RMC Malmö del 14
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Hej här fortsätter tråden....häng med. Välkomna ni som är nya också :)
Ankan och Tårtan: Ledsen för er skull. Skickar varsin kram til er.
Suck: stort Grattis! Va skönt att allting såg bra ut!
Själv har jag en vecka kvar till VUL. Längtar. Men jag vet fortfarande inte vad jag ska tro. Har känt mig gravid, men idag började jag blöda lite. Crinoneklumparna som kommer är bruna och jag har ljusrosa flytningar, hoppas ni inte blir äcklade, och det kommer lite blod när jag torkar mig! AHHHHHHHHH Det är så jäkla jobbigt!!!
Jag hoppas vi får ett positivt resultat om en vecka.... Men det känns som en riktigt lång vecka!!!
Kram på er alla!!
Idag känns det lite bättre. Vi har bestämt att min (underbara måste jag säga) man J tar hand om kontakten med RMC framöver, känns verkligen jätteskönt! Visst finns det de som bara varit helt underbara på kliniken men eftersom det varit riktigt dåliga upplevelser för mig vid några tillfällen så gör vi såhär. J har talat med RMC idag och vi kommer att köra igång med FET2 så snart blödningen startar. Fick besked om att den måste komma innan den 1 dec för att vi ska hinna innan juluppehållet. Så kom nu då! :)
Suck: Vad härligt att läsa att det gått bra och att ni fick se ett litet hjärtat!
Gratulerar! :)
Ankan8012: Då är vi i samma sits.. Ja det känns lite konstigt, det är ju inte precis vanligt att man går och längtar efter blödningen. Hoppas att den kommer snart! Sen jäklarenamma ska det gå toppen för oss båda på FET2, det har jag bestämt!
karinsara & Junie: lycka till er båda imorgon!
björneochsnigel: Fy vad jobbigt! Håller tummar och tår att allt är som det ska!
Hej tjejer,
Vet att det var länge sedan man var aktiv men jag är inne och håller mig uppdaterad.
Stort grattis till alla Er som får glada besked och får uppleva goda tider.
Till Er andra kan jag inte säga något som tar bort smärtan....håll ut bara.
Har ni klarat detta så klarar ni vad som helst.
Tänker på er *KRAM*
Här händer det fortfarande inget....vi skulle få en tid hos RMC i januari nångång.
Blä vad långt tid allt ska ta.....men det finns nog en mening med det också-
Till er som har blivit gravida, berättade dom för er att om ni tar med ett USB- stick så kan ni få en bild på ägget hemskickat?
Det sa dom till oss när dom ringde och sa att vi var gravida, så vi tog med oss ett USB-stick så klart men väl inne på rmc så var det inte många som visste om det, men vi gav oss inte och nu ska dom lägga in bilden på vårt ägg som dom tog på labbet innan återföringen och skicka hem det till oss.
5 november blev jag igångsatt på grund av att skruttens flöde till moderkakan försämrades snabbt och den 7 november föddes världens sötaste lille Malte. Vägde bara 2945 g (jag som tidigare i gravidieteten räknat med en jättebebis på grund av min diabetes=). Bara några timmar efter förlossningen blev han inlagd på neo på grund av lågt blodsocker. Dagen efter upptäckte läkaren ett hjärtfel (aorta stenos) och dagen efter det fick han en infektion med hög feber. Så vi har verkligen haft fullt upp och oroat oss och gråtit massor den första veckan. Var inte riktigt så här man tänkt sig den första tiden som nybliven mamma :-/. Men nu är både blodsocker och infektion helt bra. Hjärtfelet är inget som han blivit påverkad av än, men läkarna undersöker hans hjärta flera gånger i veckan för att se hur det förändras i takt med att han växer. Någon gång kommer han att behöva opereras, men än så länge är det stabilt. Vi hoppas på att få persmission över helgen. Jag har en fruktansvärd hemlängtan efter snart 3 veckor på sjukhus!! och vill så gärna få mysa lite med Malte i hemmet och inte bara i sjukhusmiljö!!
Även om vi haft en tuff start är det här ändå helt underbart och jag önskar er alla samma lycka SNART!! Tummar till alla er som är mitt uppe i försöken! Kramar
TurkiskPeppear, GRATTIS till lilla Malte!
Oj vilken dramatisk start i livet han fick. Hoppas allt går bra framöver och att ni får komma hem snart.
