• BounceT

RMC Malmö del 14

Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också  :)

• Svar på tråden RMC Malmö del 14
  • Smulans

Längtar74, jag tyckte också det verkade krångligt med Menopur först, men jag vande mig väldigt snabbt. Lycka till!

• ITM

TurkiskPeppar grattis till lilla Malte. Vilkem dramatisk start men skönt att allt har stabiliserat sig. Har ju själv inte många veckor kvar nu. Hur upptäckte de det med flödet. Jag var själv på UL häromdagen och allt såg bra ut men hur vet man det tills det är UL nästa gång? Många grattis Kramar till er!

Kramar till alla andra kämpare oxå!

• TurkiskPeppar

Tack för alla gratulationer!

ITM: Jag har gjort speciella flödes-ul ganska ofta på grund av min diabetes. Det är ökad risk för försämrat flöde när man har diabetes, och dessutom havandeskapsförgiftning som jag fick, så du behöver nog inte oroa dig. Lycka till med förlossningen när den kommer

• saramariasofia

Hej!

Är hemma igen efter äggplocket. det gick bra, fick enhel del lugnande och personalen var otroligt gulliga och omhändertagande. Det blev 9 ägg så nu hoppas jag att det blir endel fina befruktade.  Ligger på soffan idag och belönar mig med lite godis.

Turkisk peppar: Grattis och hoppas allt går bra framöver. Kramar till er!!!

Stora kramar till alla här på forumet!

• Ankan1280

Turkiskpeppar: Stort grattis till lilla Malte!! {#emotions_dlg.flower} All lycka till er!

björneochsnigel: hoppas att allt ordnat sig och att det inte var någon "farlig" blödning.

karinsara: du är absolut värd godis! Glad skönt att äggplocket gick bra och jag hoppas på att du snart får tillbaka ett fint litet embryo.

• Junie
    Hej!

Turkiskpeppar: grattis!

Karinsara: skönt att ha det gjort va? 

Ego: Nu har vi kommit hem från mötet... piuh, jag är verkligen  helt slut! Jag orkar inte skriva allt här, har precis skrivit ett grundlig genomgång på min blogg;  baltazaar.blogg.se  så ni som vill veta mer kan gå in där o läsa :)  

sammanfattning: läkaren nojjade lite över min stimulering. jag hade "många" äggblåsor och har oregelbunden mens o detta tydde på att jag skulle ha lätt för att bli stimulerad. MEN min endometrios tyder på att jag har svårt för att bli stimulerad... men det är en nöt han får knäcka helt enkelt :) 

Vi fick inte veta om det blir ICSI eller IVF, det beror på mannens spermaprov..får vänta o se...

en hel kasse full med grejer från apoteket blev det i alla fall... jisses vad mycket man behöver!! sprutor sprutor sprutor.... 

Jag ska byta nedreglering från decapeptyl till suprefact, och KANSKE starta med puregon den 27/12. det beror ju på proverna.. 

förresten... nån som vet hur det blir med Pregnylen sen? ska jag ta den själv? eller gör dom det? för ingen visade oss hur det funkade... vi blev bara visade suprefacten och puregonet... 

ska jag ställa mig som sprutare nu då eller hur brukar ni göra? ;)

kram till er alla!!! 

(detta köpte vi idag...se bilden..) 

baltazaar.blogg.se (En nystartad blogg om Endo och IVF)
  • camaro

Grattis Turkiskpeppar!!!

Men stämmer det verkligen att det BARA jag som ruvar nu ?!!

man lever på hoppet!
  • StorLängtanEfterLiten

Junie: Pregnylen tar du själv. En ssk går igenom hur du tar den efter ett VUL innan den är dags att ta Pregnyl inför ÄP. Skriv du in dig under sprutare, du är ju på gång nu! Hoppas att de lyckas få ihop en lagom stimuleringsdos till dig. Stort lycka till!

Camaro: Håller tummarna för dig!

• Smulans

Karinsara, härligt att det gick bra på äggplocket. Hoppas det är många fina befruktade ägg idag.

Junie, visst känns det galet att se hur mycket sprutor och annat man ska ta under behandlingen. När börjar du spruta?

• Tårtan

Fick min blödning igår och blev knaprare på nytt så uppdaterar mig på listan. Känns lite konstigt att vara igång igen så här snabbt. Men givetvis jätteskönt samtidigt, man vill ju inget annat! Glad

Camaro: Ja, det är nog bara du som ruvar nu.. Håller tummar & tår för dig!

Ankan8012: Hur går det för dig?

Kramar till er alla här! Det betyder så mycket för mig att jag har er att "prata med", dela & få ta del av tankar och känslor. Ni är alla fantastiska!! {#emotions_dlg.flower}

Väntar:
    Minimjölk: väntar på att starta IVF
    jagochjohan: väntar på att starta IVF
    MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
    Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
    Kiwi10: 28år,  väntar på icsi3
    Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
    Junie: 26 år, nedreglerad, väntar på IVF
    Teecee: 30 år,  väntar på ICSI 4
    Metta: Väntar på IVF 2
    Ankan8012: 29 år, Väntar på FET nr 2

Sprayare:
    längtar74: 36 år, 1a försöket

Sprutare:

Knaprare:
    Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9