Inlägg från: Anonym (Stepmom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stepmom)

Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...

Lillafinajag skrev 2010-07-20 13:54:20 följande:
    Jag förstår bara inte hur man kan göra skillnad. Om du ni gillar att klä upp folk varför inte klä upp tre?

I en familj är alla lika, att mitt bonusbarn inte har mitt dna spelar ingen roll... Nattar henne gärna, å handlar gärna kläder till henne. Mina pengar går till min familj och där är hon en väldigt stor del. Men å andra sidan är jag inte så fixerad vi märkeskläder eller att spara MINA pengar på hög...
    Mina pengar går till mig och min dotter. Vi har delad ekonomi. jag gillar att klä upp min dotter.Inte alla ungar i sverige.
  • Anonym (Stepmom)
    Lillafinajag skrev 2010-07-20 13:59:59 följande:
    Nu är det ju inta alla ungar i Sverige det handlar om, utan DITT barns syskon och DIN mans barn.... Lite skillnad eller hur?
    Är det? men alla här säger ju "om du gillar att köpa till en, köp till tre" och då kan jag vill lika gärna köpa till alla barn i hela sverige om någon annan betalar?
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym (sleepless) skrev 2010-07-20 15:02:46 följande:
    Till TS!

Jag har en fråga som handlar om nattningen.  Varför vill du inte natta din mans barn?

Jag vill även säga detta, att barn känner av när man gör skillnad på dem. och det är kanske saker som de kommer bära med sig av resten av sitt liv.  Hans barn borde även vara som dina barn, även om de inte är det biologiskt.  Du borde se det som en gåva från Gud. Det finns inget finare och underbara i denna värld, än just barnen! 
    Jag vill inte natta hans barn, eftersom jag tycker att det är hans uppgift, som deras förälder.
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym (Majken) skrev 2010-07-20 15:09:38 följande:
    Fy villken hemsk styvmamma du är TS.
    Du låter som en 5 åring
    Stackars barn att ha en sådan elak styvmamma som inte behandlar alla barnen lika!

Hade jag varit din sambo så hade jag sparkat ut dig för länge sedan
    En styvmamma älskar och behandlar alla barnen LIKA oavsett om de är biologiska barn eller ej!

Tänk på att ditt barn är halvsyskon med din sambos barn. Jag fattar inte hur vissa styvföräldrar är funtade ibland
    Barnen ska behandlas lika tav dig!
    Du borde skämmas som är så här mot barnen
    Varför ska jag skämmas för att jag inte vill vara förälder åt någon annans barn?
  • Anonym (Stepmom)
    ica skrev 2010-07-20 15:10:52 följande:
    Men inte ska styvföräldrar inkompitensförklara bio-föräldrarna. Det är deras sak att köpa kläder till sina barn.
    Tack, precis vad jag tycker.
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym skrev 2010-07-20 15:20:19 följande:
    Svarar på denna.
    Du tycker de e bättra ja.
    De bästa för barnen e ju att de känner sig välkomna hem å e omtyckta av alla i sin familj.
    Att alla familjemedlemmar har så stark relation som möjligt med varandra.
    Varför sprang du efter en karl med barn,när du inte kan ha ett VI med bousbarnen?
    Dina barn å mina barn,hör ju hemma i sandlådan.
    Men faktum kvarstår, det ÄR inte mina barn. Och om du har läst tråden kan du se at barnen inte har något emot detta upplägg, de är hur nöjda som helst.
  • Anonym (Stepmom)
    Anonym (sleepless) skrev 2010-07-20 15:38:43 följande:
    Men är det inte hans uppgift att även natta eran dotter då?
    Jodå, han nattar henne också. Igår, tex nattade han alla tre. Men oftast nattar jag henne.
  • Anonym (Stepmom)
    Esther M skrev 2010-07-20 15:39:26 följande:

Hur kan det vara så svårt att förstå att världen har förändrats sedan 1800-talet? Sysslor i hemmet är inte uppdelade i manliga eller kvinnliga längre. Män är likvärdiga i föräldraskap, kvinnor i arbetslivet.

Man kan leva ihop som kärnfamilj, regnbågsfamilj, i kollektiv, eller styvfamilj. Att man bor under samma tak betyder inget mer än just det, om man inte vill att det ska göra det. Alla inblandade kan må bra i alla fall.

Ts styvdöttrar är antagligen glada över att ha en pappa som vill vara med dem istället för att dumpa över dem på en villigt självuppoffrande, utliten martyr till styvmor.

Den som vill agera extramamma kan göra det, den som inte vill kan vara en extra vuxen i barnens liv. Det kan vara mer värt för barnet om det görs med glädje än alla motvilliga uppoffringar i världen.

TACK! Mycket klokt inlägg.
  • Anonym (Stepmom)

Jag tycker det är lite skrämamnde hur dömande folk här på Familjeliv är. I vår familj är det inget av barnen som far illa. Men ändå blir folk upprörda över att barnens pappa tar hans om dom istället för pappans sambo.

• Anonym (Stepmom)
    Anonym (fattar noll) skrev 2010-07-20 15:56:37 följande:
    Jag har inte sagt att man måste älska bonusbarn. Älska behöver man inte göra, men man kan göra så gott man kan och man kan tycka om, att ställa upp då och då i ett förhållande och för barnen är väl inte så farligt. 

Varför ska man vara så ego och revirtänkande för. 

Och träffar man en man som tidigare har barn, ja då får man faktiskt stå ut. Som man bäddar får man ligga den som bäddar ligger man med.  
    Jag tycker inte att jag är varken ego eller revirtänkande. Jag ställer upp för barnen, men inom rimliga gränser. Han har ett föräldraansvar till alla sina barn som går först.
Svar på tråden Vill inte lägga mina pengar på kläder till hans barn...