• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • dunna
    Ankan1280 skrev 2010-10-07 16:56:18 följande:
    Välkommen Längtar74!!

Tråkigt att höra att så många blivit illa bemötta på RMC. Själv har jag bara gott att säga om personalen där...men jag har kanske haft tur och varit i kontakt med "rätt" personer (de trevliga).

Alrua: hoppas att det snart ordnar sig för er. Väntan tar på krafterna. Vår första kontakt med RMC var i november förra året. I mars fick vi komma på första läkarbesöket (parmottagning). Sen blev det tyvärr ytterligare väntan eftersom jag var mottaglig för röda hund och var tvungen att vaccineras. Det innebar 3 månader när man inte fick bli gravid. Sen hann vi tyvärr inte starta innan sommaruppehållet...utan det blev nytt läkarbesök, sprutteknik och informationsträff i augusti. Så tiden rinner tyvärr fort iväg i dessa sammanhangen.

Smulans: härligt med alla äggen! Lycka till på äggplocket!

Angående tiden för återförande av embryo och på vilken dag det sker har jag min egen amatörgissning...som kan vara helt fel!! Glad Vi hade 11 befruktade ägg efter första dagen....men dag 2 var det bara 4 kvar. Resten hade inte delat sig som de skulle eller fallit bort av andra anledningar. Tror att man då gärna ville sätta tillbaka så fort som möjligt för att inte riskera att fler föll bort. Det optimala är ju trots allt att ha dem i livmodern. Suck, dina 4 ägg verkar vara riktigt starka överlevare, eftersom alla klarat sig så här långt. Då kanske man vill fortsätta att odla på labbet för att kunna välja ut det absolut bästa toppembryot att sätta tillbaka. Håller tummarna för att det som de sätter tillbaka på lördag snabbt hittar sin plats och blir en söt liten bebis! Detta är bara min egen lilla teori! Glad
    jag har också tänkt nåt liknande ankan!
    Även om jag gjorde behandling bara förra månaden så minns jag inte riktigt detaljerna... men jag tror att 10 blev befruktade men bara två visade sig vara i toppen skick på 3:e dan och resten fick vi tyvärr slänga...
  • Alrua
    Ankan1280 skrev 2010-10-07 16:56:18 följande:
    Välkommen Längtar74!!

Tråkigt att höra att så många blivit illa bemötta på RMC. Själv har jag bara gott att säga om personalen där...men jag har kanske haft tur och varit i kontakt med "rätt" personer (de trevliga).

Alrua: hoppas att det snart ordnar sig för er. Väntan tar på krafterna. Vår första kontakt med RMC var i november förra året. I mars fick vi komma på första läkarbesöket (parmottagning). Sen blev det tyvärr ytterligare väntan eftersom jag var mottaglig för röda hund och var tvungen att vaccineras. Det innebar 3 månader när man inte fick bli gravid. Sen hann vi tyvärr inte starta innan sommaruppehållet...utan det blev nytt läkarbesök, sprutteknik och informationsträff i augusti. Så tiden rinner tyvärr fort iväg i dessa sammanhangen.

Smulans: härligt med alla äggen! Lycka till på äggplocket!

Angående tiden för återförande av embryo och på vilken dag det sker har jag min egen amatörgissning...som kan vara helt fel!! Glad Vi hade 11 befruktade ägg efter första dagen....men dag 2 var det bara 4 kvar. Resten hade inte delat sig som de skulle eller fallit bort av andra anledningar. Tror att man då gärna ville sätta tillbaka så fort som möjligt för att inte riskera att fler föll bort. Det optimala är ju trots allt att ha dem i livmodern. Suck, dina 4 ägg verkar vara riktigt starka överlevare, eftersom alla klarat sig så här långt. Då kanske man vill fortsätta att odla på labbet för att kunna välja ut det absolut bästa toppembryot att sätta tillbaka. Håller tummarna för att det som de sätter tillbaka på lördag snabbt hittar sin plats och blir en söt liten bebis! Detta är bara min egen lilla teori! Glad
    Ja hoppas och vänta är allt man kan göra så :=)
    .:. There is always hope .:.
  • Teecee

