• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • camaro
    Junie skrev 2010-11-12 11:03:11 följande:
    Ush, blev lite låg och va tvungen att höra med er om någon känner igen sig... min bästa vän har nyligen fött en underbart söt liten bebis, och vi har träffat dom några gånger sedan födseln (som va för ca tre veckor sen) och jag är verkligen jätte glad för deras skull! mitt problem är att nu när ivf börjar närma sig så orkar jag inte träffa dom... jag vet att det bara blir en massa barn-snack och gulligull med bebisen och jag orkar verkligen inte det, jag orkar inte bli påmind om vad jag inte har. frågan är då om jag borde ta mig i kragen och skärpa till mig, eller om jag har "rätt" att känna som jag gör. Hur hade ni känt? 
    Sen vi startade med IVF i somras känner jag som du, helt naturligt tror jag!
    Jag valde att berätta för mina 2 vänner (den ena är höggravid och den andra har en ca 6 månader gammal bebis) hur jag känner och att det absolut inte är att jag på något sett missunnar dem deras lycka, bara att så länge vi är mitt i IVF-försöken så kan det bli så att jag undviker att träffas eftersom det är så jobbigt för mig.
    Båda mina vänninor förstod och vi pratar på telefon men har inte träffats på ett tag. Jag är så mycket uppe i mig själv och våra försök att alal krafter måste få gå till det nu. Mina nära och kära förstår!

Är det din bästa vän - en riktig vän så säg som det är, hon kommer att förstå.
    Kram
    man lever på hoppet!
  • FiaLotta

Det ä'r nog många av oss som känner så som du beskriver Junie. Som Camaro skriver så får man hoppas att din vän förstår. Det gjorde tyvärr inte min bästa vän och jag fick höra både det ena och det andra om att jag inte brydde mig o svek henne. Trist när folk inte kan försöka förstå hur vi känner.

• Junie

Camaro och fialotta: tack för era svar... ni har rätt och jag ska ta och prata med henne om det. jag tror att hon förstår, men jag är ändå lite orolig att hon ska bli ledsen och ta det personligt.. vi får se hur det går. det är förmodligen bättre att ta den risken och berätta än att bara låta bli att träffas...  då kan hon ju få för sig att jag inte tycker om henne längre. TACK!  :)

• Junie
    FiaLotta skrev 2010-11-12 14:14:24 följande:
    Det ä'r nog många av oss som känner så som du beskriver Junie. Som Camaro skriver så får man hoppas att din vän förstår. Det gjorde tyvärr inte min bästa vän och jag fick höra både det ena och det andra om att jag inte brydde mig o svek henne. Trist när folk inte kan försöka förstå hur vi känner.
    ....och det va väldigt trist att din vän inte förstod.. synd att hon inte kan sätta sig i i hur du har det... :( hoppas du har andra som tänker på ditt bästa nu när det är en jobbig process i gång! 

Ni andra: vet ni varför ni behöver IVF?

Själv är det på grund av Endometrios. 
  • Teecee

Junie: I vårt fall är det en manlig faktor. Min sambo har en mycket mild form av Cystisk Fibros som gör att han saknar sädesledare.

Igår lördag var vi bortbjudna och då var det en tjej som utbrast: Åh du är ju lite rund om magen nu. Förra gången vi träffades på en fest var jag nykter och då trodde hon att jag var gravid. I själva verket så var jag mitt uppe i en ICSI-behandling då. Vad jobbigt det blev när hon förstod hur det låg till och hon försökte släta över det hela genom att klämkäckt berätta om en vän till henne som minsann hade lyckats på deras femte IVF försök.

Hon skämdes och jag försökte hålla masken och försäkra henne om att det är ingen fara. När jag i själva verket blev ledsen och kände att tårarna brände bakom ögonlocken. Usch vad jobbigt det är ibland.

När livet ger dig citroner, gör saft!
  • camaro

Junie: På oss hittar de inget fel, trots titthållsoperation på mig och allt så klassas vi som "oförklarligt barnlösa".

Teecee: Vad jobbigt det är när folk inte har vett att hålla tyst! Man blir lika ledsen varje gång Kram

Ruvardag 5 idag för mig - hoppas jag ruvar på 2 guldägg!!

man lever på hoppet!
  • Tårtan

Vilken dag!

Har haft problem med en visdomstand sedan i förra veckan.. :( I fredags var jag hos tandläkaren och skulle bli av med tanden. Men det gick åt skogen, fick kramper och skakade i kroppen som jag aldrig varit med om tidigare! Det var jättekonstigt och jag blev riktigt rädd! Tandläkaren valde att avsluta och gav mig en ny tid tills idag då jag skulle få något lugnande innan tanden togs bort.

Jag ringde RMC imorse för att kolla så att det inte var någon fara att ta den lugnande medicinen och fick besked att den inte var att rekomendera om man är gravid. Eftersom att det var dag 12 idag fick jag komma in till RMC och ta testet redan idag om jag ville. Vi körde direkt.

