RMC Malmö del 14
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
hej alla. jag mår MYCKET bättre. Det har gått tillbaka på egen hand. Men gud vad jag har mått skit i helgen. Imorgon ska jag jobba igen. Lång väntan till tisdag. Vi har 6.5 mil till malmö men jag kör dit på morgonen och tar testet. (brukar även tjuvtesta på morgonen innan jag åker dit).
ankan8012: vi kan sitta där och våndas ihop då.
eller ja....lämnar plodprovet....! vill ha besked samma dag...
Hej,
Detta är mitt första inlägg här.. jag har varit inne och läst lite tidigare. Det har både fällts en tår eller två och gjort mig varm, varm i hjärtat av att läsa era historier.
Själv påbörjade jag och min man vårt första IVF försök på RMC i Malmö den 13/8 i år. Idag fick vi det fruktade samtalet, blev dock "förvarnade" i lördags så det kom inte som någon chock precis. Men, någonstans långt där inne fanns en liten gnista hopp på att blödningen inte räknades.. så var inte fallet.
Det brast idag och det hjälpte inte att jag i bakgrunden kunde höra hur någon annan fick beskedet "Ja, du.. du är gravid" från någon annan i personalen. Absolut fantastiskt för personen i andra ändan men inte vad man vill höra när man just fått det besked jag fick. Trist för mig, underbart för någon annan!
Nästa försök blir i slutet på oktober. Tills dess följer jag er andra och hoppas, hoppas, hoppas på att vi alla ska få vår önskan uppfylld!
Lägger till mig i listan.
Väntar:
Teecee: 30 år, ICSI 3, start 26/9
jagochjohan: väntar på att starta IVF
MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
Kiwi10: 28år, väntar på icsi3
Camaro: Väntar på FET efter MF på IVF1
Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
Karinsara 31 år: Väntar på försök nr 2, förhoppningsvis i oktober
björneochsnigel 29 år, väntar på FET, start i oktober
Metta: IVF 1, spraystart 29/9
Tårtan: 33 år, väntar på försök nr 2, slutet på oktober
Sprayare:
Sprutare:
Smulans: ICSI 1, Suprefactstart 5/9, Menopurstart 27/9, VUL 4 /10
suck: 28år Suprefact startade 12/9
Knaprare:
Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9
Äggplockning:
ET:
Ruvare:
Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9
Ankan8012: 29 år, IVF/ICSI nr.1, ÅF 15/9, TD 28/9
Bdmc 31 år, IVF nr 2. ET 15/9, TD 28/9
StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF/ICSI 2, ET 17/9, TD 28/9
Gravida:
bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
Ivf10 25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
Snuttelina 30år: BF 3/12
TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
ITM: BF 12/12
77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
Kruxis försök 1, FET. VUL 14/10
Hej tjejer,
Hoppas det går bra för alla.
Jag undrar vad samtalet med läkaren skall gå ut på?
Har läst om hormon stimulering med nässpray och sprutor.
Jag är verkligen livrädd för sprutor av alla slag, så jag vet inte hur jag ska klara av att ge de till mig själv.
Finns det alternativ eller kan man gå till vårdcentralen lr så?
Idag fick jag veta att min bästa kompis är gravid och blev såååå glad för hennes skull.
Samtidigt blev jag jätte ledsen för min egen skull och kände mig nere hela dagen
kunde knappt andas när jag kom hem och min man frågade ömt vad stog på
och när jag berättade så brast han också i gråt.
Kände sig skyldig tror jag trots att det inte alls är så jag tänker.
Usch ogillar mitt liv så mkt just nu
Jag har sedan jag var liten varit livrädd för sprutor, jag har svimmat flera gånger under åren. Det var ett helvete att behöva sticka mig själv. Dessutom skulle jag göra det för första gången hos RMC, medan en ssk tittade på. Jag fick sitta länge innan jag stack mig i magen. De måste se så att man kan sticka sig själv och de berättar om stickteknik osv. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna klara av detta, men det går bättre och bättre. Man måste ju, för att ha en chans att bli gravid. Det finns en del som låter partnern sticka, men det hade jag definitivt inte klarat av. Jag är övertygad om att du kommer att klara det. Om jag klarar det så gör du det med! Jag fick nästan lyckorus när jag hade stuckit mig själv de första gångerna. Jag var så himla stolt över mig själv.
Jag har inte hört att någon som går på RMC använder spray som nedreglering. Det är sprutor två gånger om dagen. Men de har kanske ändrat behandlingsmetod eller har båda. Vad vet jag... Jag har nedreglerat med Suprefactsprutor 2 gånger om dagen. Förresten är det dags för mig att börja med dem på söndag. Lite pirrig är jag.
Lycka till med allt! Det kommer gå bra!
Jag har sedan jag var liten varit livrädd för sprutor, jag har svimmat flera gånger under åren. Det var ett helvete att behöva sticka mig själv. Dessutom skulle jag göra det för första gången hos RMC, medan en ssk tittade på. Jag fick sitta länge innan jag stack mig i magen. De måste se så att man kan sticka sig själv och de berättar om stickteknik osv. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna klara av detta, men det går bättre och bättre. Man måste ju, för att ha en chans att bli gravid. Det finns en del som låter partnern sticka, men det hade jag definitivt inte klarat av. Jag är övertygad om att du kommer att klara det. Om jag klarar det så gör du det med! Jag fick nästan lyckorus när jag hade stuckit mig själv de första gångerna. Jag var så himla stolt över mig själv.
Jag har inte hört att någon som går på RMC använder spray som nedreglering. Det är sprutor två gånger om dagen. Men de har kanske ändrat behandlingsmetod eller har båda. Vad vet jag... Jag har nedreglerat med Suprefactsprutor 2 gånger om dagen. Förresten är det dags för mig att börja med dem på söndag. Lite pirrig är jag.
Lycka till med allt! Det kommer gå bra!
Alrua: Det är tredje gången jag startar en behandling. Men vi har bara genomgått en hel behandling, andra försöket fick vi avbryta innan äggplock. Vi genomgår en ICSI.
När var det ni skulle prata med RMC?
Det är svårt att koppla bort alla graviditeter och bebisar runt om en. Men man lyckas på något sätt. Låt tankarna ta plats ett tag och sen "stoppar" du undan dem tills senare. För tankarna runt hela den här cirkusen som ni ska med i kommer alltid att komma. Ibland mer och ibland mindre.
Kram
Är helt slut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har stört blött i tre timmar idag, knallrött och klumpar!!
Bara gråter och är skit ledsen och arg..........
Varit på KK akut, och de menade att vi fick vänta och se. Ingen undersökning var för tidigt för att se något. Är i v 5+3 idag. Fick tid till på onsdag för ultraljud.
Men jag tror det är HEL KÖRT!!!!!!!!!!!!!
Men ja de sa ju på KK akut att man kan bölda trots att dte inte behöver vara något fel!
Men det kom verkligen mycke blod och klumpar, men jag fick sen för mig att klumparna kan ha varit Crioneklumpar som var dränkta i blod. Det rann verkligen av mig, men nu den sista timmen har det inte kommit något alls!!!!De sa att om det är missfall så blöder man i några dgara.
Så nu är det bara att vänta och se. Den jävla eviga väntan. Ursäkta ordvalet, men det är verkligen så, man väntar ju alltid på något när man är i denna jävla svängen!!!!!!
Är helt knäckta. Aldrig får man glädjas, två veckor av glädje blev på en sekund till förtvivlan...........