Alrua: Riktigt tråkigt att ni fått ett sånt dåligt bemötande. Tycker det är konstigt att Aleksander var som han var. Han är ju verksamhetschef. Det är till honom man ska kunna vända sig när man har klagomål. Vår första kontakt med RMC var just med Aleksander. Han är professor i Andrologi, så det var därför vi träffade honom. Vi har en manlig faktor. Tycker att han är lite speciell, men han lyssnade på oss och var trevlig.
    Bara stå på dig! Ring och jaga RMC!

Längtar74: Välkommen hit!

När livet ger dig citroner, gör saft!
  • Alrua
    Teecee skrev 2010-10-07 18:37:27 följande:
    Alrua: Riktigt tråkigt att ni fått ett sånt dåligt bemötande. Tycker det är konstigt att Aleksander var som han var. Han är ju verksamhetschef. Det är till honom man ska kunna vända sig när man har klagomål. Vår första kontakt med RMC var just med Aleksander. Han är professor i Andrologi, så det var därför vi träffade honom. Vi har en manlig faktor. Tycker att han är lite speciell, men han lyssnade på oss och var trevlig.
    Bara stå på dig! Ring och jaga RMC!

Längtar74: Välkommen hit!
    Jag vet inte, det var kanske inte hans mening att låta så och varför receptionisten
    bokade in telefon samtal till honom som verkar inte ta sådana samtal.

Fick bra bemötande idag när jag bad de ringa upp.
    Och nu hoppas jag att kallelsen kommer snart och att bollen börjar rulla
  • suck

När hela denna "karusellen" började för oss så gick vi till min vanliga gynekolog o berättade att vi har försökt men inget händer, då ordnade dom så att vi fick ta alla blodprover som ska tas o sen blev det spolning av äggstockarna och sen skickade dom oss på remiss till rmc. Vi har inte behövt göra något själv utan allt har läkarna skött.
    Vi började i våras så vi fick ju vänta över sommaren innan vi fick komma till malmö men det berodde ju på
    sommaruppehållet. 
    Det känns oxå konstigt och läsa om att folk har blivit "illa behandlade" på rmc när man själv tycker att alla där e så himla snälla o goa.
    Hoppas att allt löser sig för dig Alrua så att du ska få en liten bebis till slut, vi har inne vet ju hur mycket man kan längta =) 

• Alrua
    suck skrev 2010-10-07 21:30:56 följande:
    När hela denna "karusellen" började för oss så gick vi till min vanliga gynekolog o berättade att vi har försökt men inget händer, då ordnade dom så att vi fick ta alla blodprover som ska tas o sen blev det spolning av äggstockarna och sen skickade dom oss på remiss till rmc. Vi har inte behövt göra något själv utan allt har läkarna skött.
    Vi började i våras så vi fick ju vänta över sommaren innan vi fick komma till malmö men det berodde ju på
    sommaruppehållet. 
    Det känns oxå konstigt och läsa om att folk har blivit "illa behandlade" på rmc när man själv tycker att alla där e så himla snälla o goa.
    Hoppas att allt löser sig för dig Alrua så att du ska få en liten bebis till slut, vi har inne vet ju hur mycket man kan längta =) 
    Jag hoppas också :)
    Längtar något enormt, har alltid älskat barn och ler bara jag tänker på de små trollen:)

Tack till alla för era råd och att ni lyssnar

stor kram
  • saramariasofia
    suck skrev 2010-10-07 21:30:56 följande:
    sommaruppehållet. 
    Precis så var det för oss oxå...fick remiss från vårat sjukhus till RMC malmö.

