• Togota

Lilla gänget!

Lilla gänget!

"Det har blivit några trådar sedan hösten 2008 då vi träffades här på Familjeliv för att utöka familjen! (Vissa av oss träffades nog redan våren innan om jag inte minns fel...)

Vi lyckas ofta missa att starta ny tråd innan den gamla gått ut, men har än så länge lyckats samla ihop fåren varje gång :)

Uppdatera ofta, det är så spännande att höra hur ni har det!"

BEBIS-LISTA::

bebbe77: 090328(v.34+0), Flicka(Olivia), 2750g 47cm

Tickollina: 090511 (35+1), Flicka & Pojke (Vera & Axel), V: 2455g 47cm, A: 2035g 42cm

albin och ebbas mamma: 090604 (39+6), Pojke, 3905g 52cm

Delfinen: 090815 (42+0), Flicka, 3595g 52cm

Togota: 090911 (41+0), Pojke (Elton), 3675g 52cm

Nallebjörnis: 091216 (BF+9), Flicka (Michaela) 4040 gram 53 cm
  • Svar på tråden Lilla gänget!
  • minezza

Oj, tänk vad stora era bebisar är redan! Grattis till Michaela, hon har ju snart födelsedag Flört

I dag igen hade jag nått jag tror var en nidis, hoppas inte lika mycket den här gången, men om så tänk vilken fin julklapp det skulle bli!

• Delfinen
    minezza skrev 2010-12-06 15:49:22 följande:
    Oj, tänk vad stora era bebisar är redan! Grattis till Michaela, hon har ju snart födelsedag Flört

I dag igen hade jag nått jag tror var en nidis, hoppas inte lika mycket den här gången, men om så tänk vilken fin julklapp det skulle bli!
    Hur går det för dig????
    Har du behandling nu eller litar ni på det naturliga??
    Älskade lilla tös - 090815
  • Delfinen
    Nallebjörnis skrev 2011-01-16 19:46:12 följande:
    Hur gick det'?
    Hur går det för DIG?
    Hur stor är tjejen nu, har du börjat arbeta, o hur har ni det?

Jag skolar in lillan på dagis nu, vecka 2 (av 2)..
    Idag fick jag säga Hejdå och gå iväg 10min för att sedan hämta henne och gå hem.
    Gick jättebra, hon satte sig i famnen på en "fröken" tack å lov. Jätteduktig.
    Hon har blivit så oerhört blyg och "förstelnad" inför främlingar annars, men det gick bra idag iaf.
    Likadant att vi har henne på barnpassning på gymet då & då nu sedan några veckor = gått toppenbra!

Vi ska på 1,5års-kontroll i februari, blir spännande!

Hon hade en LÅNGVARIG diarré på 12 vidriga dagar med allmän sjukdom kring julen stackarn... Det var vidrigt!!! Men tillslut vände det då jag började ge henne Bröstmjölksersättning med probiotica - inget annat hjälpte.. det bara rann rakt igenom.. men det "stoppar" ju lite... Uscha... Hon gick ner nästan 1kg... Tur hon hade så mkt å ta av å har tagit igen det kanonbra nu igen! :)
  • Nallebjörnis
    Delfinen skrev 2011-01-18 12:18:10 följande:
    Hur går det för DIG?
    Hur stor är tjejen nu, har du börjat arbeta, o hur har ni det?

Jag skolar in lillan på dagis nu, vecka 2 (av 2)..
    Idag fick jag säga Hejdå och gå iväg 10min för att sedan hämta henne och gå hem.
    Gick jättebra, hon satte sig i famnen på en "fröken" tack å lov. Jätteduktig.
    Hon har blivit så oerhört blyg och "förstelnad" inför främlingar annars, men det gick bra idag iaf.
    Likadant att vi har henne på barnpassning på gymet då & då nu sedan några veckor = gått toppenbra!

Vi ska på 1,5års-kontroll i februari, blir spännande!

Hon hade en LÅNGVARIG diarré på 12 vidriga dagar med allmän sjukdom kring julen stackarn... Det var vidrigt!!! Men tillslut vände det då jag började ge henne Bröstmjölksersättning med probiotica - inget annat hjälpte.. det bara rann rakt igenom.. men det "stoppar" ju lite... Uscha... Hon gick ner nästan 1kg... Tur hon hade så mkt å ta av å har tagit igen det kanonbra nu igen! :)
    Jo då det går bra.
    Nu är hon lite sjuk men tror det är tändet på G med lite feber och snor.. ylat typ hela natten :(
    Nej jag börjar jobba den 7 mars och ska skola in Mickan på dagis 1 mars :) Här har vi bara 3 dagar mellan 9-14 . ska bli sååå spännande .
    Oj lätt jobbigt men skönt att det gick över!
    Kram
    *Michaela Victoria 091216* www.familjenmillberg.bloggplatsen.se
  • Delfinen
    Nallebjörnis skrev 2011-01-26 10:06:35 följande:
    Jo då det går bra.
    Nu är hon lite sjuk men tror det är tändet på G med lite feber och snor.. ylat typ hela natten :(
    Nej jag börjar jobba den 7 mars och ska skola in Mickan på dagis 1 mars :) Här har vi bara 3 dagar mellan 9-14 . ska bli sååå spännande .
    Oj lätt jobbigt men skönt att det gick över!
    Kram
    Skönt å börja så lätt med 3dagar/vecka. Ska du vara föräldraledig med henne övrig tid eller är du arbetslös? Annars brukar man inte kunna ha så lite menar jag :)
  • Togota

