• Glass

när är man mullig?

Hur ska man veta om man är smal, mullig eller tjock?

Var är mullighetsgränsen?

Jag brukar alltid säga att jag är tjock, men i andras ögon så är jag kanske inte det?

• Svar på tråden när är man mullig?
  • Glass

haha, giz, jag har sett ditt "sexpack", så du kan ju faktiskt ses som väldigt vältränad! Det är ju inte ditt fel att det hamnade på ryggen istället för på magen

• giz
    noppe blir så när man läser bruksanvisningen uppåner till gym maskinen
    men 6-pack har jag
  • Lola Jämtland

giz

Enkelt ju...vrid huvudet åt andra hållet......

• TessaLisa

Mullig i mina ögon är man när man ligger över normlvikt enligt bmitabellerna.
    Kolla t.ex. på www.ur.se/vetenskap/322
    Tjock är man när man enligt samma tabell nått till kategorin "fetma"

• giz

tänkte jag inte på ju.......... men om jag går baklänges så tror alla att jag har väldens tvättbräda ju

• Danbala

TessaLisa:
    Men kan du se på folk vilken BMI de har?

Som redan konstaterats i denna tråd flera gånger finns det sådana diskrepanser mellan storlekar/BMI osv att det inte är ett sådär jättepraktiskt definitionssätt jämt. Om man inte menar att "mullig" inget har att göra med hur folk ser ut?

• cotton

Jag tycker att man kan följa BMI beträffande när man är smal/mullig/tjock.

BMI (body mass index) under 25 = smal
    Mellan 25-30 = mullig
    Över 30 = fet
    (värdena ska ses som ungefärlig och kan variera något åt vardera håll, men är ganska bra riktlinjer)

Så, om man som jag är 164 cm lång och väger 50 kilo, har jag BMI på 19. Skulle jag väga typ 70 hade jag haft BMI på 26 och om jag vägt 90 hade jag haft BMI på 33,5.

• MallaMojs

intressant, Danbala...! det är ju faktiskt väldigt svårt att se vilket BMI folk har...! tihi! mulligheten sitter alltså i betraktarens ögon?!! *upplyst*

• Norrlandsmorsan

En gång var det en som sa att man är mullig när man dallrar....

Hoppa upp och ner och se vart det dallrar...Hihihi....

Där sitter mull i mull men vad fasiken gär det bara man trivs och inte gnäller
    så förbenat över sin övervikt....

• Danbala

Norrlandsmorsan:
    Hahaha!

Slappnar man av ordentligt och gör det inte bara dallrar utan FLADDRAR man ju i kinderna, t.ex!

*nu med feta kinder, tydligen*

Svar på tråden när är man mullig?