• Här och nu

Om din partner förgrep sig på ert barn?

Vi behöver inte diskutera så mycket vem som har rätt och fel. Frågan är vad du känner att DU troligen skulle göra. Sen är jag ganska säker på att om andra föräldern vet det, måste den anmäla. Framförallt VILL man väl det. Jag skulle vilja dra direkt, men skulle be om hjälp ändå, eftersom jag vill att mina barn o deras pappa ska ha en bra relation ändå. Dock övervakat.

• Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?
  • Umm Elias

Jag har så svårt att förstå ts, vad är egentligen frågan?

• MalinEddie
    Umm Elias skrev 2010-07-09 18:21:20 följande:
    Jag har så svårt att förstå ts, vad är egentligen frågan?
    Vad är svårt att förstå? Jag tolkar det iallafall som att hon undrar vad du hade gjort om din parter förgrep sig på ert barn.

Jag hade lämnat och anmält. En sån man ska inte vara ute i samhället bland barn och kan jag förhindra det så hade jag gjort det. Hade mina barn självmant valt att träffa honom när dom är äldre är det okej.
  • Umm Elias
    MalinEddie skrev 2010-07-09 18:36:10 följande:
    Vad är svårt att förstå? Jag tolkar det iallafall som att hon undrar vad du hade gjort om din parter förgrep sig på ert barn.

Jag hade lämnat och anmält. En sån man ska inte vara ute i samhället bland barn och kan jag förhindra det så hade jag gjort det. Hade mina barn självmant valt att träffa honom när dom är äldre är det okej.
    Språket ts skriver på är för mig obegripligt. Hade det varit såsom du skriver hade hon väl kunnat skriva så.

Om min partner förgrep sig på mitt/vårt barn hade jag förmodligen slagit ihjäl personen men så får man inte skriva eller tänka här på fl så jag hade anmält och lämnat. Hade det varit ett annat barn hade jag gjort samma sak.
  • Lady Dahmer
    Här och nu skrev 2010-07-09 13:01:09 följande:
    Vi behöver inte diskutera så mycket vem som har rätt och fel. Frågan är vad du känner att DU troligen skulle göra. Sen är jag ganska säker på att om andra föräldern vet det, måste den anmäla. Framförallt VILL man väl det. Jag skulle vilja dra direkt, men skulle be om hjälp ändå, eftersom jag vill att mina barn o deras pappa ska ha en bra relation ändå. Dock övervakat.
    Bra relation?! Hur fan har man en bra relation till någon som förgripit sig på en? Skulle DU vilja ha en relation med någon som våldtagit dig? Skulle du kunna ha en "bra" relation med en människa som våldtagit dig???

Jag blir helt bestört av din TS.

Skulle min partner begå övergrepp, sexuella eller våldsamma (t.ex misshandel) så är det min jävla uppgift som förälder att se till att min dotter aldrig behöver träffa honom igen.
    Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! Den är skitbra! - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    Här och nu skrev 2010-07-09 13:06:00 följande:
    Det är vad som rekommenderas. Jag vet inte säkert hur jag skulle göra. Nu är det ju så att de som förgriper sig på barn har en störning och om min partner fick hjälp och mitt barn ville träffa sin pappa, skulle jag testa med övervakat umgänge.
    rekommenderas??? Av vem fan då?
  • Lady Dahmer
    Här och nu skrev 2010-07-09 13:10:51 följande:
    Jag skulle inte heller vilja att de träffades egentligen, men barnet har rätt att lära känna sin pappa om det vill.

barn har inte erfarenhet, mognad eller hjärna att ta ett sådant beslut själv. Det är du som förälder som måste sätta gränser. När barnet är vuxen nog att själv kunna ta ansvar för sina egna val, DÅ kan h*n välja att träffa sin pappa igen. Men tills dess så är det din uppgift som mamma att skydda ditt barn, även från sig själv om så krävs.

• MalinEddie
    Umm Elias skrev 2010-07-09 18:39:17 följande:
    Språket ts skriver på är för mig obegripligt. Hade det varit såsom du skriver hade hon väl kunnat skriva så.

Om min partner förgrep sig på mitt/vårt barn hade jag förmodligen slagit ihjäl personen men så får man inte skriva eller tänka här på fl så jag hade anmält och lämnat. Hade det varit ett annat barn hade jag gjort samma sak.
    Okej, jag tycker inte hon är så svår att förstå men vi är alla olika.'
    Jag tror många tänker att de hade slagit ihjäl personen i fråga. Inget konstigt med det. Jag tror dock att personen lider mer om han eller hon blir bespottad på i fängelset. Jag ser hellre än långsam hämnd för den som gör mitt barn illa.
  • MalinEddie

Sen är det väl ganska dumt att döda personen eftersom barnet då förlorar båda sina föräldrar tänker jág.

• Free Spirit
    MalinEddie skrev 2010-07-09 18:53:13 följande:
    Sen är det väl ganska dumt att döda personen eftersom barnet då förlorar båda sina föräldrar tänker jág.
    Eksakt hva jeg har forsøkt å få frem
  • MalinEddie
    Free Spirit skrev 2010-07-09 18:57:47 följande:
    Eksakt hva jeg har forsøkt å få frem
    Ja, det är ju en ganska "fin" tanke att man skulle döda personen men hur skulle det gynna barnen när mamma hamnar i fängelse?
Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?