• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • Molly3
    tänkte hoppa in här. 22 respektive 24år planerar barn och försökt i snart 1år. Varav 7 månader innan genomgick han cellgifter Rynkar på näsan då blev hans spermifunktion nedsatt. Han var tvungen att lämna in 3st spermaprover innan cellgifterna ifall det skulle bli problem för oss. Jag har därför fått 3st gratis inseminations försök som är guld värda för mig. Nu känner jag att det börjar tära på oss, jag längtar så fruktansvärt mycket och hoppas varje månad att det ska ta sig. Han försöker inte tänka så mycket på det, han vet att det inte går. Men han vill inte säga det till mig och såra mig. Men jag vet att det är så, jag har bara så svårt för att förstå det. Jag är smått rädd för att söka hjälp. Jag vet inte var jag ska börja, vem ska jag ringa. Jag vet inte om vi måste göra en utredning med tanke på att han redan lämnat in 3 prover eller om jag får göra inseminationen direkt. Jag får min mens varje månad, ätit apiforce för att få den regelbunden sen 7års p-piller. och det har hjälpt.

Detta kommer ske på malmös sjukhus där han fryst in sina prover nät jag väl vågar ta den där första kontakten. {#emotions_dlg.flower}
  • Alrua
    Molly3 skrev 2010-09-26 20:33:20 följande:
    tänkte hoppa in här. 22 respektive 24år planerar barn och försökt i snart 1år. Varav 7 månader innan genomgick han cellgifter Rynkar på näsan då blev hans spermifunktion nedsatt. Han var tvungen att lämna in 3st spermaprover innan cellgifterna ifall det skulle bli problem för oss. Jag har därför fått 3st gratis inseminations försök som är guld värda för mig. Nu känner jag att det börjar tära på oss, jag längtar så fruktansvärt mycket och hoppas varje månad att det ska ta sig. Han försöker inte tänka så mycket på det, han vet att det inte går. Men han vill inte säga det till mig och såra mig. Men jag vet att det är så, jag har bara så svårt för att förstå det. Jag är smått rädd för att söka hjälp. Jag vet inte var jag ska börja, vem ska jag ringa. Jag vet inte om vi måste göra en utredning med tanke på att han redan lämnat in 3 prover eller om jag får göra inseminationen direkt. Jag får min mens varje månad, ätit apiforce för att få den regelbunden sen 7års p-piller. och det har hjälpt.

Detta kommer ske på malmös sjukhus där han fryst in sina prover nät jag väl vågar ta den där första kontakten. {#emotions_dlg.flower}
    Kära Molly3

Jag kan verkligen relatera till din situation.
    Min man avslutade sina cellgifts behandlingar i juli månad och har precis genom gått en stor operation där läkarna oundvikligt var tvunga att skada en nerv i hans kropp som förminskar chanserna ännu mer.

Vi har varit och lämnat 3 spermprover hos RMC i Malmö och ska prata med en läkare nu i veckan.
    Hör av dig till det stället Ni var på och ta reda på mer information, det känns iaf bättre än att gå och vänta på något som kanske inte kommer.

Fast man kan få barn naturlig väg också, allt är en chansning där men tappa inte hoppet.
    Om Ni verkligen är menade för varandra och vill vara tillsammans så ge inte upp.

Kram
    .:. There is always hope .:.
  • emma85

Hej, äntilgen hittade jag en tråd, där jag tror att jag "hör hemma".(?)

Började med Puregon 21/9, efter att ha nedreglerar med synarela i 30 dagar..
    Lång nedreglering pga att en cysta bildats.
    Den punkterades och jag fick börja med puregon.

Ska på vul (igen) på tisdag och se hur det ser ut.
    När jag gjorde förra vul såg d en liten cysta, men som de ej gjorde någor åt.
    HOPPAS att den spruckit eller i bästa fall försvunnit, vilket jag inte tror, då jag känner mer (av den?).

Ska jag skriva in mig här någonstans, på någon lista? Ni rutinerade får hjälpa mig på vägen!

Kram

• Evigväntan

Kruxis: jag har lärt mig att det är väldigt olika för alla personer hur ett missfall ser ut eller känns...under min graviditet hade jag tre ganska stora blödningar som jag åkte till akuten för...varje gång visade sig ett litet hjärta ticka...vecka 10 skulle jag skriva in mig på BVC och då visade det sig att vårt lilla barn dött i vecka 8...nu i efterhand förstår vi att det måste skett precis efter vår sista blödning som var störst och nästan precis efter vi varit på akuten och dubbelkollat...Efter det fick jag tabletter som stötte ut fostret...

