• Glass

när är man mullig?

Hur ska man veta om man är smal, mullig eller tjock?

Var är mullighetsgränsen?

Jag brukar alltid säga att jag är tjock, men i andras ögon så är jag kanske inte det?

• Svar på tråden när är man mullig?
  • giz

från den där diskussionen fipa och lola verkar föra så bara undrar jag om ngn har bra tips hur man får höfterna att gå ihop??

• NoomiNoomi

Mitt BMI ligger på 24.6 så jag ligger precis på gränsen mellan idealvikt och övervikt

• Madam

Jag vet att jag ser fet ut men det är bara för att allt fett insisterar på att sätta sig på magen av nån konstig anledning, en kompis sa dock till mig att i övrigt så är jag faktisktbara mullig och jag är beredd att hålla med henne.

Har ett antal kilo kvar till min idealvikt men det arbetas på.

Fet tycker jag man är om man väger över 100kg men som vissa av er redan har sagt som beror det helt på hur alltär fördelat också.

• gosmamma

det där med BMI tycker jag inte att man ska hänga upp sig på, för då skulle jag vara underviktig vilket jag inte är..
    tycker jag har hängig mage (2 barn) feta lår, gäddhäng ja listan kan göras lång...
    så häng inte upp er på BMI!!

• ursul

giz: Mina är så breda som de är

• giz
    asg....... det e sant, sen jag fick lilltrollet så är dom enorma (nja gämfört med förut) men nada fett....... låter skumt va.
    helt konstigt för dom öka 25cm under sista delen av grav sen är dom bara så.... blir galen på dom. hade det vart att dom fettat på sej så fine men är ju bara knotigt där
    *skuma giz som råkar ut för allt skumt *
  • fipa2

lola, jag tycker jag har rätt till en motivering eftersom du var så snabb att klandra mig! stå för det du säger istället för att komma med en pissig kommentar till mig och sedan vägra prata med mig!

• ursul

gosmamma: Klanka inte ner på ditt utseende nu, var glad för att du är underviktig istället , för det är ju vikten alla verkar gå på och inte hur man ser ut. Skulle nästan vilja väga 65 kg igen bara för att, men så minns jag hur jag frös och inte fasen hjälpte det att ha fyra tjocka tröjor på sig heller

• Bonanza

För mig är det så här:
    mullig = fett som är lite löst här och var, men på "rätt ställen". Alltså typ bröst, höfter rumpa.
    tjock = fettet sitter på typ magen och är kompaktare
    fet = flera flera valkar överallt, stl över 48

Alltså kan en som väger mindre än en mullig vara tjock med mitt system.

Svar på tråden när är man mullig?