• Quirall

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hej!!

Är en tjej på 30 som nyligen fått det efterlängtade plusset på stickan, jag är med i en del trådar redan, men känner att jag vill ha en tråd med folk i mer liknande situation som mig. Vi fick plus på fjärde försöket och nu väntar vi såå på att magen skall växa, konstiga cravings skall komma och allt vad en graviditet innebär, sitter just nu och mår lite illa och försöker påminna mig själv om att det är det jag har väntat på hehe

Hoppas det finns fler som vill vara med i den här tråden!

Gravid BF-Lista Baby

Quirall BF 5/3 -11

• Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011
  • Quirall

Hej alla! Nu börjar vi bli många, jätteroligt!

Jag mår jätteilla, hittar inget som hjälper och tydligen är Postafen slut hos leverantören så det går inte att få tag på, iaf inte här i stockholm där jag är på semester, kan lova att det är en riktig plåga att traska runt i huvudstaden i den här värmen och med det här illamåendet, men i morgon beger vi oss hemåt och på måndag börjar jag jobba igen, vet verkligen inte hur jag skall klara av det!

Ni som har ömma bröst, har i också märkt av att brösten är mycket varmare än resten av kroppen? mina bröst är som två element, totalt kokheta, ganska roligt att känna skillnaden mot resten av kroppen!

• Smurto

Hej!
    Här är en 30-plussare till som plussat! Jag är 33 år och i sjunde veckan, vår första graviditet efter flera års försök.

Har inte skrivit in mig på MVC än. Graviditetssymptom så här långt är trötthet, svullen mage och spända, ömma bröst. Har senaste dagarna känt lite illamående direkt på morgonen som går över fort. Än så länge vågar jag inte glädjas fullt ut, ifall något skulle gå snett. Längtar till efter v12...

Allt gott!

• Smurto

Quirall: Mina bröst ömmar, men jag har inte känt nån temperaturskillnad. Hoppas du hittar nån lindring mot illamåendet.

• lier1979

Erka: jo tack hoppas verkligen att tröttheten försvinner mer och mer nu. Tror iofs att värmeböljan har gjort sitt också. Mina andra symtom har nästan helt försvunnit nu vilket är skönt!

• Riza

Millan75:  jag vet inte, men jag fick en tid direkt för hälsosamtal, alla barnmorskor och MVC kanske inte gör på samma sätt. Men då kanske de tar upp det på din inskrivning istället, och ger lite info. Men jag fick som sagt komma direkt efter jag plusat, och det tycker jag är bra, så man fick info direkt i början. De tar upp vad man ska tänka på, vad man bör äta, och vad man bör undvika osv. Jag vet inte vilken vecka du är i nu, du kanske är nära vecka 10 så då är det ju inte långt kvar, men själv hade jag inte kunnat vänta så länge, jag ville träffa BM direkt!

• Erka
    Quirall skrev 2010-07-16 21:48:56 följande:

Hej alla! Nu börjar vi bli många, jätteroligt!

Jag mår jätteilla, hittar inget som hjälper och tydligen är Postafen slut hos leverantören så det går inte att få tag på, iaf inte här i stockholm där jag är på semester, kan lova att det är en riktig plåga att traska runt i huvudstaden i den här värmen och med det här illamåendet, men i morgon beger vi oss hemåt och på måndag börjar jag jobba igen, vet verkligen inte hur jag skall klara av det!

Ni som har ömma bröst, har i också märkt av att brösten är mycket varmare än resten av kroppen? mina bröst är som två element, totalt kokheta, ganska roligt att känna skillnaden mot resten av kroppen!

Hade inte tänkt på temeraturskillnaden förrän jag läste ditt inlägg - men jag känner den! De är verkligen varma! Lite facinerande faktiskt...... Cool
    ~~~ Det blir vad du gör det till ~~~
  • Quirall
    Erka skrev 2010-07-18 01:06:43 följande:
    Hade inte tänkt på temeraturskillnaden förrän jag läste ditt inlägg - men jag känner den! De är verkligen varma! Lite facinerande faktiskt...... Cool

Häftigt, då är jag inte ensam, min sambo är totalfacinerad av det

Men nu tänkte jag utnyttja tråden till att gnälla av mig lite...

