• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • Euphoria
    Stintans skrev 2011-02-01 18:19:03 följande:
    ojojoj.. vilken dag.. är inte van vid att vara på sjukhus, men det är väl bara till att vänja sig..

bebisen mår bra och är en pigg rackare (fast jag inte känner 1/3 av alla rörelser tydligen), men har en tillväxthämning på 23%. Idag gjordes TUL och CTG, urinprov och blodprov. Hade 3+ i äggvita idag och 150/90 i tryck. Så nu är det kontroller i Helsingborg (3,5 mil hemifrån) 3 ggr i veckan och TUL igen om två veckor som gäller..
    det är ju j*kla tur att man inte jobbar, jag har inte tid med något annat än att vara med barn, hahah.. igår var det BM-besök, idag läkarbesök i HBG, imorgon glukosbelastning + föräldraträff på em, på torsdag får jag vara "ledig", på fredag har jag telefontid med VC-läkare på morgonen och ska in på CTG i HBG också på morgonen.
    känner mig som en pensionär som har fullt upp med egentligen ingenting..
    Då antar jag att du fått diagnosen havandeskapsförgiftning nu? 3+ och över 90/140 är det som gäller här iaf.
    Att bäbisen är tillväxthämmad talar ju för det med. Vad har de sagt om framtiden? Hur länge får man gå med hf och hur tillväxthämmad får bäbisen bli innan man helt sonika plockar ut den? 

Hoppas att det går bra så att den får ligga där tills du passerat vecka 35 eller nått iaf Så sliper man så mycket tid på neo (kanske, vi fick ju iofs ligga på neo en vecka när Simon fick infektion, trots att han var fullgången.)

Jadu, snacka om späckat schema! Du ska ju ta det lugnt och vila nu!  

Ta hand om dig och bäbutten nu, gå och lägg dig på soffan och delegera arbetsuppgifter till karln  
  • By Starlight
    Stintans skrev 2011-02-01 18:19:03 följande:
    ojojoj.. vilken dag.. är inte van vid att vara på sjukhus, men det är väl bara till att vänja sig..

bebisen mår bra och är en pigg rackare (fast jag inte känner 1/3 av alla rörelser tydligen), men har en tillväxthämning på 23%. Idag gjordes TUL och CTG, urinprov och blodprov. Hade 3+ i äggvita idag och 150/90 i tryck. Så nu är det kontroller i Helsingborg (3,5 mil hemifrån) 3 ggr i veckan och TUL igen om två veckor som gäller..
    det är ju j*kla tur att man inte jobbar, jag har inte tid med något annat än att vara med barn, hahah.. igår var det BM-besök, idag läkarbesök i HBG, imorgon glukosbelastning + föräldraträff på em, på torsdag får jag vara "ledig", på fredag har jag telefontid med VC-läkare på morgonen och ska in på CTG i HBG också på morgonen.
    känner mig som en pensionär som har fullt upp med egentligen ingenting..
    Men lilla du då..Va jobbigt med en massa sånt där. Kommer säkert att ordna upp sig allting men skönt att de har koll på dej! Ang sparkar så kickar de mindre ju större de blir ibland..Alltså de får ju mindre plats...Men de brukar ju böka runt en del och få in en ordentlig spark ibland såklart.
    Jag hade ju ganska högt blodtryck i slutet och fick gå på kontroller flera gånger i veckan. Men det gick bra i slutändan ändå!
    Bamsekram på dej!
    Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Enamorada

oj stintan vad mycket kontroller... men det är ju bra det iofs, att de har koll... hoppas att bebis kan stanna inne ett tag till iaf!!

epan - jaha där ser man liten värld den högstadieskolan har båda mina föräldrar gått på en gång i tiden...

elton har feber och är väldig mammig/pappig. sover dåligt och äter dåligt. hoppas det går över snart. nu gnäller han, har vaknat för jag vet inte vilken gång i ordningen ikväll... jag får nog gå och lägga mig jag med och ta honom bredvid mig, då sover han som bäst...

sköt om er!

• Stintans

haj tjajor!

whats up?