Suck, vi fick också veta att vi får bilden på USB.
Björneochsnigel, jag hade en blödning i lördags, men det var förhoppningsvis bara ett brustet blodkärl i samband med toalettbesök. Jag hoppas SÅ att vi båda får positiva besked på VUL nästa vecka!
Tårtan, usch vad tråkigt med ett sådant bemötande. Så får det bara inte gå till. Hoppas ni kan komma igång snart igen.
Ankan, vad tråkigt att det inte gick vägen den här gången. Hoppas ni också kommer igång så snart som möjligt.
Karinsara, lycka till på ÄP!
Väntar:
Minimjölk: väntar på att starta IVF
jagochjohan: väntar på att starta IVF
MrsEightball: inget FET 1/3, embryon klarade inte upptiningen.
Trinity78: 32 år, 3 misslyckade IVF:er
Kiwi10: 28år, väntar på icsi3
Nina1984: Väntar på försök nr 2, blir i oktober nån gång
längtar74: väntar på att starta IVF
Junie: 26 år, nedreglerad, väntar på IVF
Teecee: 30 år, väntar på ICSI 4
Metta: Väntar på IVF 2
Tårtan: 33 år, Väntar på FET nr 2
Ankan8012: 29 år, Väntar på FET nr 2
Sprayare:
Sprutare:
Knaprare:
Kyria: 33 år, FET 2, VUL 8/9
Äggplockning:
Karinsara: 31 år IVF 2 (ICSI denna gången) ÄP 18/11
ET:
Ruvare:
Barnatro10, försök nr 3. ÅF 8/9, TD 21/9
Camaro: 35 år, FET 2, ÅF 10/11, TD 23/11
Gravida:
bTigger 30år: gravid i väntan på IVF nr 2., BF 20/3, 20/3-10 föddes Arvid
Ivf10 25år: ICSI 1a försöket. BF 17 november 2010
Snuttelina 30år: BF 3/12
TurkiskPeppar, 30 år: IVF/ICSI 1, BF 24/11, 7/11-10 föddes Malte
ITM: BF 12/12
77väntan: 32år, gravid på IVF nr 2, BF 26/12
väduren2: 25år, ICSI 1, BF 29/12
Rosbruden, gravid under nedregleringen med IVF/ICSI nr2, BF 4 Feb 2011
Bambi7 32 år, FET 3, BF 10 feb 2011
Vi ska bli fyra: 39 år IVF 1, BF 4 Mars 2011
Silva79: 31 år, IVF/ICSI 1, BF 17 Mars 2011
FiaLotta 27 år. FET1 efter 2 ICSI. BF 6 maj 2011
Hemlighetsfull_84 Icsi 2. BF 8 maj 2011
Kruxis försök 1, FET. VUL 14/10
Bdmc 32 år: IVF 2, BF 7 Juni 2011
StorLängtanEfterLiten: 29 år, IVF 2, BF 5 juni 2011
Suck försök nr 1, VUL 17/11
Smulans: ICSI 1, ÅF 14/10, TD 25/10, VUL 25/11
Björneochsnigel 29 år, syskonförsök FET nr 1 ÅF 21/10 TD 1/11, VUL 24/11
TurkiskPeppar: Stort GRATTIS till Malte!!
Vad underbart!! Men ja, det var ju verkligen en tuff start för er! Hoppas som Smulans att allt går bra framöver och att ni får komma hem snart!
Hej!
Har haft lite fullt upp och inte varit inne så mycket den senaste tiden. Snart färdigsprayat, fick min mens i dag och besked från RMC att börja med Puregon o Menopur på tisdag. Jag är mest orolig över att inte komma ihåg hur jag ska göra alla moment med Menopur (bryta korkar på ampuller, suga upp vätska, blanda m pulver...) - just den sprutvarianten känns inte helt användarvänlig.
Börjar med att flytta ner mig till Sprayare.
TurkiskPeppar: Åååh stort grattis till lilla Malte
Vad underbart! Men vilken tuff start ni fick..... Skönt att han, efter omständigheterna, verkar må bra nu. Lycka till framöver och hoppas att ni får komma hem och mysa snart!
suck: vi fick ingen info om USB, tyvärr. Gällde det både bilden vid ET och vid VUL? Hade ju varit trevligt att ha....
Ni gravida som har gjort RUL, vet ni om man kan få film från det om man har med USB el dyl?