• Här och nu

Om din partner förgrep sig på ert barn?

Vi behöver inte diskutera så mycket vem som har rätt och fel. Frågan är vad du känner att DU troligen skulle göra. Sen är jag ganska säker på att om andra föräldern vet det, måste den anmäla. Framförallt VILL man väl det. Jag skulle vilja dra direkt, men skulle be om hjälp ändå, eftersom jag vill att mina barn o deras pappa ska ha en bra relation ändå. Dock övervakat.

• Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?
  • Free Spirit
    LillaFlingan skrev 2010-07-09 15:35:04 följande:
    eh jag skulle tamigfan slå ihjäl honom!!!!!! o han skulle ALDRIG mer få se/träffa sin barn, någonsin igen.
    Med andre ord gjøre deg selv til morder og overlate ansvaret for ditt barn til andre..meget klokt!
  • SunnyBunny
    Här och nu skrev 2010-07-09 15:34:57 följande:
    Varför ska vi ha dödsstraff för att nån är sjuk? Ska vi avrätta de som har cancer, hjärtfel osv okså? Det är inte vi som avgör om barnet ska träffas sin andra förälder igen.
    Folk med cancer går inte omkring och förgriper sig på barn??? Ärligt har jag ingen aning om vad vi ska göra med de här kräken, vad som är bäst! Hjälper vård ens?

Det enda jag vet är att hos mig får man inge andar chans! Men nåt måste göras med de kräken som fortfarande går omkring i vårat samhälle! Och vad det skulle vara vet inte jag.
  • Förväntansfull0406
    Envis skrev 2010-07-09 13:30:02 följande:
    Dessvärre inte. Han nekade till anklagelserna, men kom med en motversion som innehöll handlingar som även dem kan betraktas som övergrepp.

Hela utredning är tyvärr ett stort skämt. En man som själv stått åtalad för att ha sålt grova (vålds)porrfilmer användes som referensperson.

Försvararen var utesluten ur advokatsamfundet för sina fula metoder.

Man hade också sett till att en vittnespsykolog (som tydligen figurerat i många liknande ärenden.......) hade skrivit ett mycket förnedrande utlåtande om "hur jag var som person". problemet var bara att jag aldrig träffat eller talat med psykologen ifråga. Ringde han ett antal år senare, utan att berätta vem jag var. Frågade om han ALLTID träffade dem han skrev utlåtanden om. Han mer eller mindre dumförklarade mig, och sa att han naturligtvis gjorde det! "Annars kan man ju inte skriva ett utlåtande om någon"...
    Detta låter som en riktigt "sjuk" film......

Så jävla tragiskt. Känner du aldrig att du idag som vuxen skulle vilja ta upp detta igen.
    Mina hjärtan Julia Albin Bebis Bf 100729
  • Här och nu
    SunnyBunny skrev 2010-07-09 15:42:08 följande:
    Folk med cancer går inte omkring och förgriper sig på barn??? Ärligt har jag ingen aning om vad vi ska göra med de här kräken, vad som är bäst! Hjälper vård ens?

Det enda jag vet är att hos mig får man inge andar chans! Men nåt måste göras med de kräken som fortfarande går omkring i vårat samhälle! Och vad det skulle vara vet inte jag.
    De är inte kräk utan sjukdomen leder till en hemsk handling.
  • La Lola
    Här och nu skrev 2010-07-09 14:38:10 följande:
    Du får gärna skriva det här också.
    Näpp.
    Det kan jag inte.
    Eller jag vill inte av hänsyn till barnet det gället.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Här och nu
    La Lola skrev 2010-07-09 15:52:56 följande:
    Näpp.
    Det kan jag inte.
    Eller jag vill inte av hänsyn till barnet det gället.
    Varför kan du skriva det i kr då? För att du kan va anonym?
  • grodan 82

jag skulle ta mitt/mina barn och gå hemmifrån direkt och sedan ringa polisen det är hur jag tror jag skulle reagera förmodligen skulle jag bli ett monster och slå och skrika på min partner

• Shadilly
    Här och nu skrev 2010-07-09 15:48:18 följande:
    De är inte kräk utan sjukdomen leder till en hemsk handling.
    Fast är det verkligen så att de flesta pedofiler som begår övergrepp är så sjuka att de inte har kontroll över sina handlingar? Det är ganska få psykiskt sjuka öht som är så illa däran.
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Mamma till Philip Nova Elliot
    grodan 82 skrev 2010-07-09 15:55:45 följande:
    jag skulle ta mitt/mina barn och gå hemmifrån direkt och sedan ringa polisen det är hur jag tror jag skulle reagera förmodligen skulle jag bli ett monster och slå och skrika på min partner
    samma här...
    ★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & Elliot 100426 ★*☆
  • Här och nu
    Shadilly skrev 2010-07-09 16:01:02 följande:
    Fast är det verkligen så att de flesta pedofiler som begår övergrepp är så sjuka att de inte har kontroll över sina handlingar? Det är ganska få psykiskt sjuka öht som är så illa däran.
    Ja, att inte ha spärrar är psykisk sjukdom.
Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?