Inlägg från: Anonym (Stepmom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stepmom)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Psykoangel skrev 2010-07-20 16:01:40 följande:
    Men alltså även om det inte är dina barn,och du får pengar av sambon och exet till att köpa kläder till dem vad är prolemet att du inte skulle kunna ta dem med dig tillsammans med erat gemensamma barn och shoppa lite?

Dom är ju faktiskt halvsyskon och har det någon gång slagit dig tanken att dom kanske skulle tycka det vore trevligt med att shoppa lite tillsammans med dig och systern?

det är ingen som tvingar dig att älska barnen som om dom vore dina biologiska men snälla rara lite "UPPOFFRING"  kan man väl göra, gud förlåta om du faktiskt kanske skulle tycka det vore trevlig tid tillsammans?

När man är i ett förhålland oavsett om det finns bio barn och/eller styvbarn så är man ju ändå en familj och familjer ställer upp för varndra...man delar på sysslor som att hämta/lämna på dagis/skola eller kanske ta barnen och köper kläder(och då menar jag inte att det ska komma ur din plånbok)

Skojar du med mig eller, jag tänker verkligen inte ta med mig 3 barn på 3 ,5 och 7 år ut och handla!!! Fattar inte folk som gör sånt, dom flesta har ju iofs ingen koll på ungarna ute i affärer så. Hur roligt tycker barn egentligen att det är att gå i affärer?
  • Anonym (Stepmom)
    Psykoangel skrev 2010-07-20 16:12:07 följande:
    trolltotten skrev 2010-07-20 16:04:38 följande:
    Borde kanske inte barnen tycka det var roligt att få gå och shoppa med pappa? Varför bara bonusmamman? "UPPOFFRING" kan man ge på jävligt många fler sätt än att ut och shoppa kläder. Vill inte ts, får dom väl hitta på något annat att göra gemensamt. Var är problemet? Det är inte ts barn, det är hennes sambos, det är alltså sambons ansvar.
    om hon inte provat så vet hon väl inte om hon tycker det är trevligt eller inte? jag sa inget att hon hela tiden måste gå och shoppa med alla ungarna och visst pappan kan väl gärna följa med oxå om barnen och han vill det. 

Om man ger sig in i ett förhållande med bonusbarn så tycker jag att ett visst "ansvar" eller vad man ska kalla det är i sin ordning, om barnen tex för nått dom inte får och pappan inte är hemma ska man då skita i att säga till dem bara för att det är inte dina egna barn???

Om man kan gå och köpa kläder till vänner/familjs nyfödda som man brukar göra varför skulle man då inte kunna vid nått tillfälle köpa till sina bonus barn? och som jag sa jag menade inte att hon skulle ta av sina egna pengar utan att pappan och exet ändå betalar. 
    Varför ska jag gå och köpa kläder till barnen när deras pappa gör det, bara för att farmodern och biomamman tycker att mitt barn har finare kläder?
  • Anonym (Stepmom)
    Pregga skrev 2010-07-20 16:15:32 följande:
    ok, jo självklart så kan man göra så gott man kan, det är trots allt barn vi pratar om. Personligen så skulle jag aldrig involvera mig med en man som INTE tyckte mkt om mina barn, men nu har ts man valt att vara med henne. Jag levde en gng i tiden med en man som hade 2 st barn sen innan, den ena var helt underbar å man kunde bara tycka jättemkt om h*n, medans den andre var en riktig liten djävul asså...ja finner inga ord för det barnet. hua...

man behöver inte vara ego eller revirtänkande för att man som Ts inte vill lägga massa pengar på hans tidigare barn. Sen så har jag svårt å se att man inte kan tycka om sin partners barn då det är en del av den man som man älskar å lever med.

"
    Tycka om" och "ta hand om" är inte samma sak. Ja, jag köper och lagar mat till barnen, men jag tänker inte köpa dom kläder och borsta deras tänder.Om du träffar en man, väntar du dig då att han ska lägga dina barn, och shoppa åt dom och skjutsa dom överallt?
  • Anonym (Stepmom)
    Psykoangel skrev 2010-07-20 16:17:41 följande:
    Det kanske är ett sätt för dem att säga att dom gillar vad halvsystern har för kläder och att bonusmamman har ett bra sätt att matcha kläder, kanske det kom ut på fel sätt men att dom kanske bara ville ha lite hjälp att hitta fina kläder till barnen/barnbarnen?
    kanske. Men det tvivlar jag på, farmodern gillar INTE mig. Hon vill fortfarande att biomamman och min sambo ska hitta tillbaka till varandra igen, och bokar in dem på familjeterapi för att de ska "lösa sina problem".

Låt oss låtsas som att dom blir ihop igen. Då skulle min dotter vid umgänge med pappan bo hos dem. jag skulle tycka att det räckte med att hennes pappa då tog hand om henne, och jag skulle själv köpa hennes kläder om jag inte tyckte att dom hon fick från sin pappa passade.
  • Anonym (Stepmom)
    trolltotten skrev 2010-07-20 16:22:15 följande:
    Fattar du väl att du får gå i tre omgångar!!! Pöcko
    haha, jaa, vilken bra idé kan passa på nu mellan värkarna.
  • Anonym (Stepmom)
    mandelblomma skrev 2010-07-20 16:23:21 följande:
    om man har ett gemensamt barn som får kläder av säg sin mormor elelr moster, måste man som styvmamma köpa lika fina kläder till styvbarnen då?
    Om min mamma  sparar pengar till mina biobarn, måste jag se till att även styvbarnen får samma summa osv?
    Vart går gränsen?
    Nej det tycker jag inte att man behöver. Min sambo och jag sparar båda till dottern. Han sparar även till de andra döttrarna, men jag sparar mer pengar till min dotter. Ska hon inte få dom pengarna då eller? Eller ska jag be biomamman (om hon nu sparar) att spara åt min dotter med, för annars är det ju orättvist, och min dotter kommer att avsky sina systrar....
  • Anonym (Stepmom)
    birkisch skrev 2010-07-20 16:27:59 följande:
    Jag känner mig illa till mods när jag läser vad TS skriver, det är tragiskt att behandla barnen så olika. Riktigt elakt. Antagligen får du ta till dig hans barn, eller flytta, man kan inte både äta upp, och ha kvar...
    Skojar du eller??? vad mer ska jag göra med barnen? Adoptera dom?
  • Anonym (Stepmom)
    Solkysst skrev 2010-07-20 16:26:59 följande:
    Styvmamma, bonusmamma, plastmamma, låtsasmamma...

Oavsett vad man väljer att kalla sig så finns det ett MAMMA med där och detta tycks tragiskt nog glömmas bort.

Jag tycker inte det är TS ansvar. Inte själv. Men det är definitivt deras ansvar tillsammans som familj att se till så alla barnen blir behandlade lika.
    Det anser jag ligger på föräldrarna.
  • Anonym (Stepmom)
    birkisch skrev 2010-07-20 16:28:40 följande:
    Jag blir jätte nyfiken, vad jobbar du och din man med?????
    Min sambo är direktör för att större it-bolag och jag är inredare/stylist med eget företag. Vad jobbar du med?
  • Anonym (Stepmom)
    Solkysst skrev 2010-07-20 16:29:13 följande:
    För övrigt är det bara småsint och omoget att som vuxna hålla på och tjafsa om pengar och principer när det är barnen det handlar om. Skärp er och börja samarbeta istället.
    Vi samarbetar, jag tycker bara att barnens föräldrar ska ta sitt ansvar. Så enkelt är det.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...