RMC Malmö del 14
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Idag var allt bra på jobb tills jag såg en av mina kolegor som köpte ett graviditetstest...... så knäpp man e som blir lessen för en sån sak, det e ju kul för henne om hon ska få barn men jag tänkte bara på mig själv =(
Men men, vi e ju på g nu med ivf så snart ska det väl bli våran tur.
Karinsara: Tillåt dig själv att ha en bottendag! Jag och alla andra här inne förstår dig precis och alla har vi bottendagar. Det känns tungt idag, men i morgon känns det lättare. Snart har du fått tillbaka tron på detta och att ni ska få barn. Det är vår tur nu!!!
Många kramar till dig
suck: Jag förstår dig helt och hållet. Man blir väldigt ego och tycker synd om sig själv. Det är helt naturligt och tillåtet. Självklart är det er tur nu.
Usch, det kryper i kroppen idag....vill testa NU! Inte vänta tills nästa tisdag....så låååång tid dit. Funderar på att ta ledigt från jobbet den dagen...kan bli jobbigt med ett sådant samtal på jobbet. Hur har ni andra gjort?
Strykekramar till er alla som har jobbiga dagar...och alla er andra också.
Ankan. Jag kände att jag inte fixade ett sånt samtal på jobb... åtminstone inte om det skulle vara negativt. Men vi gjorde istället så att vi gav rmc min mans telefonnummer, för han är något mindre känslig än jag. Så han fick ta emot beskedet och lova att inte höra av sig till mig förrän jag kom hem från jobb. Men han busade och ringde mig på jobb och lämnade besked ändå, kunde inte hålla sig med de goda nyheterna
Förstår att er väntan känns lång! Håller alla mina tummar och tår för ett positivt besked till er också!
Styrkekramar till er som behöver det! Vet hur hopplöst det kan kännas ibland, men en dag ska det bli er tur också!!
Grattis, Millan! Vad roligt
Så kul att det är många som lyckas!
Jag håller tummarna för alla ruvare! bdmc, hoppas det går åt rätt håll med överstimuleringen.
Jag börjar med Menopur 27/9 och ska på VUL 4/10.
turkiskpeppar: nu har du inte långt kvar. Stor mage??
bdmc: hoppas att du mår bättre! Jag blev också förvånad när jag skrev in samma testdatum som dig och Ankan. På remissen till blodprovstagningen (jag tar blodprovet på hemorten då jag inte bor i Malmö, stod det att blodprovet skulle tas den 28/9 för att se HcG dag 12. När jag räknar så blir det dag 13 för mig.......så jag vet inte riktigt hur de tänker/räknar.
Ankan: visst är det en nervös väntan......man vill ju veta nu! Tar du testet i Malmö så du får besked samma dag?