• Glass

när är man mullig?

Hur ska man veta om man är smal, mullig eller tjock?

Var är mullighetsgränsen?

Jag brukar alltid säga att jag är tjock, men i andras ögon så är jag kanske inte det?

• Svar på tråden när är man mullig?
  • fipa2

mini ja men du vet hur jag menade

en midja ska vara smalare än höft och bröstkorg, men om man är tjock är det ofta tvärtom.

• bisou

mager, spinkig, smal, normal, kurvig, fyllig, mullig, tjock, fet...... Sådär ungefär ser det ut på min lista enligt min definition!

• Lola Jämtland

Toppen! Då har jag en midja!

• Neko

Jag tycker att man kan vara smal men ändå kurvig :P Att kurvigheten helt enkelt är hur stora bröst&ända/breda höfter/smal midja man har i förhållande till sin kroppsvikt.

Tex ifall jag väger 50 kg och en annan tjej som är lika lång som mej också väger 50 kg, men jag har större bröst och bredare höfter och smalare midja än henne, då är jag kurvigare fast vi kanske är lika smala (lika mycket underhudsfett) om ni förstår? :)

• Aihnoa

Varför jag undrade är för att en människa här hälsar mig med "hola rellena" *Hej du fylliga ung* Äh jag tar det som en komplimang då jag är lite småtjock i mina egna ögon och mullig i andras Men inte är man ngn Cathrene Zeta Jones direkt....

• Aihnoa

Haha, jag har oxå en midja.. Ganska markerad sådan oxå...

• Aihnoa

*Tar på mig korsetter och draaaaaaaaaar åt*

• giz

wieeeeeee om midjan ska va smalare än höft å bröstkorg så är jag smal

• Peppa

Ett till iltet inlägg.
    Jag tror man vet själv när/om man är mullig/fet/tjock/otränad/pinnsmal/lagom.
    Man känner sin egen kropp bäst. Sedan vad man anser andra vara och vad andra anser en själv vara är väl inte så viktigt. Det viktiga är att man är ärlig gentemot sig själv och inser att man har den kropp man har (och i vissa fall förtjänar )

• giz

peppa: förtjänar å förtjänar........ nja där imot har den kropp man själv byggt upp andra använder vikter, jag använder choklad

• Älskarlivet

Jag är kurvid. Men jag har små bröst (A+). Men kallar man ändå kurvid. För jag en go rumpa och ja kurvig kropp helt enkelt.

Eller är man bara kruvig om man har stora bröst? *undrande*

• Danbala

Peppa:
    Mmm, till stor del håller jag med, men det finns ju alldeles för många som uppfattar sig själva som tjocka, hur magra de än är. Underlig självkroppsbild verkar ganska utbrett.

• Danbala

Älskarlivet:
    Hmm - kurvid, kurvig eller kruvig? Hur ska du ha det!?

• Älskarlivet

Men Hallå hahaha.. Jag är SÅ dåligt på det där med att hitta tangenterna i rätt ordning;-[ .

Ordet inte (itne) har jag inte kunnat stava rätt en enda gång utan får alltid rätta.....

• kela81

Jag då? Ser mig själv som smal, 173/70 med lite för mycket på vissa ställen...låren skulle kunna var lite mindre magen lite plattare...men jag har ju ingenting som hänger ut där det inte ska Typ magen...fast jag jobbar på det...ge mig några månader bara

jag tycker att jag är smal, inte jätte smal som jag var förut, men inte mullig eller tjock heller...

• ursul

kela: Jag är smal då jag väger 70 kg och jag är ju 175 cm så det är säkert du också. Jag tycker som sagt fortfarande inte att jag är tjock på mina badbilder där jag väger 85 kg

Svar på tråden när är man mullig?