Jag har alltid blivit mycket fint bemött av alla på RMC, min man och jag kände med en gång att vi blev bra omhändertagna. Jag känner att jag kan ringa sköterskorna och fråga det mesta och alltid få bra svar.
  • Teecee

I morse kom Suprefactblödningen, dag 13. På tisdag 12/10 börjar jag med Gonal-F. Jag hade tur att det fanns tider för VUL hos den privata gynmott. här hemma. Jag får ont i magen när jag tänker på sjukhusets bemötande här hemma. Dessutom har de ännu en gång slarvat bort min sambos provsvar. Vi fick ta nya infektionsprover inför denna ICSI. Det har redan gått ett år sen vi gjorde det sist. Jag fick tid för VUL den 19/10. Ni som bor en bit från Malmö och gjort två VUL innan ÄP, har ni gjort det andra hos RMC? 
    Sköterskan jag pratade med idag antydde något om att de vill att man ska göra andra VUL:et på RMC. Jag har gjort båda VUL:en på hemmaplan. Det är så himla långt att åka för ett VUL eller ett blodprov som jag också har gjort. Vi har 23 mil enkel resa.

• Teecee

Väntar:
    Minimjölk: väntar på att starta IVF
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    Karinsara 31 år: Väntar på försök  nr 2, förhoppningsvis i oktober
    björneochsnigel 29 år, väntar på FET, start i oktober
    Tårtan: 33 årväntar på försök  nr 2, slutet på oktober
    dunna: 29 år, väntar på mens så jag kan starta försök nr 4 (det allra sista någonsin). Kort protokoll
    längtar74: väntar på att starta IVF 

Sprayare:

Sprutare:
    suck: 28år Suprefact startade 12/9
    Teecee: 30 år, ICSI 3, Suprefact-start 26/9, Gonal-F-start 12/10
    Metta: IVF 1, Suprefactstart 29/9

Knaprare:
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9
    Camaro: 35 år, FET1 (efter MF på IVF1) VUL ca 11/10

Äggplockning:
    Smulans: ICSI 1, ÄP 11/10

ET:

Ruvare:
    Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9
    Ankan8012: 29 år, IVF/ICSI nr.1, ÅF 15/9, TD 28/9

Gravida:
    bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
    ITM: BF 12/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
    FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
    Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
    Kruxis försök 1, FET. VUL  14/10
    Bdmc 32 år: IVF 2,  VUL 20/10
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF 2, VUL 28/10

• Ankan1280

Efter tredje blodprovet är nu hCG-nivån nere på icke-gravid (<2). Så nu hoppas jag att tiden till nästa blödning går fort så vi kan få tillbaka en av de frusna. Glad Pga. att alla tester drog ut på tiden var det nära att vi skulle få vänta 2 blödningar, eftersom det nästan var fullbokat, men det fanns en liten plats över till oss. Tur, för jag orkar inte vänta!! Nästa gång vill jag inte flytta upp mig på listan...utan ner. Hoppashoppas! 

Väntar:

Minimjölk: väntar på att starta IVF
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    Karinsara 31 år: Väntar på försök  nr 2, förhoppningsvis i oktober
    björneochsnigel 29 år, väntar på FET, start i oktober
    Tårtan: 33 årväntar på försök  nr 2, slutet på oktober
    dunna: 29 år, väntar på mens så jag kan starta försök nr 4 (det allra sista någonsin). Kort protokoll
    längtar74: väntar på att starta IVF 
    Ankan8012: 29 år, väntar på FET1 (efter ICSI1), början av november

Sprayare:

Sprutare:
    suck: 28år Suprefact startade 12/9
    Teecee: 30 år, ICSI 3, Suprefact-start 26/9, Gonal-F-start 12/10
    Metta: IVF 1, Suprefactstart 29/9

Knaprare:
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9
    Camaro: 35 år, FET1 (efter MF på IVF1) VUL ca 11/10

Äggplockning:
    Smulans: ICSI 1, ÄP 11/10