Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...
inte vill. Du behandlar hans barn väl, lagar mat åt dem och
förstår deras pappa skulle välja de framför dig i någon situation.
Tycker du är en bra styvmor! Tummen upp!
Om du köper snygga matchande märkeskläder till styvbarnen så kan det hända att folk tror att det är deras mamma som köpt kläderna till dem. Det vill du inte eftersom du inte gillar mamman. Om folk tror att det är mamman som köpt kläderna till sina barn så tror de att hon är rik fast hon har ett spelberoende och det gillar inte du. Folk kan också få för sig att hon vet vad som är rätt och inne och det vill du inte heller ska ske eftersom du vet att hon inte alls har koll. Är det inte så?
Barn är inte dumma.
Ja en sån sak som kläder kan få barn utstötta faktiskt. Hans barn kan gå ihop sig och vara elaka mot din dotter, för att HON får all uppmärksamhet, fina kläder osv. Och det är knappast din dotters fel och heller inte flickornas fel i så fall. Utan NI VUXNA, som ser till att det blir en klyfta mellan syskonen.
Dra ihop till ett möte då om du upplever det kämpigt och irriterat. Innan det går ut mer över barnen.
Men att pappan skickar med dig pengar om du går och handlar till er dotter, så du kan handla nåt till hans barn, det är väl inte så mycket begärt.
Jag gör så tom åt mina kompisar om det skulle vara att de inte hinner ner på stan eller så. Och vet du, jag tar inget betalt för det heller, utan gör det för att det är KUL att hjälpa till!
Och beställer du på nätet kan du väl klicka nån extra gång och beställa till hans flickor med, så kan ni ju dela på frakten.
och hur tvättar du eg om dyra märkeskläder blir urtvättade fort ![]()
Dessutom vill jag inte att dom ska ha likadana kläder, tycker det ser löjligt ut på syskon. Vi har en lillebror på väg nu, och jag tänker inte matcha honom med min dotter heller.