• Quirall

30+ som väntar första barnet i början av 2011

Hej!!

Är en tjej på 30 som nyligen fått det efterlängtade plusset på stickan, jag är med i en del trådar redan, men känner att jag vill ha en tråd med folk i mer liknande situation som mig. Vi fick plus på fjärde försöket och nu väntar vi såå på att magen skall växa, konstiga cravings skall komma och allt vad en graviditet innebär, sitter just nu och mår lite illa och försöker påminna mig själv om att det är det jag har väntat på hehe

Hoppas det finns fler som vill vara med i den här tråden!

Gravid BF-Lista Baby

Quirall BF 5/3 -11

• Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011
  • Sensa

Vi har i princip berättat för de vi vill berätta för, sedan finns det några på jobbet som frågat och eftersom jag har otroligt svårt att neka på direkta frågor, så fick dessa veta tidigt.

Men visst syns det numera, en liten mage har man allt fått så det dröjer inte längre förrän alla vet på jobbet.
    För att inte tala på brösten som vuxit och blivit enorma på sistone (känns det som iaf.)
    Jag är liksom van vid en liten b-kupa men nu räcker det inte till längre.

Har även investerat i mina första mammabyxor :)

• Rundabullar

Tänker på dig Millan! Beklagar sorgen, kommer att sakna dig och hoppas innerligt att ni får en ny chans snart! Hoppas att det inte känns alltför omöjligt att titta framåt småningom.

många kramar 

• Minea

De enda som säger något är de som vet om det. Igår berättade jag för chefen men ännu har det inte spridit sig på jobbet. Passande har jag fått väldigt ont i huvudet och illamående så jag får hålla mig hemma idag. Blev väldigt gravid så snart jag berättde det känns det som. :-P

I måndags var vi dessutom på UL och fick se vår lilla. Ja, det är en tjej, så mysigt! Hon såg ut att må bra och det känns så skönt!

• marsmarsmåne

Minea- råkade ni få se eller gick ni dit för att ta reda på?

Jag är kluven om jag vill ta reda på könet. Skulle vara så mycket lättare att sy och sticka fina saker, slippa sy allt könsneutralt. Samt vi har ju en släktsjukdom som ena könet drabbas av och andra bara blir bärande av, så det skulle vara skönt att veta.
    MEN man förstör ju överaskningen för sig själv och släkten, roligast är väll berätta den dag bebin föds vad det blev för något.
    Men å andra sidan skulle det vara lättare att knyta an till den lilla redan under fosterstadiet, ge dess namn redan nu för namnfrågan blir ju lättare när man bara har hälften så många namn att välja på...

Är kluven.

Någon som ska ta reda på kön? isåfall vilka själ väger tyngst för er?

• Quirall

Jag skall ta reda på kön, jag anser inte att jag förstör överraskningen, den blir ju lika stor när man får den vid ett könsul som vid förlossningen, sen får man ju komma ihåg att det inte är 100% känner folk som fått reda på att de skall få det ena och sen när det väl fötts så har det varit andra könet.

Anledningen att jag vill veta är att jag är nyfiken, det känns praktiskt, och mysigt att veta vad det är man bär, längtar jättemycket till mitt 3D/4D könsul! Tyvärr vet jag att jag inte kommer få veta på RUL men jag kommer allt försöka kika och gissa själv, än så länge har jag ingen kännsla av vad det kan vara, i början tänkte jag kanske tjej men som sagt nu har jag ingen kännsla alls för vad det kan vara

• Rynna

På mig syns det nog för ett nyfiket öga. Några kunder på jobbet har börjat fråga. Alla kollegor vet redan sedan ett par veckor. På mornarna innan jag klivit upp är det roligt att ligga och titta på bumpen, men sen försvinner den nästan efter jag kissat. Mina bröst har blivit enorma. Konstigt nog har jag bara gått upp 1,5kg... allt sitter nog på tuttarna :) 
    Traderade hem ett par mammabyxor häromdagen, de är alldeles för stora ännu, men det ska bli roligt när de passar!
    Jag tror att vi måste ta reda på om det är en pojke eller flicka. Nu har vi råkat bestämma oss för att det är en tjej och kallar henne flicknamn, finns ju en risk att vi blir förvirrade om det kommer en pojk. Förra gången var det en pojke och jag tror att psyket vill göra den här graviditeten så olik den andra som möjligt... sa amatörpsykologen :)
    Får vi inte veta på rul så blir det nog till att gå privat. 

• muminbebis

På mig syns det pyttelite. Ser mest lite mullig ut på magen, vilket jag inte brukar vara. Är i vecka 15 och har endast berättat för de närmsta. Ska snart berätta på jobbet. Sen ska jag låta djungeltrumman gå. Blir väl via facebook kan jag tro;)

• Sensa

Ja facebook är väl det lättaste sättet i dagens läge :)

Vi kommer inte ta reda på barnets kön, min sambo vill absolut inte veta i förväg.

Sambon är dock övertygad om att det är en pojke redan. Jag gjorde två test på nätet för skojs skull och enligt dessa så blir det en pojke också :)
    Vi får se vad det blir :)

Har ni kollat barnvagn redan?
    Jag tror vi har hittat den vagnen vi vill ha.
    Vi kommer dock vänta med inköpet så jag hoppas den finns kvar när det är dags.

Någon mer som upplever att allt går väldigt långsamt nu?

Iofs tycker jag alltid det när jag är ledig, och denhär veckan är jag sjukskriven pga min hand och kan inte göra mycket, men det känns som om tiden går sakta.
    Magen blir inte större, man känner inget än, jag mår bra och har inga krämpor (som hör till graviditeten då).
    Känns som en slags mellantid :)

• Minea
    marsmarsmåne skrev 2010-09-15 08:52:46 följande:
    Minea- råkade ni få se eller gick ni dit för att ta reda på?
    Vi bor i Norge och här får man veta vid rutin UL om man önskar. Barnmorskan såg direkt men jag måste erkänna att vi inte haft en aning om hon inte sagt vad det var. Vi satt där som små ufon. Helt otroligt hur de kan hitta allt de letar efter på den där skärmen och ännu mer otroligt att kroppen vet hur den ska byggas upp med allt på rätt plats. Väldigt fascinerande!
  • marsmarsmåne

Just berättat via telefon för mina syskon, fy vad nervös jag var att de skulle hinna ringa varann innan jag hann ringa upp dem alla och berätta för dem en och en.

storasyster1: fan vad skoj, när ska du få? hur har du mått? ringer dig efter jobbet föresten
    storebror: oj är du så gammal redan, ja grattis antar jag.
    lillasyster: moster? vem ska få? jaha du, oj det trodde jag aldrig, grattis eller något då.
    storasyster2: ii vad kul!!! grattis grattis grattis!! jag ska bli moster!!

ska berätta för kusinerna såsmåningom med, sen lär nog djungeltrumman gå

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i början av 2011