• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • StorLängtanEfterLiten

Camaro: vad skönt att de klarade sig båda två. Håller tummarna för att minst ett av dem fäster!

• Junie

Camaro: stort grattis!! håller tummarna för dig!! 

Till alla: jag vet inte vad era förkortningar betyder.. någon som är sugen på att ge mig en ordlista? sånt som vul och fet och allt va ni skriver! :) 

jag har ju inte börjat min behandling så jag har aldrig fått lära mig.

Tack ;) 

• camaro

Tack alla :)

Junie, här följer liten ordlista!

ET - Embryo Transfer
    FET - Frozen Embryo Transfer
    IVF - In Vitro Fertilization
    M - Mens
    MF - Missfall
    RMC - Reproduktionsmedicinskt centrum
    TD - Testdag
    VUL - Vaginalt ultraljud
    ÅF - Återförande
    ÄL - Ägglossning
    ÄP - Äggplock

man lever på hoppet!
  • Ankan1280

Camaro: håller tummarna för din två eskimåer! Vad roligt att du fick tillbaka båda. Glad

Junie: Jag kände precis som du i början...en massa obegripliga förkortningar. Glad Men när man väl har börjat så kommer man snabbt in i det och nu fick du ju en bra ordlista av Camaro.

• Teecee

camaro: Grattis! Jag håller tummarna för att minst en av eskimåerna stannar kvar. Vad roligt att du fick tillbaka båda två.

När livet ger dig citroner, gör saft!
  • Tårtan

Camaro: Grattis till FET!!! Vad spännande att de satte in båda! Glad En väninna till mig fick två embryo insatta på deras 3 IVF och väntar idag tvillingar. Hur häftigt som helst!! Håller tummarna för er!

• Tårtan

Är otålig som attan... vill veta nu!! Känns som en hel evighet till TD! Går och känner efter hela tiden, blir nog knäpp på kuppen!

En vän till mig testade hemma på dag 9 efter ÅF och det visade + vilket sedan visade sig att stämma. Men tänk om man testar & det visar + fast det inte är så.. kan det göra det?

• Junie

Camaro: tack så mycket!! det rätar ut en hel del frågetecken! :D

ush  jag är galet nervös nu..inte långt kvar nu tills vi ska ner till rmc för första gången... onsdag nästa vecka.. :O

• Junie

Ush, blev lite låg och va tvungen att höra med er om någon känner igen sig... min bästa vän har nyligen fött en underbart söt liten bebis, och vi har träffat dom några gånger sedan födseln (som va för ca tre veckor sen) och jag är verkligen jätte glad för deras skull! mitt problem är att nu när ivf börjar närma sig så orkar jag inte träffa dom... jag vet att det bara blir en massa barn-snack och gulligull med bebisen och jag orkar verkligen inte det, jag orkar inte bli påmind om vad jag inte har. frågan är då om jag borde ta mig i kragen och skärpa till mig, eller om jag har "rätt" att känna som jag gör. Hur hade ni känt? 

Svar på tråden RMC Malmö del 14