• Quirall

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hej!!

Är en tjej på 30 som nyligen fått det efterlängtade plusset på stickan, jag är med i en del trådar redan, men känner att jag vill ha en tråd med folk i mer liknande situation som mig. Vi fick plus på fjärde försöket och nu väntar vi såå på att magen skall växa, konstiga cravings skall komma och allt vad en graviditet innebär, sitter just nu och mår lite illa och försöker påminna mig själv om att det är det jag har väntat på hehe

Hoppas det finns fler som vill vara med i den här tråden!

Gravid BF-Lista Baby

Quirall BF 5/3 -11

• Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011
  • Rynna
    Kattflickan skrev 2010-09-12 10:04:36 följande:
    Tack alla för ert stöd, jag känner mig lite mer samlad nu, har läst på lite om alla undersökningar som kommer utföras om barnet inte har downs eller de andra två trisomierna.

Rynna: Blir jätteledsen för er skull när jag hör er historia om ert barn som också hade bred nackspalt och hjärtfel! Då vet du hur jag känner det nu. VI får se om vår historia får ett snabbt slut på måndag eller om den också blir utdragen, det finns ju ett litet hopp om att det går bra. Hur ser det ut i er nuvarande graviditet?

Millan 
    Det ser jättebra ut, nackspalten var normal och våra risksiffror 1:20 000. Vi har dock hjärtultra inplanerat den 30sep och organscreening den 4okt (är då i v19). Vi har ju lite förhöjd risk, men jag är inte orolig egentligen... allt känns så fantastiskt mycket bättre än förra gången vid den här tiden.
    Jo... jag vet ju tyvärr hur du känner det. Vi gjorde vårt kub den 30dec förra året, sen gick vi hem i chock med en inbokad tid för fvp 2 veckor senare. Nyårshelgen var verkligen den hemskaste tiden jag någonsin upplevt, allt var ju stängt och ingen fanns att ringa och fråga när frågorna väl dök upp. Vi ville ha en ommätning av spalten, för vi kunde inte tro på siffran.... 6mm finns ju liksom inte på kartan insåg vi när vi kommit hem och läst på... Att inte kunna sova, att varje tanke kretsar kring samma sak... Vårt första hjärtultra fick vi först i v18, har du hört när man kan få det som tidigast? Bor du så till att du har ett bra sjukhus i närheten?
    Hoppas, hoppas det löser sig. Kramar
  • Niiskuneiti
    Kattflickan skrev 2010-09-12 10:04:36 följande:
    Tack alla för ert stöd, jag känner mig lite mer samlad nu, har läst på lite om alla undersökningar som kommer utföras om barnet inte har downs eller de andra två trisomierna.

Rynna: Blir jätteledsen för er skull när jag hör er historia om ert barn som också hade bred nackspalt och hjärtfel! Då vet du hur jag känner det nu. VI får se om vår historia får ett snabbt slut på måndag eller om den också blir utdragen, det finns ju ett litet hopp om att det går bra. Hur ser det ut i er nuvarande graviditet?

Millan 
    Blir ledsen att höra om detta...jag är själv mycket nära släkt med ett hjärtsjukt barn. För oss kom det som en chock då man upptäckte det just efter födseln. Jag förstår att det känns tungt nu! Men nu när ni vet kan ni förbereda er bättre och jag vet inte var ni bor, men personalen i Göteborg (om ni hör dit) är helt fenomenal och den expertis som finns att tillgå är otrolig. Nu hoppas jag verkligen att det ska gå så bra som möjligt och av erfarenhet vet jag att barn med allvarliga fel också har stora chanser att klara sig. Hoppas att det inte är någon annan sjukdom förutom hjärtfelet. Styrkekramar till er!

Vi har börjat fundera lite kring detta också då jag har hjärtfel i nära släkt. Vi kommer troligtvis att göra ett extra UL för att kolla hjärtat på lilla kråkan. (Dock aldrig en tanke på abort pga en sådan sak, vill veta för att kunna förbereda) Jag känner inte till något om detta så jag skulle vara tacksam om någon kunde dela med sig lite av det, om ni vet nåt...
  • Kattflickan

Hej,

Vi har fått beskedet om att barnet har downs syndrom. Vi har valt att göra en abort, redan imorgon har vi fått en tid. Vissa av er har jag följts åt med redan när vi försökte bli gravida, känns tråkigt, men nu slutar resan för min del, blir ingen bebis i mars. Ni förstår säkert hur jag känner det!

Önskar er alla lycka till!

Millan 

• marsmarsmåne

Millan 75- beklagar sorgen, ska tänka på dig i morgon

• Hanni
    Millan75: Förstår ert beslut och kan tänka mig känslan. Lider med dig. Hoppas det går bra imorgon att att ni snart känner er redo att försöka igen. Skickar en massa styrkekramar och ett stort lycka till.
    Kramar Hanni 
  • Quirall

Tänker på dig Millan, hoppas att ni snart får tillbaka styrkan och kraften att försöka igen, lycka till!

• Erka
    Millan 75: Mina tankar är med er just nu. *kramar om*
    ~~~ Det blir vad du gör det till ~~~
  • marsmarsmåne

Har börjat synas på mig nu, är i v15,  fått 2 frågor från kvinnor i bekantskaps kretsen om jag är gravid.

eller snarare den ena sa: "- har du lagt på dig mycket över sommaren eller ser jag rätt i att du är gravid?"
    svaret blev   "eh båda"

och så 3 dar senare en annan bekant: "-och du är gravid ser ja"
    jag: "-eh jo"

har det börjat synas på er så folk börjat fråga? eller har ni berättat för alla i närheten eller har djungeltrumman gått?

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011