• Hjärtefröjd

rmc linköping - ivf

Smurry: Tack... det kan nog behövas många hållna tummar idag!

• Hjärtefröjd

Sköterskan på RMC måste verkligen vara dummast i stan. När vi kom hit visade det sig att tre embryon höll högsta kvalitet, så vi får två tillbaka och en till frysen. Så nu är vi glada... igen!

• Hjärtefröjd
    Ljusgläntan skrev 2012-04-26 21:10:02 följande:
    Hjärte - känns de annorlunda nu i tjejmagen? ;)
    Nä, det känns precis som vanligt. Däremot har jag sjuka blåmärken på magen, men det är ju av fragminsprutorna.
  • Hjärtefröjd

Jag har lågt AMH men är lättstimulerad (hur det nu går ihop?). Hos mig ser man också många småsmå äggblåsor i början av cykeln, vilket enligt mig läkare tyder på aktiva äggstockar. Så jag tolkar det som något bra.

• Hjärtefröjd
    minime85 skrev 2012-04-29 21:42:20 följande:
    Vad är det för vagitorier som man ska använda under ruvartiden? Jag har inte sett att det finns med på receptet som läkaren skrev ut åt mig, har de bara glömt eller är inte det nödvändigt för alla?
    Om du har fått progesteronvagiatorer utskrivet så är det stearinliknande stavar som du ska ta tre gånger om dagen. Kladdigt värre, men var gör man inte för att maximera chanserna att lyckas.

Som alternativ till vagiatorerna kan man få gele (Crinone) eller vaginaltabletter (Lutinus).
  • Hjärtefröjd
    Lillflickan skrev 2012-04-29 22:44:46 följande:
    Till mig fick jag det inte utskrivet förrän äggplockningsdagen. Då fick jag hämta det direkt på Apoteket på sjukhuset. De har dem hemma. Alla tre gångerna har det varit så.
    Så har det varit för mig med!
  • Hjärtefröjd
    Ljusgläntan skrev 2012-04-29 22:32:13 följande:
    Hjärte - hur går de för dig? Känner du nåt?
    Nä, jag känner inget... och känner inte efter heller, eftersom jag tror att det mesta man känner så här tidigt är ren inbillning

Jag har ju plussat tre gånger tidigare (med fått  MF), och aldrig känt något särskilt då heller.  
  • Hjärtefröjd
    minime85 skrev 2012-04-29 22:49:57 följande:
    Ok, bra att veta. Då är det ju ingen idé att fråga på onsdag, de har säkert koll på läget!? Hoppas de iaf kan ge mig ett ÄP-datum! Flört Eller de flesta hinner kanske gå på ett andra VUL innan man får ett?
    Första gångerna gick jag på två VUL innan jag fick datum för ÄP. Nu senast blev det bara ett VUL.
  • Hjärtefröjd
    minime85 skrev 2012-05-02 21:55:03 följande:
    Hjärtefröjd - Allt bra? När är TD? ;)
    Jodå, allt är som vanligt. TD är om typ 12 dagar.
Svar på tråden rmc linköping - ivf