• Togota

Lilla gänget!

Lilla gänget!

"Det har blivit några trådar sedan hösten 2008 då vi träffades här på Familjeliv för att utöka familjen! (Vissa av oss träffades nog redan våren innan om jag inte minns fel...)

Vi lyckas ofta missa att starta ny tråd innan den gamla gått ut, men har än så länge lyckats samla ihop fåren varje gång :)

Uppdatera ofta, det är så spännande att höra hur ni har det!"

BEBIS-LISTA::

bebbe77: 090328(v.34+0), Flicka(Olivia), 2750g 47cm

Tickollina: 090511 (35+1), Flicka & Pojke (Vera & Axel), V: 2455g 47cm, A: 2035g 42cm

albin och ebbas mamma: 090604 (39+6), Pojke, 3905g 52cm

Delfinen: 090815 (42+0), Flicka, 3595g 52cm

Togota: 090911 (41+0), Pojke (Elton), 3675g 52cm

Nallebjörnis: 091216 (BF+9), Flicka (Michaela) 4040 gram 53 cm
  • Svar på tråden Lilla gänget!
  • Delfinen
    Mamma till A E och W skrev 2012-05-01 19:38:41 följande:
    En liten fyra bor nu  i min mage. Det är dock väldigt tidigt än, plussade igår. Bf den 10-11 januari någon gång. det är en lika fantastiskt hissnande känsla varje gång. Men än så länge är det ingen som vet., förutom maken och ni då =).
    Å nu känner jag direkt av mitt dåliga minne... När fick du barn senast? KÄnns som du precis fick en bebis, eller är jag helt ute å cyklar? hahaha
    Älskade lilla tös - 090815 & Bebisen med BF 120701
  • Delfinen
    Delfinen skrev 2012-05-05 13:46:06 följande:
    Å nu känner jag direkt av mitt dåliga minne... När fick du barn senast? KÄnns som du precis fick en bebis, eller är jag helt ute å cyklar? hahaha
    Jag blandar nog ihop dig med någon, för du hette något annat innan med två barns namn va? det är nog därför...
  • Togota

Grattis till pyret i magen mamma till A E och W!!!! Vad spännande och vad snabbt det tog sigð??? Hur mår du?

Här är jag i vecka 25, tiden går helt galet fort andra graviditeten! Äntligen är jag hyfsat pigg och helt utan illamående sen några veckor tilbaka. Hungrig som en varg dock, det finns liksom ingen botten och en timme efter jag ätit en rejäl middag så är jag hungrig igenð???

Hur har ni andra det??

• Mamma till A  E och W

Delfinen : Jo jag hette albin och ebbas mamma förut. Jag fick Wille 090604 =). jag är nu i  vecka 6 och mår bra förutom att jag är sjukt öm i brösten det sticker i dem och jag kan definitivt INTE ligga på mage =). jag tycker också att det redan syns på mig så det är lite trixigt med kläder och så, man vill ju gärna vara lite hemlig tills vecka 12 är över åtminstone...

• Delfinen

Hej tjejer!
    Hur mår ni??

Vecka 33+1 idag för min del (Vecka 34) enligt RUL..

Var på förlossningen i söndags efter att ha haft stark "mensvärk" (!!) i flera timmar... Fick Bricanylspruta och undersöktes, men skickades hem igen efter några timmar då det verkade inte som jag hade hunnit öppna mig något. Jag var väldigt redo att födas om det hade blivit så, men det är ju för tidigt för bebisen så vi får se hur det artar sig nu... Skulle inte förvåna mig om jag föder i vecka 42 ändå...

• Delfinen

Hur har ni det, tjejer??
    V.37 nu, skönt!! Räknar dock med övertid, lika bra...
    Även om jag vet att jag kommer klappa ihop mentalt om jag går över datumet igen :( :(

• Mamma till A  E och W

Delfinen: omg det är ju nära för dig nu. Spännande. Jag är i vecka 10 nu, det tuffar sakta framåt. Längtar efter RUL...

• Togota

Hur går det för er här i tråden?? Ingen bebis än Delfinen? Och Mamma till... Du måste vara i vecka 12 snart va? Skönt när man kommit dit!

Här är jag i vecka 30 och mår riktigt bra förutom att jag sover så dåligt och därför är konstant trött. Men det är väl bara att vänja sig, det lär ju inte bli mer sömn framöver när bebisen tittar ut

Imorgon får vi äntligen nycklarna till vår nya lägenhet! Längtar så efter att komma i ordning och sen bara spendera tid med min store pojk och invänta bebbe

• Mamma till A  E och W

ja den efterlängtade vecka 12 går jag in i på lördag enligt barnmorskans beräkningar. jag tror dock att jag är där redan på torsdag. Får se vad RUL säger för datum. Spännande , kanske vi får bebisbesked snart här då Delfinen =). Togota: Kul med nytt boende och det är ju inte långt kvar för dig heller ju. Vi kanske borde uppdatera överst i tråden med syskonen också, så man (läs;jag) får lite bättre koll...

• Delfinen

Mamma...: Skönt, det tuffar sakta men säkert framåt.. ;)
    Togota: Gött, vecka 30 redan för dej ja! Du är ju inte alls långt bakom mej, kul !!!

Jag är i vecka 39 nu (38+2 idag) så jag hoppas så sjuuuuukt mkt på att inte behöva passera mitt datum ( 1 juli ) denna gången, men jag inser att den chansen är ganska liten :( Övertiden är så sjukt knäckande mentalt tycker jag!!

Svar på tråden Lilla gänget!