• Molly3
    Alrua skrev 2010-09-26 21:36:33 följande:
    Kära Molly3

Jag kan verkligen relatera till din situation.
    Min man avslutade sina cellgifts behandlingar i juli månad och har precis genom gått en stor operation där läkarna oundvikligt var tvunga att skada en nerv i hans kropp som förminskar chanserna ännu mer.

Vi har varit och lämnat 3 spermprover hos RMC i Malmö och ska prata med en läkare nu i veckan.
    Hör av dig till det stället Ni var på och ta reda på mer information, det känns iaf bättre än att gå och vänta på något som kanske inte kommer.

Fast man kan få barn naturlig väg också, allt är en chansning där men tappa inte hoppet.
    Om Ni verkligen är menade för varandra och vill vara tillsammans så ge inte upp.

Kram
    Det är inte lätt. Jag är smått rätt för alla undersökningar jag måste göra. Men sambon är inte alls orolig, han vet hur det är med han och skulle bara stötta mig i sitvationen. Det är klart vi är menade för varandra, vi har det jätte bra tillsammans.

Ja det får vi nog göra. Tack för svaret, jag ska prata med sambon om det så vi är lika klara båda två :)
  • suck

Idag var jag på rmc för att kolla om jag har fått några äggblåsor, det hade jag men dom var lite små så nu ökade dom upp dosen med Gonal-F så ska jag in igen på fredag. Hoppas att det ser bättre ut då så det blir äggplock nästa vecka =)

• Alrua
    Molly3 skrev 2010-09-27 09:16:27 följande:
    Det är inte lätt. Jag är smått rätt för alla undersökningar jag måste göra. Men sambon är inte alls orolig, han vet hur det är med han och skulle bara stötta mig i sitvationen. Det är klart vi är menade för varandra, vi har det jätte bra tillsammans.

Ja det får vi nog göra. Tack för svaret, jag ska prata med sambon om det så vi är lika klara båda två :)
    Jag känner exakt likadant, undrar vad som ska ske och hur mkt man orkar med nu igentligen.
    Men jag uppdaterar vad läkaren säger om allt som ingår i processen.

Håll ut:) Stor kram
  • bdmc

Testdag imorgon!!! usch spännande. Fortfarande ingen blödning... SÅ kanske kanske.
    Tjuvtestar som sagt imorgon bitti innan vi åker till malmö och lämnar blodprov... sen är det en nervös väntan tills de ringer...

önskar er andra lycka till...

• Alrua
    bdmc skrev 2010-09-27 19:26:05 följande:
    Testdag imorgon!!! usch spännande. Fortfarande ingen blödning... SÅ kanske kanske.
    Tjuvtestar som sagt imorgon bitti innan vi åker till malmö och lämnar blodprov... sen är det en nervös väntan tills de ringer...

önskar er andra lycka till...
    Håller tummar för dig:)

Hoppas du ger oss glädje beskedet sen:)

kram
  • Kruxis

Pratat med RMC idag. De förstod heller inget. Brukar ju vara blödning i flera dagar om det är missfall sa de,men de ville inte spekluera och ge mig för stora förhoppningar. Kan vara ett blodkärl som brustit. Skulle fortsätta med alla mediciner. Sa att jag skulle gå på ultraljudet på onsdag och sen ringa dem för vidare planering. Det får inte vara missfall-Då lägger jag mig ner och dör-Jag pallar inte!!!!!!!!!!!!!

Har i kväll när jag torkade mig fått en lite ljusbrun slajmig klump på pappret(ursäkta mina detaljer), men psykiskt är detta ett rent helvete varje gång man går på toaletten är man ju super nervös.
    Ingen bra dag på jobb idagRynkar på näsanPå världens sämsta humör.

Går dessutom omkring och mår jätte illa hela tiden. Höll på att kräkas i morse när jag försökte äta frukost och även nu ikväll när vi åt middag. Sa till min man att det känns skit jobbigt att må så illa och känna att man är nära att kräkas, om det nu inte är för något gott, menar att om jag fått missfall går jag omkring och mår pyton helt i onödan,men är det lilla livet kvar mår jag mer än gärna dåligt!!!

Hoppas att du får positivt besked i morgon bdmc!!

Svar på tråden RMC Malmö del 14