• Här och nu

Om din partner förgrep sig på ert barn?

Vi behöver inte diskutera så mycket vem som har rätt och fel. Frågan är vad du känner att DU troligen skulle göra. Sen är jag ganska säker på att om andra föräldern vet det, måste den anmäla. Framförallt VILL man väl det. Jag skulle vilja dra direkt, men skulle be om hjälp ändå, eftersom jag vill att mina barn o deras pappa ska ha en bra relation ändå. Dock övervakat.

• Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?
  • Smulan No1
    MalinEddie skrev 2010-07-09 20:26:03 följande:
    Jag undrar hur ni som skulle dödat personen känner inför att barnet då skulle mista både sin mamma och pappa? Det är ju ganska stor sannolikhet att man hamnar i fängelse om man mördar nån.
    Hur tror du barnet känner sig efter sexuella övergrepp?
    Himla massa barn
  • MalinEddie
    Smulan No1 skrev 2010-07-09 20:28:44 följande:
    Hur tror du barnet känner sig efter sexuella övergrepp?
    Vad har det med frågan att göra? Självklart mår barnet skit men inte bättre om mamma hamnar i fängelse! Det rätta är väl om mannen hamnar där!
  • MalinEddie
    Umm Elias skrev 2010-07-09 20:28:43 följande:
    Inte särskilt länge eftersom vi bor i Sverige, man kan ju även hävda självförsvar och komma undan med mkt kortare tid.

Jag hade dock hellre suttit 15 år i fängelse än att låta den som skadat mitt barn för livet komma ut i frihet efter något år.
    Då är vi olika. Jag ser helst att någon av mina barns föräldrar tar hand om dom även om det "bara" gäller två år.
  • Umm Elias
    MalinEddie skrev 2010-07-09 20:30:23 följande:
    Vad har det med frågan att göra? Självklart mår barnet skit men inte bättre om mamma hamnar i fängelse! Det rätta är väl om mannen hamnar där!
    ja om han hade fått ett ordentligt straff så hade det varit det rätta men nu bor vi i ett land där det ska daltas med pedofiler, sexbrottslingar, mördare och annat avskum så de enda som straffas här är offrena själva. Kommer du ihåg äcklet som våldtog 2 små barn, han fick 2 månader i fängelse för att han var så gammal till ålder. Vad är det för förbannat straff?!?! Det är ett HÅN mot offren, våra straff är rejäla hån mot dem som blir utsatta för brott.
  • Umm Elias
    MalinEddie skrev 2010-07-09 20:32:27 följande:
    Då är vi olika. Jag ser helst att någon av mina barns föräldrar tar hand om dom även om det "bara" gäller två år.
    Så du ser hellre att den som förgripit sig på dem är ute o kan fortsätta våldta barn efter några månader eller ngt år än att du straffar den som förstört dina barns liv?
  • MalinEddie
    Umm Elias skrev 2010-07-09 20:32:53 följande:
    ja om han hade fått ett ordentligt straff så hade det varit det rätta men nu bor vi i ett land där det ska daltas med pedofiler, sexbrottslingar, mördare och annat avskum så de enda som straffas här är offrena själva. Kommer du ihåg äcklet som våldtog 2 små barn, han fick 2 månader i fängelse för att han var så gammal till ålder. Vad är det för förbannat straff?!?! Det är ett HÅN mot offren, våra straff är rejäla hån mot dem som blir utsatta för brott.
    Det håller jag absolut med om! Minns dock inte att jag läst om det fall du tar upp.
  • Smulan No1
    MalinEddie skrev 2010-07-09 20:30:23 följande:
    Med dagens fängelser, så är det rena semestern för han...Så nej...
    Det finns bara ett straff för såna som gör sånt, Sverige är för klema med sina straff!
    Himla massa barn
  • MalinEddie
    Umm Elias skrev 2010-07-09 20:33:55 följande:
    Så du ser hellre att den som förgripit sig på dem är ute o kan fortsätta våldta barn efter några månader eller ngt år än att du straffar den som förstört dina barns liv?
    I mina drömmar kommer personen aldrig ut:) Jag är dåligt insatt men jag hoppas att man följer upp dessa människor? Att döda finns bara inte i min värld i denna situation även om det är lockade. Det känns som det skulle vara ett dubbelt svek för barnen om vi båda lämnade dom under samma period. Jag förstår dock vad du försöker säga och jag ska fundera lite..
  • Morgongåvan

Jag skulle utan tvekan lämna honom. Han skulle inte se röken av sina barn mer. Han skulle placeras bakom lås och bom. Punkt. Jag skulle ALDRIG utsätta mina barn för det. Har det hänt skulle jag hellre dö än att utsätta dem för ångesten och rädslan att träffa sin pappa igen. Det finns många andra bra män som kan bli utmärkta och sunda fadersfigurer för dem istället.

• Umm Elias
    MalinEddie skrev 2010-07-09 20:37:32 följande:
    I mina drömmar kommer personen aldrig ut:) Jag är dåligt insatt men jag hoppas att man följer upp dessa människor? Att döda finns bara inte i min värld i denna situation även om det är lockade. Det känns som det skulle vara ett dubbelt svek för barnen om vi båda lämnade dom under samma period. Jag förstår dock vad du försöker säga och jag ska fundera lite..
    Jag kan glöra dig mer insatt. De sitter och myser, skryter och planerar nya vidriga dåd tillsammans, delar med sig av tips och råd till varandra om sina äckliga tankar. De "belönas" med myspys i bunkern, bland annat fuick de ju ett helmysigt luciatåg med söta små barn inskickat ill sig (tror det var förra året) att gotta sig i.

Här i landet ska det fjantas och gullas med varenda människa, vilket brott de än begått. Offrena däremot får ett par tusenlappar (om de har tur) som plåster på såren, lite uppföljning av psykologer osv men sen kastas de ut på gatan o får klara sig själva.

-Jag uppmuntrar och försöker verkligen inte övertala dig att mord är rätt MEN ska jag vara ärligt ser ag det som att skydda sina barn snarare än mord att avlägsna en sån människa från planeren.
Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?