Oh, nu var det läääängesen jag skrev nåt här. Kul å se lite hur ni har det!!

E ska också skolas in på dagis i mars, fast jag/vi önskar att vi hade snålat ännu mer med föräldradagarna. Han känns så liten fortfarande! Och så känns det så konstigt att nån annan ska ta hand om vårt barn. Igår bestämde vi i alla fall att min man ska vara ledig onsdagar som är min längsta dag på jobbet, så nu känns det lite bättre.

Av nyfikenhet; hur många personal och barn är det på era barns avdelningar? På Es är det 14 småbarn (1-3 år tror jag) och 3 personal, inte heltider. Tycker det låter lite, men ansvarig säger att det är så det ser ut i hela kommunen.

• Delfinen
    Togota skrev 2011-02-12 09:19:18 följande:
    Oh, nu var det läääängesen jag skrev nåt här. Kul å se lite hur ni har det!!

E ska också skolas in på dagis i mars, fast jag/vi önskar att vi hade snålat ännu mer med föräldradagarna. Han känns så liten fortfarande! Och så känns det så konstigt att nån annan ska ta hand om vårt barn. Igår bestämde vi i alla fall att min man ska vara ledig onsdagar som är min längsta dag på jobbet, så nu känns det lite bättre.

Av nyfikenhet; hur många personal och barn är det på era barns avdelningar? På Es är det 14 småbarn (1-3 år tror jag) och 3 personal, inte heltider. Tycker det låter lite, men ansvarig säger att det är så det ser ut i hela kommunen.
    Vi går på ett privat Dagis och det är 13 barn på 3 fröknar, men sen är det en "bonusfröken" på hennes avdelning pga att en kille har diabetes och därför har en som är personlig assistent till honom hela tiden.
    Det är 1-3 år där min lilla går också, och visst är de små vissa!
    Endel börjar ju redan runt 1 år precis, men min lilla var ju nästan 1½ år nu när vi skolade in henne..!
    Men hon är fortfarande liten, men klarar det jättebra. Ledsen varje morgon när min sambo lämnar henne, men sen går det bra. Men ooooooj så trött hon blir av dagis, suuuperklängig och trött varje dag när man hämtar henne.. (hämtar henne mellan 16-17 varje dag då jag arbetar)

Jag arbetar 75%, så det är 3-4 heldagar/vecka och min sambo är ledig varje fredag (föräldraledig).
    Så det är långa dagar för henne, men hon är ledig hela dagar istället vilket vi föredrar.
    Sedan försöker hennes farmor hämta 1dag/vecka när vi har lång dag (till 17) då hon inte själv arbetar (hon arbetar själv på en annan förskola ute på landet, men arbetar bara på timmar).

Dagis är tufft, och det är känslomässigt tufft att lämna.
    Så det gäller verkligen att det känns RÄTT med personalen.
    Jag hade STOR ångest varje dag första veckan, shit jag grät inombords kan jag säga!!!! :/
  • albin och ebbas mamma

Hej allihop! Kul att läsa ikapp lite. de börjar vara stora nu våra bebisar. Shit, de går ju mot födelsedag nummer två redan. Wille går 15h/vecka på förskolan då hans pappa är arbetslös, själv jobbar jag heltid. Det är lite för mycket jag skulle vila gå ner till 80% men som det ser ut nu är det ju omöjligt =(. Wille trivs på sin förskola och jag upplever det som ett lugnt harmoniskt ställe med få tillfällen då det behövs vikarie...

Han har börjat prata mycket, det formligen exploderade efter jul (vid 1år och 7 månader) det är så gulligt.

• minezza

Både november och december hade jag nidis, men mens. Så nu har jag medicin som ska hjälpa ägget att fästa bättre och hålla sej kvar. Efter första omgången, tycks slemhinnan fästa så bra så den inte kommer i håg att komma ut i tid. Obestämd BIM i går, men ingen mens, ingen spottings och inget pluss.

Är det någon här som har nästa på G? Flört 

Svar på tråden Lilla gänget!