• Quirall

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hej!!

Är en tjej på 30 som nyligen fått det efterlängtade plusset på stickan, jag är med i en del trådar redan, men känner att jag vill ha en tråd med folk i mer liknande situation som mig. Vi fick plus på fjärde försöket och nu väntar vi såå på att magen skall växa, konstiga cravings skall komma och allt vad en graviditet innebär, sitter just nu och mår lite illa och försöker påminna mig själv om att det är det jag har väntat på hehe

Hoppas det finns fler som vill vara med i den här tråden!

Gravid BF-Lista Baby

Quirall BF 5/3 -11

• Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011
  • Erka

Oj så jag känner igen det där med att illamåendet sätter stopp för mycket... När karln ser att jag mår illa vill han ju så gärna komma och stryka mig på ryggen eller vara omtänksam, och jag bara motar bort honom eftersom det blir värre när någon tar i mig då det är som värst. Huuuua! Nä, nog är det rätt skönt att det faktiskt börjat att ge med sig lite, nu mår jag bara illa om det går för lång tid mellan måltiderna. Känns lite lyxigt eftersom jag tidigare mådde tokilla under dygnets alla vakna timmar.... Fick heller aldrig kräkas så det lättade ju aldrig. *urk*

~~~ Det blir vad du gör det till ~~~
  • Sensa

Oj, jag har nog väldig tur då.

Jag var lite illamående i ca 1½ vecka, det var det som föranledde testet för min del. Sedan dess har jag bara varit lätt illamående om jag blivit hungrig.

Hoppas det lättar för er.

• cshell

Vi fick klartecken på KUB undersökningen idag. En rolig scan med ett rörande liten sak som vill vinka och suga tummen. Nu är det bara att vänta för magen att synas och första rörelsen!

• Erka
    cshell skrev 2010-08-05 13:28:36 följande:
    Vi fick klartecken på KUB undersökningen idag. En rolig scan med ett rörande liten sak som vill vinka och suga tummen. Nu är det bara att vänta för magen att synas och första rörelsen!
    Så härligt! Skrattande
    ~~~ Det blir vad du gör det till ~~~
  • Hejåhå
    cshell skrev 2010-08-05 13:28:36 följande:
    Så roligt! Vi ska också göra KUB-test, men det blir inte förrän om lite drygt 3 veckor.
    Jag är dock lite orolig över resultatet. Rekommenderar BM fostervattenprov om det anses vara hög risk för Downs syndrom?
    BF 9/3-2011
  • Rundabullar

Hejåhå: Vet inte hur det är i Sverige, men här gör man i första hand NUP, nackuppklarning, en ultraljudsundersökning. Visar den nånting så går man vidare, visar den inget så går man vanligtvis inte vidare med fler tester. 

Jag har väldigt tudelade känslor kring fosterdiagnostik, det är ju så många fel som inte alls syns och just downs skulle jag själv inte välja att abortera. Men jag har ju inte tänkt så mycket på sånt förrän senaste dagarna, så det kanske vänder. 

Vad gäller illamåendet har jag nog också haft tur, mådde mest illa innan testet, senaste dagarna har varit riktigt bra. Ytterst korta stunder jag mår illa, kommer snabbt, men går också över snabbt. Jag kan absolut INTE äta nåt sött och inte stå och steka och laga mat. Oerhört tacksam över att ha semester och kunna vila och äta när man känner för det. Glad 

• Minea

Så skönt! Har precis gjort ultraljud, privat, och allt såg perfekt ut. Känns som om jag äntligen kan slappna av, helt underbart! Nu ska här njutas lite mellan illamåendet.

Hur går det för er andra?

• Sensa

Vi skall göra första UL på måndag.

Känns som om det är tomt där inne, känner mig "normal". Tom tröttheten håller på att avta :)

• Minea
    Sensa skrev 2010-08-06 19:58:00 följande:
    Vi skall göra första UL på måndag.

Känns som om det är tomt där inne, känner mig "normal". Tom tröttheten håller på att avta :)
    Visst gör man. Därför är det skönt att få se att det verkligen finns någon där inne. Lycka till på måndag!
  • Quirall

Hej alla! Nu är jag tillbaka, har mått lite bättre idag, har till och med klarat åka hem till mina föräldrar en stund, och tagit hand om all disk och fixat till diskbänken som blivit väldigt lidande nu när jag varit så dålig   Och hittils idag har jag bara kräkts två gånger, hoppas verkligen att det inte bara är en tillfällig förbättring utan att det faktiskt börjat vända nu!

Längtar till onsdag för då skall jag på inskrivning!

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011