Det visade sig att vara negativt. När samtalet kom och de beklagade att det inte gått denna gången heller hörde man från bakgrunden "Men hälsa att nu kan hon ju dra ut sin tand, hahahahahaha!" Vad f-n, fattar dom inte!? Jag förstår att det här är "vardag" för dom, men detta är våra liv!!!! Det är inte ok att skämta bort att vårt FET inte lyckades! Känner mig så jä-la ledsen och besviken just nu!

Väntar:

Minimjölk: väntar på att starta IVF
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    längtar74: väntar på att starta IVF 
    Junie: 26 år, nedreglerad, väntar på IVF
    Teecee: 30 år,  väntar på ICSI 4
    Metta: Väntar på IVF 2
    Tårtan: 33 år, Väntar på FET nr 2

Sprayare:

Sprutare:

Karinsara: 31 år IVF 2 (ICSI denna gången) Suprefactstart 15/10, Gonal-f 2/11, VUL 9/11

Knaprare:
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9

Äggplockning:

ET:

Ruvare:

Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9
    Ankan8012: 29 år, FET 1, ÅF 5/11, TD 16/11
    Camaro: 35 år, FET 2, ÅF 10/11, TD 23/11

Gravida:

bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
    ITM: BF 12/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
    FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
    Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
    Kruxis försök 1, FET. VUL  14/10
    Bdmc 32 år: IVF 2,  BF 7 Juni 2011
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF 2, BF 5 juni 2011
    Suck försök nr 1, VUL 17/11
    Smulans: ICSI 1, ÅF 14/10, TD 25/10, VUL 25/11
    Björneochsnigel 29 år, syskonförsök FET nr 1 ÅF 21/10 TD 1/11, VUL 24/11

• saramariasofia

Uppdaterar mig. var på VUL igår och det såg bra ut. ÄP på torsdag.

Har också varit med om att få frågan om man är gravid. Händer titt som tätt, ja det är väl vad som förväntas av en nu i livet... att man skall skaffa barn.
    Har även en släkting som envisas med att tala om när alla andra får barn eller är gravida. Hon vet att jag har svårt att få barn men jag antar att hon helt enkelt inte tänker på det. Det skär i hjärtat när man får klämma fram ett " så roligt att dom skall få barn" eller liknande...Man är nu lite härdad efter alla år man försökt få barn men måste ändå kämpa med att hålla tårarna borta.

Kram på er alla och håll tummarna för mig på torsdag, är lite nervös....

Väntar:

Minimjölk: väntar på att starta IVF
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    längtar74: väntar på att starta IVF 
    Junie: 26 år, nedreglerad, väntar på IVF
    Teecee: 30 år,  väntar på ICSI 4
    Metta: Väntar på IVF 2
    Tårtan: 33 år, Väntar på FET nr 2

Sprayare:

Sprutare:

Knaprare:
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9

Äggplockning:
    Karinsara: 31 år IVF 2 (ICSI denna gången) ÄP 16/11

ET:

Ruvare:

Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9
    Ankan8012: 29 år, FET 1, ÅF 5/11, TD 16/11
    Camaro: 35 år, FET 2, ÅF 10/11, TD 23/11

Gravida:

bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
    Ivf10  25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
    Snuttelina 30år: BF 3/12
    TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11
    ITM: BF 12/12
    77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
    väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
    Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
    Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
    Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
    Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
    FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
    Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
    Kruxis försök 1, FET. VUL  14/10
    Bdmc 32 år: IVF 2,  BF 7 Juni 2011
    StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF 2, BF 5 juni 2011
    Suck försök nr 1, VUL 17/11
    Smulans: ICSI 1, ÅF 14/10, TD 25/10, VUL 25/11
    Björneochsnigel 29 år, syskonförsök FET nr 1 ÅF 21/10 TD 1/11, VUL 24/11

• StorLängtanEfterLiten

Tårtan: vad tråkigt att det inte gick vägen den här gången. Skickar styrkekramar till dig {#emotions_dlg.flower} Men fy vilket oprofessionellt bemötande Rynkar på näsan att bara säga en sådan sak och att skratta när de lämnar ett negativt besked, usch vad tarvligt!

karinsara: Lycka till på VUL på torsdag! Klart att vi håller tummarna Glad

• Junie

Tårtan: Fy vilket sätt! inte acceptabelt! Alla de har att göra med på RMC är förmodligen bräckliga i psyket (jag vet att jag är det i alla fall) och då får man VERKLIGEN inte skämta om sånt! :(  Jag är hemskt ledsen för eran skull att det inte funkade denna gången. Håller tummarna hårt för att det bli annorlunda svar nästa gång! 

karinsara: Lycka till!! håller tummarna för er!  

Ego: Patientskola och ny klimakteriespruta i morgon, läkarbesök och sjuksköterskebesök på torsdag. NERVÖS! Jag loggar in på fredag och uppdaterar er om hur det gick. Vi ska sova hos släkt i helsingborg eftersom det är lite väl långt att köra växjö-malmö två dagar i rad.  

baltazaar.blogg.se (En nystartad blogg om Endo och IVF)
Svar på tråden RMC Malmö del 14