idibidi skrev 2010-07-20 16:56:43 följande:
det verkar vara det du vill för egen del.
Du verkar dessutom pissed off på honom när du skriver "varför ska jag göra det, kan väl han lika gärna göra?". Tjadu, varför ska man bry sig överhuvudtaget?
Man gör det bara om man är osjälvisk.
Låter illa bara.
Om ni har pengar till en städerska borde ni väl kunna lägga ner mer pengar på din shopping så att det räckte till alla barn? Det är bara ditt engagemang som inte räcker till alla barn, eller hur?
Precis så är det. Jag VILL inte engagera mig mer än vad jag gör i hans barn. Jag tycker att jag gör nog. Nej jag är inte arg på min sambo. Han håller med om att det är hans barn och hans ansvar.
Solkysst skrev 2010-07-20 16:58:35 följande:
Eller du?
Det verkar vara extremt viktigt för dig att vara principfast och tydlig med att just du inte avlat dessa barn?
Men VARFÖR ska jag? Varför inte han?
Anonym (fattar noll) skrev 2010-07-20 16:58:54 följande:
Ja varför inte det kanske skulle vara en ide
Då kanske du blir den godhjärtade stepmom som du skriver i ditt nick.
Plocka bort det nicket nu, du är inte en riktig stepmom, det är inget man är bara för att man blir tillsammans med någon som tidigare har barn, det är någon man gör sig förtjänt av att heta.
1. Det går inte att byta anonymnick
2. Vad tycker du att jag borde kalla mig?
Anonym (presentkort) skrev 2010-07-20 16:59:35 följande:
gör som vi gör i stället.Våran familjesituation är precis som TS.Biomamman kan inte få pengar till kläder av min man,för hon köper genast upp dom på annat skit.Men nu har min man börjat köpa presentkort i affärer med märkesvaror,för ganska höga belopp.Superbra,för nu har hans stora barn lika märkeskläder som våran gemensamma flicka.
Jo, fast det är ju något som mamman och pappan till barnen får komma överens om, eftersom det nu är biomamman som inte är nöjd med tjejernas kläder.
Anonym (fattar noll) skrev 2010-07-20 17:02:03 följande:
Håller med klart att det blir så.
Jag har barn med tre olika fäder, och ändå hållar jag dem under samma klädkonto.
Ingen är värd mer eller mindre, alla tre barn har tre olika behov. Jag har sagt ifrån gällande särskiljning på barnen till deras pappor. Men det är ju pappor de de är mer jämställda oss än vi dem.
Men det är väl skillnad, alla barnen är ju dina?
Anonym (styv och biomama) skrev 2010-07-20 17:02:56 följande:
aha så det finns speciella kriterier man måste göra för att få kalla sig styvmamma ;)
*Älska
*Ge sina biologiska och styvbarn exakt samma tid, kläder, pengar etc.
Vad mer?
'* Gå upp 1 timmar tidigare fastän det är på vägen till jobbet att lämna barnen, och köra dom själv, så att dom får den där extra kvarten hemma.