• Quirall

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hej!!

Är en tjej på 30 som nyligen fått det efterlängtade plusset på stickan, jag är med i en del trådar redan, men känner att jag vill ha en tråd med folk i mer liknande situation som mig. Vi fick plus på fjärde försöket och nu väntar vi såå på att magen skall växa, konstiga cravings skall komma och allt vad en graviditet innebär, sitter just nu och mår lite illa och försöker påminna mig själv om att det är det jag har väntat på hehe

Hoppas det finns fler som vill vara med i den här tråden!

Gravid BF-Lista Baby

Quirall BF 5/3 -11

• Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011
  • Rundabullar

Tack och lov såg allt bra ut och just nu känner jag stor ödmjukhet och tacksamhet över det. Var tvungen att lipa lite hos läkaren.Skäms Det tog en hel drös med bilder och en hel drös med olika blodprov, dem ska jag ringa efter svaren på om en vecka. Då får vi svar på KUB-testet också. De kör alla prover på alla, fast UL såg bra ut.

Vår läkare var trevlig och verkade kunnig. Inte en rolig typ eller särskilt pratsam och undervisande, men han svarade vettigt och vann både mitt och sambons förtroende. Så vi fortsätter och fick boka 3 följade besöken idag, ända fram till december. Skönt, eftersom sambon reser 1v varje månad, nu vet vi att han kan vara med.Skrattande 

BF blev 15mars.

• Sensa
    Rundabullar skrev 2010-09-10 22:22:22 följande:
    Tack och lov såg allt bra ut och just nu känner jag stor ödmjukhet och tacksamhet över det. Var tvungen att lipa lite hos läkaren.Skäms Det tog en hel drös med bilder och en hel drös med olika blodprov, dem ska jag ringa efter svaren på om en vecka. Då får vi svar på KUB-testet också. De kör alla prover på alla, fast UL såg bra ut.

Vår läkare var trevlig och verkade kunnig. Inte en rolig typ eller särskilt pratsam och undervisande, men han svarade vettigt och vann både mitt och sambons förtroende. Så vi fortsätter och fick boka 3 följade besöken idag, ända fram till december. Skönt, eftersom sambon reser 1v varje månad, nu vet vi att han kan vara med.Skrattande 

BF blev 15mars.
    Vad kul, grattis!

Hoppas på lika fint resultat på KUB:en också då :)

Då har ni BF dagen efter mig :) Får se vem som hinner först ;)
  • Erka
    Kattflickan skrev 2010-09-10 11:05:32 följande:
    KUB-testet gick så illa som det bara kunde för mig, sannolikhet 1:2, nackspalten var 6 mm bred. 

De tog moderkaksprov direkt. Ska göra snabbanalys och vi får svaren idag eller på måndag om barnet har downs, men även om det inte har det så har det troligen något hjärtfel.

Känns hemskt, hela världen har fallit samman.

Millan 
    Jag finner inte några passande ord så jag skickar en stor kram och hoppas på att MKP visar annorlunda....

Ta hand om dig!
    ~~~ Det blir vad du gör det till ~~~
  • Quirall
    KUB-testet gick så illa som det bara kunde för mig, sannolikhet 1:2, nackspalten var 6 mm bred. 

De tog moderkaksprov direkt. Ska göra snabbanalys och vi får svaren idag eller på måndag om barnet har downs, men även om det inte har det så har det troligen något hjärtfel.

Millan 
    Oj, usch vilket besked, jag hoppas innerligt att ni får ett bättre besked på moderkaksprovet! Och om inte att ni hittar styrkan i att göra det som känns bäst för er! Kram, ta hand om er!
    Rundabullar skrev 2010-09-10 22:22:22 följande:

BF blev 15mars.
    Vad skönt att det såg bra ut för er och hoppas att ni fortsätter få bra besked!
  • Quirall

Måste klippa och klistra lite från en annan tråd jag skriver i, blev uppskakad efter en grej på jobbet i går, säkert bara jag som överreagerar pga gravidkännslighet men måste bara skriva av mig!

