RMC Malmö del 14
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Hej, äntilgen hittade jag en tråd, där jag tror att jag "hör hemma".(?)
Började med Puregon 21/9, efter att ha nedreglerar med synarela i 30 dagar..
Lång nedreglering pga att en cysta bildats.
Den punkterades och jag fick börja med puregon.
Ska på vul (igen) på tisdag och se hur det ser ut.
När jag gjorde förra vul såg d en liten cysta, men som de ej gjorde någor åt.
HOPPAS att den spruckit eller i bästa fall försvunnit, vilket jag inte tror, då jag känner mer (av den?).
Ska jag skriva in mig här någonstans, på någon lista? Ni rutinerade får hjälpa mig på vägen!
Kram
Kruxis: jag har lärt mig att det är väldigt olika för alla personer hur ett missfall ser ut eller känns...under min graviditet hade jag tre ganska stora blödningar som jag åkte till akuten för...varje gång visade sig ett litet hjärta ticka...vecka 10 skulle jag skriva in mig på BVC och då visade det sig att vårt lilla barn dött i vecka 8...nu i efterhand förstår vi att det måste skett precis efter vår sista blödning som var störst och nästan precis efter vi varit på akuten och dubbelkollat...Efter det fick jag tabletter som stötte ut fostret...
Idag var jag på rmc för att kolla om jag har fått några äggblåsor, det hade jag men dom var lite små så nu ökade dom upp dosen med Gonal-F så ska jag in igen på fredag. Hoppas att det ser bättre ut då så det blir äggplock nästa vecka =)
Testdag imorgon!!! usch spännande. Fortfarande ingen blödning... SÅ kanske kanske.
Tjuvtestar som sagt imorgon bitti innan vi åker till malmö och lämnar blodprov... sen är det en nervös väntan tills de ringer...
önskar er andra lycka till...
Pratat med RMC idag. De förstod heller inget. Brukar ju vara blödning i flera dagar om det är missfall sa de,men de ville inte spekluera och ge mig för stora förhoppningar. Kan vara ett blodkärl som brustit. Skulle fortsätta med alla mediciner. Sa att jag skulle gå på ultraljudet på onsdag och sen ringa dem för vidare planering. Det får inte vara missfall-Då lägger jag mig ner och dör-Jag pallar inte!!!!!!!!!!!!!
Har i kväll när jag torkade mig fått en lite ljusbrun slajmig klump på pappret(ursäkta mina detaljer), men psykiskt är detta ett rent helvete varje gång man går på toaletten är man ju super nervös.
Ingen bra dag på jobb idag
På världens sämsta humör.
Går dessutom omkring och mår jätte illa hela tiden. Höll på att kräkas i morse när jag försökte äta frukost och även nu ikväll när vi åt middag. Sa till min man att det känns skit jobbigt att må så illa och känna att man är nära att kräkas, om det nu inte är för något gott, menar att om jag fått missfall går jag omkring och mår pyton helt i onödan,men är det lilla livet kvar mår jag mer än gärna dåligt!!!
Hoppas att du får positivt besked i morgon bdmc!!