• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • FiaLotta

Bdmc hur har det gått för dig idag?

Jag har sett något alldeles underbart idag. Ett litet hjärta som slog :). Helt fantastiskt. Allt såg bra ut o eskimån var 4.4mm. Inte klokt att man redan då ser det pulserande hjärtat. Så glad och försöker att slappna av lite nu. Hade en massa crinone som ramlade ut även hos läkaren (förlåt, äckligt jag vet) så inte lustigt det kom en massa klumpar igår med. Konstigt att kroppen inte tar upp det bättre, jag tar ju det på morgonen som man ska.
    Nu ska jag försöka njuta lite.

Trevlig helg.

• FiaLotta

Måste bara fråga med, när ni andra som lyckats varit på ultraljud har er BF stämt? Kanske är för tidigt att säga via vul nu men vulet idag visade på 5+5 eller 5+6 och jag är ju egentligen 6+6 idag. Blev lite orolig men läkaren sa att jag inte skulle oroa mig för de växer olika snabbt tror jag han sa. Får hoppas det stämmer.

• Kruxis

FiaLotta- Så skönt att höra att allt såg bra ut!!!!!Nu kan du pusta ut över den oron!
    jag vet inte heller riktigt hur de räknar. Rmc sa att jag var i vecka 4 nu , vilket jag tycker låter mycke, men men man får väl se på ultraljudet och de sa dem ju är v 8.

Bdmc-Hoppas du slipper överstimuleringsklydd!Håller tummarna!!

Teecee-jag är precis som du blir helt knäckt och skit förbannad på alla gravida i vänskapskretsen och alla tar så enkelt på . "Ja ojsan det gick visst på första försöket, var ju inte riktigt tänkt att det skulle gå så fort"-och sådana komentarer. Känns ibland som om man hade kunnat smälla de som säger så på käften. De fattar verkligen inte vad folk kan gå igenom!!

Trevlig helg på er alla!!!!

• Tigra79

Jag flyttades tillbaka 4 dagar på mitt första VUL (ca i v 7-8), så du behöver nog inte vara orolig. Gjorde ett VUL till i v11 och då flyttades jag fram 3 dagar, så nu har jag BF en dag senare än min första uträkning. Som sagt, dom små liven växer nog ganska olika fort.

• FiaLotta

Tack för era svar nu kan jag lugna ner mig lite :)

• StorLängtanEfterLiten

FiaLotta: Skönt att höra att allt verkar vara i sin ordning och vilken känsla det måste vara att få se ett tickande hjärta. Hoppas att du kan försöka slappna av lite och njuta nu! Sov gott i natt Glad

Bdmc: Hur gick det på rmc idag? Hur mår du?

• StorLängtanEfterLiten
    Nu är jag oxå ruvare!  ET gick bra, fick tillbaka ett 4-celligt "skolboksexemplar" (så säger de kanske alltid......) och ett til frysen också!
    Väntar:
    Teecee: 30 år, ICSI 3, start 26/9
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Camaro: Väntar på FET efter MF på IVF1
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    Karinsara 31 år: Väntar på försök  nr 2, förhoppningsvis i oktober
    björneochsnigel 29 år, väntar på FET, start i oktober
    Metta: IVF 1, spraystart 29/9

Sprayare:

Sprutare:
    Smulans: ICSI 1, Suprefactstart 5/9
    suck: 28år Suprefact startade 12/9

Knaprare:
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9

Äggplockning:

ET:

Ruvare:
    Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9
    Ankan8012: 29 år, IVF/ICSI nr.1, ÅF 15/9, TD 28/9
    Bdmc 31 år, IVF nr 2. ET 15/9, TD 28/9
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF/ICSI 2, ET 17/9, TD 28/9

Gravida:
    bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
    ITM: BF 12/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
    FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
    Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
    Kruxis försök 1, FET. VUL  14/10
  • bdmc

Efter en hel dag på rmc är det ganska skönt hemma isoffan nu. Jag är överstimulerad, har vätska i buk och lungor men inte så allvarligt så att de behövde tömma!!! Fick ta prover, undersökas och lungröntgas. Och så vara på övervakning. Det blev inte sämre under dagen så jag får vara hemma!!! så skönt. Nu fick det två läge. Antingen blir jag mycket sämre och måste komma in och tappas på vätskan, eller så går det tillbaka om några dagar.
    Hoppas så klart på det sistnämnda!!!  Jag mår sådär. är väldigt pustig och andfådd, har ont i magen och mår lite illa. men men. det kunde ju varit värre så.....

Härligt fialotta att få se hjärtat slå!!!  Med dottern blev jag framflyttad 4 dagar!

Storlängtanefterliten: va roligt att du oxå är ruvare nu.
    Men jag begriper mig inte på hur de räknar ut testdagen. JAg fick tillbaka ett 4celligt i onsdags och du idag men ändå har vi samma testdag. någon som vet hur de räknar???

• barnatro10

Hej på er! Usch vad tiden går sakta. Har ju testdag på tisdag och det är jättelänge tills dess. Det är så svårt att inte oroa sig. Det är ju vårt 3:e försök och man känner ju efter hela tiden på gravsymtom/menssymtom... Oro. Jag är säkert inte ensam, men känner att jag är lite mitt emellan er andra nu även om vi går igenom samma sak. Det är ju roligt att läsa att så många blir gravida även om statistiken talar emot oss andra... Förlåt jag är lite gnällig nu.

• Millan14

Fialotta: Vilken härlig upplevelse å fantastisk känsla!! Slönt att det inte var ngt att oroa sig över!! Skönt att få ett lugnande besked efter all din oro!! Ang BF dag har jag ingen koll alls!!  :)

bdmc: Din stackare!! Inte skoj alls, låter ju inte som en jätte trevlig dag, men skönt att de haft koll på dig!! Hoppas du kan vila i helgen å att överstimuleringen går tillbaka! Va rädd om dig å krya på dig!!

StorLängtan EfterLiten: Grattis till ruvningen!! All lycka till dig/er!!

Ha en mysig helg alla!! Kramar

Svar på tråden RMC Malmö del 14