• Glass

när är man mullig?

Hur ska man veta om man är smal, mullig eller tjock?

Var är mullighetsgränsen?

Jag brukar alltid säga att jag är tjock, men i andras ögon så är jag kanske inte det?

• Svar på tråden när är man mullig?
  • fipa2

vem tror du dig vara som kommer hit och anklagar mig för det ena och det andra och sen har du inte rygg nog att motivera dig, och förklara varför du beter dig som du gör??

• Bonanza

Eh... de i veckorevyn var ju inte ens alltid mulliga. Vissa gånger hade de mulliga modeller med normalviktiga tjejer.

fipa - din syn på mulliga och tjocka och feta skrämmer mig. Vad är jag enligt dig då, megasuperduperfet?

• MallaMojs

Jag tyckte också att tjejerna i Veckorevyn var "bara" mulliga...och jag tycker inte att ursuls lår är feta...och jag tror inte att du, fipa2, har rätt att KRÄVA svar, vill hon så vill hon, softa ner! ... Hmm, så hääärlig stämning det blidde !

• Legewiel

Oj vad det jämt blir diskussioner om såna här ämnen.

Ursul:"legewiel: så overweight betyder mullig för din del eller? FÖr min del betyder det tjock. Det jag menade var att det är skillnad på tjock och mullig."

Tja, tror vi tänker lika, det är bara olika benämingar! Jämför med vad Dino78 skrev:
    "Overwight är för övrigt överviktig, och behöver INTE betyda tjock. Jahg är överviktig men fan inte tjock, utan mullig"

Du tycker overweight betyder tjock, hon tycker det inte.

Sen det du skrev om benmassa; vissa tycker man ska ta hänsyn till att människor har olika benstomme, andra tycker det inte. Debatteras även friskt bland läkare och andra "experter". Vissa menar att skillnaden i benmassa är så liten att vikten inte påverkas just alls, och menar därför att det inte är något att ta hänsyn till.
    Själv tycker jag att en stor människa med kraftig benstomme gott kan ha flera extrakilon än en liten, spröd tjej med "klen" benstomme.

För övrigt tycker även jag att FÖR smala människor helt utan former är inte snygga, men det är inte feta människor heller. Som vanligt så ligger idealet mitt emellan (mot det smalare hållet), åtminstone för mig. Det har så mycket att göra med hur man klär sig, hur man känner sig och vilket självförtroende man har. Ändå skulle jag inte trivas med att vara mycket tjock (bortsett från den rent medicinska aspekten att det är farligt att vara mycket överviktig), det skulle inte vara jag helt enkelt.
    Däremot är jag kanske lite mullig och har former, och det trivs jag utmärkt med! Kan tillägga att jag är 1.65 cm och väger 58-59 kg, så får ni bedöma själva. Någon bild finns det nog i galleriet, men påklätt!

• MallaMojs

ja, fipa2...var hur förbannad du vill, men jag anser nog inte att hon var så fittig mot dig (som du inbillar dig!)...hon ville bara kolla så ingen tog illa upp (läs ursul)! ville bara framför att jag inte tycker att diskussionen varit så "hård" från lolas sida att du har "rätt" att kräva förklaring...

• fipa2

ursul ställde mig en fråga, jag svarade på frågan ärligt, och sen antyder en annan medlem att jag är elak och inte alls finkänslig. är det bättre att ljuga då? får man inte vara ärlig när man svarar på en fråga utan att få pikar av nån annan?

• MallaMojs

lolo ville bara kolla så att ursul inte tog illa vid sig av ditt ärliga svar...för *newsflash* det finns de som tar illa vid sig ibland U should know eftersom du tar så illa vid dig nu ju??

kanske ska jag inte lägga mig i, men ibland kan jag bara inte låta bli!!!

• fipa2

mallamojs, jag kan säga att det inte är första gången hon kommer med elaka kommentarer åt/om mig, och allt jag ville var att hon skulle motivera!!!

Svar på tråden när är man mullig?