MalinEddie skrev 2010-07-09 20:37:32 följande:
I mina drömmar kommer personen aldrig ut:) Jag är dåligt insatt men jag hoppas att man följer upp dessa människor? Att döda finns bara inte i min värld i denna situation även om det är lockade. Det känns som det skulle vara ett dubbelt svek för barnen om vi båda lämnade dom under samma period. Jag förstår dock vad du försöker säga och jag ska fundera lite..
Jag kan glöra dig mer insatt. De sitter och myser, skryter och planerar nya vidriga dåd tillsammans, delar med sig av tips och råd till varandra om sina äckliga tankar. De "belönas" med myspys i bunkern, bland annat fuick de ju ett helmysigt luciatåg med söta små barn inskickat ill sig (tror det var förra året) att gotta sig i.
Här i landet ska det fjantas och gullas med varenda människa, vilket brott de än begått. Offrena däremot får ett par tusenlappar (om de har tur) som plåster på såren, lite uppföljning av psykologer osv men sen kastas de ut på gatan o får klara sig själva.
-Jag uppmuntrar och försöker verkligen inte övertala dig att mord är rätt MEN ska jag vara ärligt ser ag det som att skydda sina barn snarare än mord att avlägsna en sån människa från planeren.