• Quirall

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hej!!

Är en tjej på 30 som nyligen fått det efterlängtade plusset på stickan, jag är med i en del trådar redan, men känner att jag vill ha en tråd med folk i mer liknande situation som mig. Vi fick plus på fjärde försöket och nu väntar vi såå på att magen skall växa, konstiga cravings skall komma och allt vad en graviditet innebär, sitter just nu och mår lite illa och försöker påminna mig själv om att det är det jag har väntat på hehe

Hoppas det finns fler som vill vara med i den här tråden!

Gravid BF-Lista Baby

Quirall BF 5/3 -11

• Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011
  • Tussebus
    Daniela01 skrev 2010-07-19 10:02:29 följande:
    är så nervös ska på ultraljud idag och är i v.14+2. förra graviditeten gjorde jag ul v.13+ och fick då reda på att fostret hade dött.. Så nu är jag super nervös orolig och ja.. jag önskar klockan kunde bli 14;00 och jag var där och det var gjort redan. Att ultraljud skall skapa sån ångest.. Jag hade nog varit glad om det inte var så att jag har haft 3mf/ma sen tidigare.. kännde bara för att klaga av mig lite :)
    Spännande! Det kommer gå bra Hör av dig sen och meddela hur fint det såg ut
  • Hejåhå

Jag ska på tidigt UL nu på onsdag. Är också jättenervös!
    Jag har inte haft några komplikationer men betalar för det privat för att få en extra titt.
    Syrran har haft utomkveds sent i gravven (v12) och var nära att stryka med. Jag är rejält uppskrämd över detta och syrran rekommenderade mig att göra en tidig koll för att slippa gå genom detsamma.
    Jag har dock lite dåligt samvete över att det blir ytterligare ett UL för pyret. Har hört att det kan vara stressande.
    Jag vill ju även göra KUB-test så där är det ytterligare ett UL över det normala.

BF 9/3-2011
  • Erka
    Daniela01 skrev 2010-07-19 10:02:29 följande:
    är så nervös ska på ultraljud idag och är i v.14+2. förra graviditeten gjorde jag ul v.13+ och fick då reda på att fostret hade dött.. Så nu är jag super nervös orolig och ja.. jag önskar klockan kunde bli 14;00 och jag var där och det var gjort redan. Att ultraljud skall skapa sån ångest.. Jag hade nog varit glad om det inte var så att jag har haft 3mf/ma sen tidigare.. kännde bara för att klaga av mig lite :)
    Jag förstår precis hur det känns.... Ska tänka lite extra på dig där kring 14-tiden! Lycka till!
    ~~~ Det blir vad du gör det till ~~~
  • Hanni
    Quirall: Hoppas du mår bättre idag och att det funkar att jobba.

Millan: Jag gör ett privat UL i nästa vecka då jag gått 16 fulla veckor. Jag bokade så för att jag kommer vara i en stad där de gör privata UL. Jag kommer inte göra mitt ordinarie RUL förrän i v21 och tyckte det kändes långt att vänta utifall något skulle vara tokigt och man skulle bli tvungen att avbryta graviditeten. På den privata kliniken där jag gör UL i nästa vecka trodde de att skulle kunna göra ett RUL och kolla organ osv. Hoppas verkligen på det.

Jag har också kännt mig orolig när jag inte kännt nåt på ett tag. Eftersom jag mått rätt bra under graviditeten så har det varit ganska ofta. Min BM har dock varit super och förklarat och visat att det är som det ska. Jag skrev en lista en gång på saker jag kände när jag tyckte att jag inte kände nåt. Kom upp i 6 punkter (mest småsaker, men dock) som inte var som det brukar. Det kan vara ett tips.
  • Quirall
    Kattflickan skrev 2010-07-19 10:25:12 följande:
    Quirall: Jättejobbigt att du mår så dåligt, hoppas att det snart går över för dig! Du får skriva hur det gick för dig att jobba idag. I vilken vecka kom ditt illamående, jag har inte känt av nåt än. Är lite förstoppad, öm i brösten och känner av lite växtvärk.
    Kommer ni att bekosta ett extra ultraljud själva? När ska detta göras i såfall?

Fånigt men om jag inte känner av molvärken och bröstontet så blir jag lite orolig, men hittills så har det kommit tillbaka ett tag senare igen. Nån fler som känner så?

/Millan

Jag började kräkas för en och en halv vecka sedan, så måste alltså ha varit ca 5+5 eller något sådant, mådde lite illa ungefär en halv vecka innan dess också men då behövde jag inte kräkas, men efter 5+5 där någon gång har det bara blivit värre och värre, men nu har jag lyckats få reda på att det finns ett apotek i köpcentret där jag jobbar som har några förpackningar Postafen kvar så kommer åka upp till jobbet lite tidigare idag och köpa det, om det inte hjälper något kommer jag ringa BM i morgon.

Vi kommer bekosta ett extra UL själva då vi vill veta om vi väntar en pojke eller flicka, och då kommer vi passa på att göra det i 3D, men har inte bokat någon tid än men det kanske vi borde göra, det kanske är lång väntetid på det och för att ha störst chans att se könet skall det ju vara inom vissa speciella veckor, hmm får nog kolla på det ikväll när jag kommer hem.

Nu skall jag börja packa ihop lite smått å gott som jag kan ha och tugga på under arbetsdagen, gurka upptäckte jag igår var bra. Tur iaf att jag jobbar kväll då det är då jag brukar må minst illa!
  • cshell

Lycka till alla som har ul denna veckan. Jag har också RUL på torsdag (v12) och känner en blandning av nervositet och längtan.

• Quirall

Attans, hade skrivit ett långt meddelande om hur det gick igår, men I.E kraschade innan jag han posta det.

Nåväl, fick tag på Postafen igår och det gjorde illamåendet MYCKET bättre, mådde visserligen illa hela dagen men behövde bara kräkas en gång och det var nog pga att vi hade så mycket att göra så jag inte hann få i mig mat när jag blev hungrig.

Hoppas det går lika bra att jobba idag som igår!

Nu längtar jag så till inskrivningen i V.10+3 den 11/8 Det är det riktmärket jag har att gå efter nu för att räkna ner tiden

• Daniela01

det gick bra på ultraljudet igår :) jag var så nervös innan att jag grät och sedan när jag fick se den lille/lilla så känndes det så overkligt att jag grät lite till, mina hormoner hoppar verkligen upp och ner.. Det känns så otroligt skönt att det gick bra, vecka 14+0 :) ca 26 veckor kvar :) hehe..

• Hanni
    Daniela01 skrev 2010-07-20 09:57:45 följande:
    det gick bra på ultraljudet igår :) jag var så nervös innan att jag grät och sedan när jag fick se den lille/lilla så känndes det så overkligt att jag grät lite till, mina hormoner hoppar verkligen upp och ner.. Det känns så otroligt skönt att det gick bra, vecka 14+0 :) ca 26 veckor kvar :) hehe..
    Vad roligt att höra. Stort grattis.
  • Kattflickan

Grattis daniela01! Skönt att allt såg bra ut.

Igår kväll fick jag mycket kramp i nedre delen av magen och stickningar, kändes nästan som om jag hade frossa. Jätteobehagligt!

Imorse kände jag för första gången av lite illamående, men inte så att jag behövde spy,

Idag är det bättre men har stundvis lite ont idag med. Hoppas det inte är ett begynnande missfall, hur har ni som fått  det känt er? Jag har inte fått nån blödning än iallafall, känner mig lite orolig.

Millan 

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011