving går ut och ska plugga lite och låta kroppen vila lite från allt....
    Åh vad härligt att höra!! Smart drag att du ska vara tjänstledig och ta det lite lugnt :) Håller tummarna för att du får fortsätta må väl!
  • Togota
    bebbe77 skrev 2011-12-06 07:40:07 följande:
    Hej allihopa! I lördags kom Olivias lillebror till världen! Han kom i vecka 37+4 så det var ju inte lika tidigt som förra gången. Han vägde 4350 g och var 53 cm lång. Det blev en dramatisk förlossning för han hade navelsträngen två varv runt halsen samt fastnade med ena axeln när han skulle ut. Sen när moderkakan skulle ut så började jag störtblöda och fick åka upp på operation. Ingen rolig upplevelse. Vi är fortfarande kvar på bb för att allt ska ordna sig med amning etc. Han är världens sötaste! ❤
    GRATTIS!!! Första syskonet i tråden :) Låter som en minst sagt tuff förlossning, hoppas ni mår bra nu allihop?? Tur man glömmer fort hur jobbigt det är att föda barn Har Olivia träffat lillebror? Åh, jag blir alldeles tokigt bebissugen när jag tänker på att ni snusar nyföding just nu

Hade faktiskt ett tidigt missfall (v. 6) för tre veckor sen... jobbigt trots att det var så tidigt. Vi hann bli inställda på juli-bebis. Men nu är det ok och vi tar nya tag! Bim ca 15 nov!
  • Delfinen
    bebbe77 skrev 2011-12-06 07:40:07 följande:
    Phu, jösses!!! herregud vad skönt allt gick vägen till slut ändå....
    Grattis till knytet!!1
  • Mamma till A  E och W

Hej! Efter hackningen så har jag bytt alla uppgifter. (Hette tidigare Albin och ebbas mamma). jag fick en liten Wille i juni 2009 och ja, 3 barn det är ju många men jag är sjukt sugen på en allra sista liten - om det går förstås. Maken är lite mer svårövertalad men jag tänker att jag har ju ngn månad på mig då jag helst vill att mina barn föds i början av året. Löjligt men sån är jag därför börjar vi om jag lyckas med övertalningen tidigast i april...Roligt att höra att det är fler små bebisar på gång här...

• Delfinen
    Mamma till A E och W skrev 2012-02-03 20:17:42 följande:
    Hej! Efter hackningen så har jag bytt alla uppgifter. (Hette tidigare Albin och ebbas mamma). jag fick en liten Wille i juni 2009 och ja, 3 barn det är ju många men jag är sjukt sugen på en allra sista liten - om det går förstås. Maken är lite mer svårövertalad men jag tänker att jag har ju ngn månad på mig då jag helst vill att mina barn föds i början av året. Löjligt men sån är jag därför börjar vi om jag lyckas med övertalningen tidigast i april...Roligt att höra att det är fler små bebisar på gång här...

Hur långt är det mellan dina barn då?

Jag är gravid ungefär halvvägs nu.. flyttats tillbaka 17 dagar på RUL häromdagen vilket inte stämmer på nåt vis med när befruktningen kan ha skett om jag säger så... (vi hade inte sex då!) Men allt var iaf bra, och det blir mest troligt en pojke. Så det var chock nummer två! Haha.. heeeeeela garderoben jag sparat till med flickkläder har jag nu gått igenom i helgen och rensat ut... och jag har köpt ett litet set strl 56... i blått och vitt... ;) Kunde inte låta bli, kändes så ovant...  
Svar på tråden Lilla gänget!