Det var iaf på jobbet och jag hade under flera tillfällen under dagen telefonkontakt med en mycket missnöjd kund, jag förskte förklara att jag gjorde allt för att hjälpa honom men att han inte gav mig stora chanser till det, han bröt en del när han pratade och extra mycket när han blev riktigt arg så vi hade lite kommunikationsproblem av den anledningen också, vid ett tillfälle ringde jag upp honom för att försäkra mig om att han hade möjlighet att ta sig till butiken igår eller idag om jag lyckades få fram en bra lösning för honom och ja det hade han, men på söndag var det försent för då skulle han flytta från landet och det skulle inte på något sätt gå att få tag på honom. Nåväl jag arbetade fram en lösning, han skulle få en helt ny vara som ersättning för den som han skickat in på reparation men som blivit försenad där, då blir han (igen) helt galen och säger att han absolut inte har någon som helst möjlighet att ta sig dit innan han skulle flytta, han kallade mig dum i huvudet och allt möjligt, jag försökte igen få honom att lugna ner sig och undrade hur jag skulle kunna hjälpa honom eftersom det var fredag eftermiddag och han vägrade lämna några kontaktuppgifter så vi kunde nå honom på måndag, till slut sa han (efter mycket om och men) "Okej, okej hur länge har ni öppet idag? Okej jag skall skicka dit någon okej, MEN det är ingen jag känner och jag har inget ansvar för dem eller vad som händer när de kommer dit okej!" Jag blev helt ställd och lyckades inte få en syl i vädret då han pratade högt och hetsigt hela tiden, tillslut fick sa han att jag skulle skicka mail till honom på måndag om en lösning på problemet, som inte var hans problem utan mitt, förstått!

Och givetvis har jag inte lyckats få tag på min närmsta chef eller regionschefen så jag har ingen aning om hur i glödheta jag skall lyckas få en bra lösning på det här, är ärligt talat rejält uppskrämd och tycker det känns olustigt att gå till jobbet idag, (man är ensam större delen av arbetsdan dessutom), ser för mig hur det kommer en galning och sticker en kniv i magen på mig, (alla rädslor numera handlar ju om att barnet skall skadas!) Drömde dessutom om det inatt, kom då någon galning till jobbet och hotade och höll fast mig och jag förskte på tusen vis slå numret till väktaren men kom inte fram, vaknade panikslagen av att jag grät och förskte skrika och hade sån hjärtklappning så det sprängde i bröstet lång tid efteråt, är så orolig för hur det påverkar barnet när man mår så!

Usch blev säkert väldigt rörigt och otydligt men var bara tvungen att skriva av mig detta, usch nu skall jag tvinga i mig lite frukost och sedan åka till jobbet :(
  • Sensa
    Quirall skrev 2010-09-11 09:00:28 följande:

Måste klippa och klistra lite från en annan tråd jag skriver i, blev uppskakad efter en grej på jobbet i går, säkert bara jag som överreagerar pga gravidkännslighet men måste bara skriva av mig!

Det var iaf på jobbet och jag hade under flera tillfällen under dagen telefonkontakt med en mycket missnöjd kund, jag förskte förklara att jag gjorde allt för att hjälpa honom men att han inte gav mig stora chanser till det, han bröt en del när han pratade och extra mycket när han blev riktigt arg så vi hade lite kommunikationsproblem av den anledningen också, vid ett tillfälle ringde jag upp honom för att försäkra mig om att han hade möjlighet att ta sig till butiken igår eller idag om jag lyckades få fram en bra lösning för honom och ja det hade han, men på söndag var det försent för då skulle han flytta från landet och det skulle inte på något sätt gå att få tag på honom. Nåväl jag arbetade fram en lösning, han skulle få en helt ny vara som ersättning för den som han skickat in på reparation men som blivit försenad där, då blir han (igen) helt galen och säger att han absolut inte har någon som helst möjlighet att ta sig dit innan han skulle flytta, han kallade mig dum i huvudet och allt möjligt, jag försökte igen få honom att lugna ner sig och undrade hur jag skulle kunna hjälpa honom eftersom det var fredag eftermiddag och han vägrade lämna några kontaktuppgifter så vi kunde nå honom på måndag, till slut sa han (efter mycket om och men) "Okej, okej hur länge har ni öppet idag? Okej jag skall skicka dit någon okej, MEN det är ingen jag känner och jag har inget ansvar för dem eller vad som händer när de kommer dit okej!" Jag blev helt ställd och lyckades inte få en syl i vädret då han pratade högt och hetsigt hela tiden, tillslut fick sa han att jag skulle skicka mail till honom på måndag om en lösning på problemet, som inte var hans problem utan mitt, förstått!