Bystar frisk snart? :( du har verkligen otur med sjukdomarna som avlöser varandra.. mysko immunförsvar kanske?

Epan har ett flickebarn i sin mage, grattis till det! kändes det bättre efter detta UL:et?

Jag tror att man kan gå med HF tiden ut, så länge barn och mamma mår bra. än är det inte tal om att vidta några åtgärder alls, eftersom CTG:n säger att bebben mår bra, flödet i navelstränden är bra, och mitt blodtryck ligger samma hela tiden. vi får väl se på tisdag hur det ser ut, då är det tid för TUL igen, behöver jag säga att jag är spänd?
    hoppas bebben har fettat på sig lite.. viiiill inte ligga på neonatalavdelning i långa tider, man vill ju vara hemma och mysa istället..

bläää, nätterna är föööör tråkiga här.. sover skitkasst ibland, och inatt låg jag bara och vände och vred på mig till klockan 3-4 nåt.. så det känns knappt lönt att gå och lägga sig än på ett tag.. Obestämd

30+3

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • By Starlight

Jag hostar ihjäl mej och Ellen har kräkts i över ett dygn nu..lite diarré också plus feber...Hon som skulle skolas in imorgon. The big day liksom...Tyckte det va så tufft för jag skolades själv in på förskola när jag var exakt lika gammal den 14e feb. Men nu blir det inte så för ellen. Kanske inte kan bli på hela veckan :(((((

Host host host..förbannade skithosta och halsont..Men doktorn hittar inga fel..mer än att jag ska dubbla astmamedecinerna...Jag gör det nu..men inget resultat än...

Vi har ett stort svart otursmoln över oss....

• By Starlight

Epan föresten! En flicka alltså! Man kan ju inte sticka under stol med att det är kul att få en av varje :)) Grattis!

• Enamorada

grattis till flickan i magen epan kul med en av varje tycker även jag...

hoppas ni blir friska snart bystar, ja ni verkar ha otur vad gäller sjukdomar

stintan - skönt att läget ser bra ut!!

här är det fortfartande sjukstuga också, elton är lite bättre och äter äntligen nästan som vanligt igen men nu är jag dålig istället. ska förska ta mig till jobbet imorn iaf.

kram på er

• Euphoria

Haha, tack  
    Tja en av varje har inte direkt lockat mig, jag var ju övertygad om att uppfostra ett gäng små killar(eftersom jag alltid rört mig i mansdominerade kretsar och haft mycket lättare att identifiera mig med killar än tjejer genom hela skoltiden,) så jag har fullt upp med att förstå hur man ska göra med en tjej
    Men det känns kanon, nu är jag äntligen gravid i huvudet också, och blev lika kär under det här köns-ulet som under Simons  

Nu har jag dessutom passerat 23+0, så nu börjar det gå upp för en att det kanske inte går åt skogen också, det kanske blir en levande bäbis av det här trotsallt

Skönt att allt ser bra ut så långt Stintan
    Hoppas bäbutten tjockat på sig tills erat nästa tul

Jag ska till bm på onsdag, första gången sedan inskrivningen, hoppas på att få mäta magen ---->

Krya på er i tråden! 
  • Stintans

haj tjajor!

här var det inte mkt till action..

TUL gick bra, bebben hade växt nääästan normalt under de två veckorna. -23% tillväxthämmad vid första mätningen och nu i tisdags var det -26%, så det har inte blivit mycket sämre iaf..

dessvärre är blodtrycket fortf. högt. i fredags var det 150/100, så jag fick ligga inne över helgen, kom hem i söndags igen.. var inget kul att ligga där, så skönt att komma hem.. men nu är det definitivt sängläge som gäller i fortsättningen.. hoppas dessa veckor gå suuuuperfort..

bystar: hur har det gått för dagistösen?

lotta är jag nyfiken på, hur mår du, vilken vecka är du i?

epan: hur var magmåttet?

nä, nu ska jag vila lite (Förvånad) innan det är dags för mig att köra till stora stan för flöde/ctg-koll..

31+5

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...