Jag mår illa i stort sett hela dagarna och i ca en och en halv vecka har jag kräkts flera gånger om dagen, idag är den värsta dagen hittils och i morgon skall jag börja jobba igen efter semestern, förstår inte hur jag skall klara av det!! Från det att jag vaknade vid åttatiden i morse har jag legat på soffan fram till ca 19:00 (med jämna pauser för att springa in på toa och kräkas) då lyckades jag ta en dusch och få i mig popcorn och gurkstavar med dipp, Så hur i hela världen skall jag klara av att stå själv i en butik i morgon? Vill bara gråta när jag tänker på det!

Har de senaste dagarna mått så illa så jag hela tiden måste påminna mig om att jag kommer få något otroligt fint ut av det hela så att det i slutändan ändå faktiskt kommer vara värt det, men vill ju inte behöva påminna mig själv om det, vill ju vara lycklig och njuta av min graviditet... Skall iaf försöka få tag på min BM i morgon och höra om hon kan skriva ut Postafen eller Lergigan, och jag hoppas innerligt att det kommer hjälpa, annars måste någon sjukskriva mig, usch vad det är jobbigt att ha ett jobb som man inte kan stanna hemma från hur som helst, vi är så få anställda så man försöker alltid jobba i så stor utsträckning som det bara går, är ju ingen där som vet att jag är gravid än heller.

Så nu har jag fått gnälla lite och det känns faktiskt lite, lite bättre.

Hoppas ni andra mår bättre än vad jag gör!

• Daniela01

är så nervös ska på ultraljud idag och är i v.14+2. förra graviditeten gjorde jag ul v.13+ och fick då reda på att fostret hade dött.. Så nu är jag super nervös orolig och ja.. jag önskar klockan kunde bli 14;00 och jag var där och det var gjort redan. Att ultraljud skall skapa sån ångest.. Jag hade nog varit glad om det inte var så att jag har haft 3mf/ma sen tidigare.. kännde bara för att klaga av mig lite :)

• Kattflickan

daniela01: Förstår att du är nervös, håller tummarna för att allt ser bra ut!

Quirall: Jättejobbigt att du mår så dåligt, hoppas att det snart går över för dig! Du får skriva hur det gick för dig att jobba idag. I vilken vecka kom ditt illamående, jag har inte känt av nåt än. Är lite förstoppad, öm i brösten och känner av lite växtvärk.

Riza: Jag är precis i 6e veckan men jag tror kanske inte att de har hälsosamtal här i Uppsala? Fick en tid för inskrivning i vecka 10 då de gör kubtestet och då kommer jag få tid för ultraljud.

Kommer ni att bekosta ett extra ultraljud själva? När ska detta göras i såfall?

Fånigt men om jag inte känner av molvärken och bröstontet så blir jag lite orolig, men hittills så har det kommit tillbaka ett tag senare igen. Nån fler som känner så?

/Millan

• Hanni
    Daniela01 skrev 2010-07-19 10:02:29 följande:
    är så nervös ska på ultraljud idag och är i v.14+2. förra graviditeten gjorde jag ul v.13+ och fick då reda på att fostret hade dött.. Så nu är jag super nervös orolig och ja.. jag önskar klockan kunde bli 14;00 och jag var där och det var gjort redan. Att ultraljud skall skapa sån ångest.. Jag hade nog varit glad om det inte var så att jag har haft 3mf/ma sen tidigare.. kännde bara för att klaga av mig lite :)
    Det är inte så konstigt att du är nervös och har ångest inför ultraljudet. Det är ju på nå vis då du får reda på hur det står till och det är väl bra om du blir nervös för det idag och inte har gått och varit det länga(om det nu är så). Även om jag inte råkat ut för något MF tidigare så är jag också lite nervös inför privat, tidigt (v16)UL i nästa vecka. Lever det lilla pyret och står rätt till?
    Hoppas, hoppas, hoppas att det går bra för er idag. Håller tummarna och tänker på dig i eftermiddag. Skriv gärna och berätta hur det gått.
    Styrkekramar
Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011