• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • björneochsnigel

Kruxis och Millan: Grattis till era graviditeter! Så underbart roligt att höra.

Bdmc och Ankan8012: Håller tummarna för er!

Teecee: Precis som alla andra skrivit är du inte hemsk utan enbart mänsklig. Alla som är här vet vad detta handlar om och vi har nog alla känt likadant både en och två gånger. Vi är bara människor. Det blir din tur snart ska du se. Kramis

• suck

Teecee: Jag tror att det e helt normalt att känna på det viset, jag känner likadant. På jobb så har det väll blivit ca 10 födda barn medans jag o min sambo har försökt..... jag förstår inte vad som händer, folk ploppar ut barn till höger o vänster runt omkring en, som mest var det 6st som var gravida samtidigt på jobb, hur kul var det o gå till jobb då på en skala....
    Men nu e det snart våran tur hoppas jag, håller på med mina sprutor nu.

Millan 14: Stort grattis till er =)

• StorLängtanEfterLiten

Tack för era tummar! Hjälpte nog, pratade med labbet på f.m och 5 av 11 var befruktade. Med tanke på att det bara var ett som blev befruktat och sedan inte klarade sig vid vårt första försök så känns det rätt bra. Labbet ville avvakta till imorgon och se hur de ser ut då innan de bestämmer om ET blir imorgon eller på lördag. Denna väntan och ovisshet är verkligen tärande..... Hoppas hoppas hoppas att i alla fall någon av dem vill fortsätta utvecklas och komma tillbaka till mig!

• FiaLotta

Är så orolig just nu. Känner mig inte alls bra. Crinonen kommer ut i klumpar och det har det gjort innan med ibland men idag är det svart och grått typ. Stora klumpar. Trycker konstigt nertill. Ringde gyn men hon var så otrevlig o helt oförstående. Jag var rädd att det kanske var en infektion men hon sa bara nej hela tiden, det kan man inte veta. Nej just det, därför jag ringde ju. Fick inte komma in. Akuttiderna ikväll var bara för akuta ärenden. Det kunde vara ett missfall på gång sa hon sa jag skulle vila. Jag försökte få komma in så de kunde kolla om allt var ok nu men fick inte o hon sa att även om det ser bra ut nu så betyder inte det att jag inte får ett missfall i natt. Så ledsen. Varför kan inte människor som jobbar på sådana positioner vara lite mer empatiska? Åtminstone försöka uppmuntra lite eller något. Ibland trodde jag hon hade lagt på för hon bara blev tyst o sa inget. Usch, detta blir en hemsk natt av oro. Hade svarta klumpar av crinonen efter äggplocket i juni men nu har jag ju inte gjort äggplock utan FET. Någon som varit med om samma? Förlåt behövde bara skriva av mig lite är så orolig och ledsen.

• TurkiskPeppar

FiaLotta: Usch vad jobbigt!! Lider verkligen med dig och hoppas sååååå att allt ska sluta bra!!! Hemskt med så okänsliga människor när man är orolig. Förstår inte varför man har ett sånt jobb om man saknar empati. Håller mina tummar allt vad jag bara kan för att den lill* ska stanna kvar hos dig!! Stora kramar

• Teecee

Tack alla för era peppande ord. Jag har idag pratat med min kompis som är gravid och förklarat hur jag känner och hon har haft samvetskval. För hon vill inte såra mig eller göra mig ledsen. Samtidigt ville hon berätta det, så jag slipper en obehaglig överraskning när vi träffas. Nu har jag några veckor på mig att få det att sjunka in och bestämma mig om jag ska gå på träffen.

FiaLotta: Usch och fy! Jag kramar tummarna blåa för er. Håller med TurkiskPeppar... Människor utan empati ska inte ha sådana yrken. Kramar till dig!

När livet ger dig citroner, gör saft!
  • Floppan

FiaLotta!  Jag vet inte om detta lugnar dig, men jag kände jag var tvungen att skriva några rader tiill dig. Förstår precis hur du känner!!! Samma sak hände för mig. Stora klumpar  av crinonet kom ut. Grå, bruna, svarta.  Inte en gång, inte en dag, utan många gånger. Många dagar! Jag blev helt förtvivlad!! Fruktansvärt! Men, trots all oro, gick allt bra och jag sitter här idag med en liten dotter på 6 månader!! Glad  Tydligen kan det bli så med crinone. Det kan lagras långt upp i "små fickor", ligga där i felra dagar, veckor, och sen komma ut, ibland nästan som gummi eller nåt. Öhhh! Vet det är äckligt, men ville bara förklara! Det blir den färgen (ursäkta, äckligt, jag vet) av bakterier och annat som finns "där inne" Obestämd.  Lite därför man helst ska ta crinone på morgonen så man kan röra sig under dagen och det fördelas inuti och inte stelnar. Tar man det på kvällen är det lätt att det blir klumpar som stannar. Att det blir brunt och svart kan vara att det legat där längre, att man kommit åt ett blodkärl med applicatorn och "rivit" sig och det lilla lilla blodet blandar sig med crinonet som stannar kvar! Det är inte heller ovanligt med lite rosa flytningar när man använder crinone. Slemhinnan kan bli irriterad och blöda lite. Kolla lite engelska sidor på nätet så ska du se Glad. Detta är svaren jag fått när jag haft samma problem! Som sagt, jag hade molvärk (värre än mensvärk, trodde allt gått åt pipan), rosa flytningar, gråa svarta bruna klumpar (som kom lååångt efter jag slutat med crinonen, veckor till och med). Hade dessutom blödningar  och rosa flytningar i vecka 7, 13, 16, 19, 22. Och ändå, gick allt bra!!

Oj , detta blev långt Obestämd Men kände jag så ville skriva till dig, och alla andra oxå för den delen! Jag är inte direkt aktiv i tråden längre, men följer den på avstånd då och då. Har själv genomgått det ni alla går igenom, vet att det är tufft, för jävligt många gånger. En stor hinderbana som aldrig tycks ta slut! Nya mål hela tiden!  Förstår inte hur man orkar ibland.

Alla tappra kämpare, jag känner för er, gamla som nya och vet vad ni går igenom! Men ge inte upp! Tack vare RMC Malmö har vi idag världens underbaraste lilla tjej!

Kram till Er alla!

• FiaLotta

Tack Turkisk Peppar o Teecee för de uppmuntrande orden och tack Floppan för att du delade med dig. Känns lite bättre efter jag läst ditt inlägg. Knappt sovit i natt alls, så orolig. Gyn ska ringa om en halvtimme så får se om jag får komma in o kolla. Hoppas jag får det så oron släpper lite. Och grattis till dottern Floppan :). Ska försöka vila idag o hoppas på en bättre ssk i telefonen.

Hoppas ni alla får en bra dag.

• bdmc

fialotta: hoppas du får komma in så du får det kollat och kan få ett bra besked.

nu ska jag åka till rmc. har fått överstimuleringssymtom - andfådd, pustig, ont i magen...
    så ska ta prover och undersöka om de behöver tömma på vätska. de ville att jag skulle komma in direkt och få det kollat.

• Millan14

Fialotta: Hoppas du får komma in och få de kollat å att allt är bra!!

bdmc: Hoppas de inte e ngt allvarligt!

Va rädd om er båda! Kramar

Svar på tråden RMC Malmö del 14