• Här och nu

Om din partner förgrep sig på ert barn?

Vi behöver inte diskutera så mycket vem som har rätt och fel. Frågan är vad du känner att DU troligen skulle göra. Sen är jag ganska säker på att om andra föräldern vet det, måste den anmäla. Framförallt VILL man väl det. Jag skulle vilja dra direkt, men skulle be om hjälp ändå, eftersom jag vill att mina barn o deras pappa ska ha en bra relation ändå. Dock övervakat.

• Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?
  • Shadilly
    Här och nu skrev 2010-07-09 16:02:43 följande:
    Ja, att inte ha spärrar är psykisk sjukdom.
    Är det? I så fall finns det väl inget behov av kriminalvård alls?
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Förväntansfull0406

Jag läste precis en sån här historia i en tidning, var nog en damblaska men i vilket fall....

Övergreppen på två barn i skolåldern uppdagades, det var barnen själva som berättade för kurator o sköterska på skolan. 

Fadern och modern kallades till möte. Pappan nekade såklart.

Mamman flyttade ifrån pappan med döttrarna men valde att inte anmäla honom, för om hon gjorde en anmälan skulle barnen "bli uthängda" och de skulle då behöva skämmas, och hon hade inte berättat om övergreppen för någon annan heller, för det skulle hållas inom familjen, just för att slippa skammen.....

Alltså hur i helvete tänker man som mamma??? Tänker man alls?

För att svara på Ts. Jag skulle tagot mina barn o flyttat långt som fan bort, och sedan gjort en anmälan.... Aldrig mer skulle jag vilja utsätta barnen för denna sjuka människa.

Mina hjärtan Julia Albin Bebis Bf 100729
  • La Lola
    Här och nu skrev 2010-07-09 15:54:05 följande:
    Varför kan du skriva det i kr då? För att du kan va anonym?
    Ja.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Här och nu
    Förväntansfull0406 skrev 2010-07-09 16:05:17 följande:
    Jag läste precis en sån här historia i en tidning, var nog en damblaska men i vilket fall....

Övergreppen på två barn i skolåldern uppdagades, det var barnen själva som berättade för kurator o sköterska på skolan. 

Fadern och modern kallades till möte. Pappan nekade såklart.

Mamman flyttade ifrån pappan med döttrarna men valde att inte anmäla honom, för om hon gjorde en anmälan skulle barnen "bli uthängda" och de skulle då behöva skämmas, och hon hade inte berättat om övergreppen för någon annan heller, för det skulle hållas inom familjen, just för att slippa skammen.....

Alltså hur i helvete tänker man som mamma??? Tänker man alls?

För att svara på Ts. Jag skulle tagot mina barn o flyttat långt som fan bort, och sedan gjort en anmälan.... Aldrig mer skulle jag vilja utsätta barnen för denna sjuka människa.
    Den mamman skulle straffas lika hårt.
  • Shadilly
    Här och nu skrev 2010-07-09 16:06:22 följande:
    Hon kanske bara inte hade spärrar?
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Majakattan

Då kan jag garantera att han hade sett sitt barn och mig för sista gången. Jag skulle "köpa" personer attt misshandla honom svårt. Det är en av de ytterst få saker jag kan tänka mig att mörda för.

• BlommyNess12

Jag vet inte vad som skulle hända, jag skulle förmodligen bryta ihop och tänka, hur har jag kunnat missa detta under alla dessa år? Sen skulle jag ta mitt barn, gå därifrån och polisanmäla, kontakta socialen, starta en vårdnads och umgängestvist där jag yrkar på ensam vårdnad och noll umgänge.

Detta är min rationella reaktion, i verkligheten skulle jag nog bli helt hysterisk, bryta ihop, ringa morsan och farsan och be dom hämta oss, och sen flytta dit och låta mamma och pappa hjälpa och stötta mig i kampen för mitt barn typ.

• Förväntansfull0406
    Här och nu skrev 2010-07-09 16:06:22 följande:
    Ja verkligen! nu kommer barnen få träffa sin pappa lite här o var i samhället...... Otroligt, och dessutom gå ut i en tidning och skriva om det.
    Mina hjärtan Julia Albin Bebis Bf 100729
  • Här och nu
    BlommyNess12 skrev 2010-07-09 16:08:13 följande:
    Jag vet inte vad som skulle hända, jag skulle förmodligen bryta ihop och tänka, hur har jag kunnat missa detta under alla dessa år? Sen skulle jag ta mitt barn, gå därifrån och polisanmäla, kontakta socialen, starta en vårdnads och umgängestvist där jag yrkar på ensam vårdnad och noll umgänge.

Detta är min rationella reaktion, i verkligheten skulle jag nog bli helt hysterisk, bryta ihop, ringa morsan och farsan och be dom hämta oss, och sen flytta dit och låta mamma och pappa hjälpa och stötta mig i kampen för mitt barn typ.
    Kan ju va så att man upptäcker det vid första tillfället och pedofiler är bra på att dölja övergrepp och skrämma offret till tystnad.
  • Här och nu
    Majakattan skrev 2010-07-09 16:08:07 följande:
    Då kan jag garantera att han hade sett sitt barn och mig för sista gången. Jag skulle "köpa" personer attt misshandla honom svårt. Det är en av de ytterst få saker jag kan tänka mig att mörda för.
    Att hyra misshandlare är också straffbart. Kan man tänka sig att mörda är man själv störd.
Svar på tråden Om din partner förgrep sig på ert barn?