• Quirall

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hej!!

Är en tjej på 30 som nyligen fått det efterlängtade plusset på stickan, jag är med i en del trådar redan, men känner att jag vill ha en tråd med folk i mer liknande situation som mig. Vi fick plus på fjärde försöket och nu väntar vi såå på att magen skall växa, konstiga cravings skall komma och allt vad en graviditet innebär, sitter just nu och mår lite illa och försöker påminna mig själv om att det är det jag har väntat på hehe

Hoppas det finns fler som vill vara med i den här tråden!

Gravid BF-Lista Baby

Quirall BF 5/3 -11

• Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011
  • Sensa
    Minea skrev 2010-08-06 21:30:47 följande:
    Visst gör man. Därför är det skönt att få se att det verkligen finns någon där inne. Lycka till på måndag!
    Tack, tack :)

Om allt ser bra ut, så har jag planer på att köpa en bok där jag kan berätta om livet innan lillen kom, och klistra in lite bilder.
  • Minea
    Sensa skrev 2010-08-07 01:08:07 följande:
    Tack, tack :)

Om allt ser bra ut, så har jag planer på att köpa en bok där jag kan berätta om livet innan lillen kom, och klistra in lite bilder.
    Det är ju en jättebra idé! Jag har tänkt samma tanke men inte kommit längre. Köper du någon färdig som det bara är att klistra in i eller gör du en egen?
  • Minea
    Quirall skrev 2010-08-06 21:57:26 följande:
    Hej alla! Nu är jag tillbaka, har mått lite bättre idag, har till och med klarat åka hem till mina föräldrar en stund, och tagit hand om all disk och fixat till diskbänken som blivit väldigt lidande nu när jag varit så dålig   Och hittils idag har jag bara kräkts två gånger, hoppas verkligen att det inte bara är en tillfällig förbättring utan att det faktiskt börjat vända nu!

Längtar till onsdag för då skall jag på inskrivning!
    Härligt! Bra dagar ska man ta väl tillvara på! Håller tummarna för att det fortsätter!!
  • lier1979

Jag skriver dagbok i Word nu och klipper in lite bilder, som en bilddagbok! Sedan har jag köpt som ett fotoalbum med svarta sidor som jag ska skriva i och klistra in bilder som jag framkallat. Bilder på allt möjligt, magen och på oss i olika situationer. Upplevelser, första sparken mm Jättekul att ha!

• Sensa
    Minea skrev 2010-08-07 15:32:17 följande:
    Det är ju en jättebra idé! Jag har tänkt samma tanke men inte kommit längre. Köper du någon färdig som det bara är att klistra in i eller gör du en egen?
    Jag tänkte köpa en färdig, någon måtta får det vara på pysslandet :)
    Däremot blir det nog en med svarta blad. Har även tänkt köpa några roligare pennor till.
  • Quirall

mår inte så bra längre, vet inte om jag kommer kunna jobba i morgon, eventuelt åker jag dit en stund och försöker, jobbigt bara att om det inte går måste jag försöka få tag på en läkare som kan sjukskriva mig igen och det var ju inte så lätt sist gång :(

• Sensa
    Quirall skrev 2010-08-08 13:51:45 följande:
    mår inte så bra längre, vet inte om jag kommer kunna jobba i morgon, eventuelt åker jag dit en stund och försöker, jobbigt bara att om det inte går måste jag försöka få tag på en läkare som kan sjukskriva mig igen och det var ju inte så lätt sist gång :(
    Trist att du mår så dåligt.
    Nu får jag lite dåligt samvete för att jag gnällde igår kväll under konserten och på hemvägen.

Hoppas du kan få vara hemma och vila upp dig.
  • mve

Hej tjejer.
    Äntligen har jag skaffat mig ett konto här, efter att ha kollat in lite då och då :)

Är 33 och väntar första barnet, efter ung 4 års försök. Detta är med första IVF-försökets tredje återföring. Är i v9+3 nu. Är lite orolig för mf då allra första återföringen slutade med det i v.8.

Imorgon ska jag börja jobba efter 4veckors semester och kommer inte komma in i några av mina "vanliga" kläder. Får väl trolla :)

Imorgon ska jag också ringa och boka tid hos IVF-kliniken för första VUL (antar jag att de gör) och sedan boka inskrivning på Mama mia.

Spännande att få hänga här lite ibland och kolla hur det går för er med.
    /M 

• Quirall
    Sensa skrev 2010-08-08 14:09:32 följande:
    Trist att du mår så dåligt.
    Nu får jag lite dåligt samvete för att jag gnällde igår kväll under konserten och på hemvägen.

Hoppas du kan få vara hemma och vila upp dig.
    Haha inget att ha dåligt samvete över, jag får också dåligt samvete ibland när jag gnäller, jag är ju faktiskt gravid och har förhoppningsvis ett friskt och starkt litet knytte där inne, det finns ju de som inte har sådan tur! Men mår man illa så gör man och då måste man få klaga lite ibland.
  • Sensa
    Quirall skrev 2010-08-09 13:00:21 följande:
    Haha inget att ha dåligt samvete över, jag får också dåligt samvete ibland när jag gnäller, jag är ju faktiskt gravid och har förhoppningsvis ett friskt och starkt litet knytte där inne, det finns ju de som inte har sådan tur! Men mår man illa så gör man och då måste man få klaga lite ibland.
    Jo det förstås :)

Idag fick vi se vår räka för första gången.
    Vi blev tillbakaflyttade ganska mycket. Kommer illamåendet som ett brev på posten igen nu då eller?

Vi fick beröm för att vi hade en så väluppfostrad räka som så fint visade upp sig från sin bästa sida så BM kunde ta alla nödvändiga mått osv utan knot :)
    Nytt BF blir 19/3 -11.
    Vi skulle hållt oss till vår egen uträkning och inte den som BM på inskrivningen kom fram till ;)
    Vår egen visade nämligen BF 18/3 -11 medans hon ville ha det till 4/3 -11 ;)

Knyttet är hela 1,7 cm stort, imponerande storlek, och hjärtat slog starkt och snabbt :)

Så idag inhandlades boken och första anteckningen är noterad :)
Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011