Kattflickan skrev 2010-09-12 10:04:36 följande:
Tack alla för ert stöd, jag känner mig lite mer samlad nu, har läst på lite om alla undersökningar som kommer utföras om barnet inte har downs eller de andra två trisomierna.
Rynna: Blir jätteledsen för er skull när jag hör er historia om ert barn som också hade bred nackspalt och hjärtfel! Då vet du hur jag känner det nu. VI får se om vår historia får ett snabbt slut på måndag eller om den också blir utdragen, det finns ju ett litet hopp om att det går bra. Hur ser det ut i er nuvarande graviditet?
Millan 
Det ser jättebra ut, nackspalten var normal och våra risksiffror 1:20 000. Vi har dock hjärtultra inplanerat den 30sep och organscreening den 4okt (är då i v19). Vi har ju lite förhöjd risk, men jag är inte orolig egentligen... allt känns så fantastiskt mycket bättre än förra gången vid den här tiden. 
Jo... jag vet ju tyvärr hur du känner det. Vi gjorde vårt kub den 30dec förra året, sen gick vi hem i chock med en inbokad tid för fvp 2 veckor senare. Nyårshelgen var verkligen den hemskaste tiden jag någonsin upplevt, allt var ju stängt och ingen fanns att ringa och fråga när frågorna väl dök upp. Vi ville ha en ommätning av spalten, för vi kunde inte tro på siffran.... 6mm finns ju liksom inte på kartan insåg vi när vi kommit hem och läst på... Att inte kunna sova, att varje tanke kretsar kring samma sak... Vårt första hjärtultra fick vi först i v18, har du hört när man kan få det som tidigast? Bor du så till att du har ett bra sjukhus i närheten? 
Hoppas, hoppas det löser sig. Kramar