Anonym skrev 2012-02-14 13:13:47 följande:
Någon här som kan säga att de badar nakna utan att det har det minsta lilla med sexuell njutning att göra?
Jag tror det är bullshit. Varför i så fall inte bada enskilt utan publik.
Jag tror att 99 procent av alla som går till nakenstränder gör det eftersom de gillar att bli tittade på och att titta på andra nakna...
någon som säger emot?
Jag är på nakenbadet utan någon sexuell njutning vare sig om det är av att visa upp mig eller titta på andra. Kanske hade det varit annorlunda om inte majoriteten av besökarna på det lokala badet är 40+ och/eller överviktiga men det är ju bara rena spekulationer och jag tror inte det skulle göra någon skillnad faktiskt. Jag är där för min egen njutnings skull och då i form av solens värmande strålar mot kroppen. Ligger i regel och läser en bok eller lyssnar på ljudbok och sköter mig själv. Men visst ser man folk ibland det är ju ganska omöjligt att inte se någon såvida man inte är helt själv på plats. Förstår inte att så många har svårt för att förstå att naket inte måste vara sexuellt visst kan sexuellt vara naket men det måste inte vara så. Kanske har en viss grupp människor hamnat efter i evolutionen på det mentala planet? :P
Alla kanske inte vet eller har någon plats där de kan bada och sola nakna enskilt. Vet många som dock skulle göra det om de hade en plats för det. Andra är mer bekväma med sina kroppar och skäms inte om någon skulle se och då är det ju ganska praktiskt med skyltade nakenbad så man vet att man inte kommer få några rabiata pryda moralkärringar efter sig bara för att man är naken. I själva verket är det ju de själva de borde arbete med om de stör sig på andra, man måste inte titta.
Det är skillnad på strand och strand. Finns givetvis stränder där sexuella aktiviteter är mer vanligt förekommande även 'vanlig' stränder. Alla är vi olika och givetvis finns det personer som är som du tror men knappast 99%. Personligen tror jag betydligt fler människor på en 'vanlig' strand är där för att spana och visa upp sig själva.
Så ja jag antar att jag säger emot.