Och givetvis har jag inte lyckats få tag på min närmsta chef eller regionschefen så jag har ingen aning om hur i glödheta jag skall lyckas få en bra lösning på det här, är ärligt talat rejält uppskrämd och tycker det känns olustigt att gå till jobbet idag, (man är ensam större delen av arbetsdan dessutom), ser för mig hur det kommer en galning och sticker en kniv i magen på mig, (alla rädslor numera handlar ju om att barnet skall skadas!) Drömde dessutom om det inatt, kom då någon galning till jobbet och hotade och höll fast mig och jag förskte på tusen vis slå numret till väktaren men kom inte fram, vaknade panikslagen av att jag grät och förskte skrika och hade sån hjärtklappning så det sprängde i bröstet lång tid efteråt, är så orolig för hur det påverkar barnet när man mår så!

Usch blev säkert väldigt rörigt och otydligt men var bara tvungen att skriva av mig detta, usch nu skall jag tvinga i mig lite frukost och sedan åka till jobbet :(
    Usch då vad otrevligt!

Jag begriper inte att folk skall vara så otacksamma hela tiden!
    Må så vara att han bröt på annat språk och det uppstod kommunikationsmissar, men att inte själv hjälpa till att finna en lösning är ju bara idiotiskt i ett sådant läge.
    Och sedan inte lämna kontaktuppgifter gör det ju stört omöjligt i princip att lösa!

Hade han tänkt att du själv skulle ta dig hem till honom med den aktuella varan då eller?!
    JAg blir så arg när jag läser sådant här. Folk idag är så extremt otacksamma och skall bara ha utan en tanke på andra.
    De som jobbar inom serviceyrken är inte människor för de flesta, utan rena maskiner som man kna skrika på bäst man vill. Det gör att jag ser rött!

Hoppas dagen iaf flyter på bra och det löser sig med allt!

Idag skall vi till Karlstad och se semi-finalen i Amerikansk fotboll. Skönt att ha en fräsch bil :)

Hoppas på uppehåll också och inte alltför blåsigt.
    Vill inte blir förkyld igen.
  • Rundabullar

Quirall: Vad obehagligt, hela situationen! Rynkar på näsan Jag tror att det är en otroligt feg människa som inser att han betett sig vidrigt, eftersom han varken vill ge kontaktuppgifter eller komma själv, utan "skickar nån annan". Hoppas du får tag i någon av dina chefer så att de kan ge dig stöd och gå vidare med ärendet om det behövs! Hoppas du kan skaka av dig obehaget och får en bättre dag idag! kram

Sensa: Kul att följas åt med någon som har BF nästan samtidigt!Glad 

• Quirall

Tack, jo det gick allt bra idag och har lugnat ner mig avsevärt nu, det var den nedrans drömmen som skrämde upp mig ordentligt. Känner iofs inte att jag fått någon vidare hjälp från huvudkontoret, de kom med två olika allternativ på att lösa problemet och det ena är inte genomförbart och det andra var inte vidare lämpligt, deras inställning är i princip att vi skall lösa det själva :(

Men på måndag jobbar jag tillsammmans med min chef och jag kommer då förklara läget ordentligt för henne och hur jag känner och sen får hon ta över problemet, det är faktiskt i ärlighetens namn inte mitt ansvar så nu får hon ta över.

Tror nog egentligen att han mest bara kom med tomma hot, men blir så frustrerad över att folk skall bete sig så, jag skulle aldrig drömma om att bete mig så om jag var i hans situation, men som du säger Sensa, man får stå ut med mycket skit när man jobbar med service yrken!

Nu skall jag krypa ihop på soffan och trösta mig med en bok och smaskig dipp med grönsaker till mums

• Rynna

Millan 
    Nu börjar jag gråta. Jag har varit där och jag tycker så fruktansvärt synd om er. I vår förra graviditet var nackspalten också 6mm och det visade sig vara hjärtat. Skönt att ha gjort mkp så snabbt iaf... För oss blev det en hemsk bergochdalbana av hopp och förtvivlan i 6v innan vi till slut fick beskedet som fick oss att avbryta, men det fanns hopp in i det sista att det skulle vara ok eller att hjärtat skulle kunna opereras till ok. Hoppas så att det löser sig för er. Kramar
  • Kattflickan

Tack alla för ert stöd, jag känner mig lite mer samlad nu, har läst på lite om alla undersökningar som kommer utföras om barnet inte har downs eller de andra två trisomierna.

Rynna: Blir jätteledsen för er skull när jag hör er historia om ert barn som också hade bred nackspalt och hjärtfel! Då vet du hur jag känner det nu. VI får se om vår historia får ett snabbt slut på måndag eller om den också blir utdragen, det finns ju ett litet hopp om att det går bra. Hur ser det ut i er nuvarande graviditet?

Millan 

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011