Stintans skrev 2011-01-31 14:39:23 följande:
haj tjajor!
Ena: Med huset går det framåt, men tar tid, såklart.. vi börjar närma oss och hoppas på inflyttning innan bebisen vill ut och hälsa på oss. F började lägga parkettgolv o helgen, och har väl kommit halvvägs, så det är verkligen kul att se!
Bystar: usch, va jobbigt när alla är sjuka! men du börjar piggna till, iaf väl?
Epan: är det inte en plååååga för dig också att mäta magen? om du tänker tillbaka på när du väntade simon, för du har väl kanske inte börjat mäta ännu?
och, ni som köpte bältet från gula rehab, tog det oliiiiidligt lång tid att få hem det? imorgon är det två veckor (!) sedan jag beställde det, brukar ju inte ta så lång tid när man handlar på nätet..

hade ju gått snabbare att köra till GBG och hämta det själv..
här är det sådär, börjar bli nervös nu. idag var jag hos BM för att kolla bltr, och fick lämna urinprov också.. hade 150/90 i bltr och +2 äggvita.. inte jättebra.. BM gör sitt jobb kanon, och fixar en tid till mig imorgon bitti hos en obstretiker. där ska de väl kolla med ctg och ultraljud.. BM är mycket bra, och säger aldrig saker som oroar, men jag vet ju vad detta betyder. jag förstår varför hon bokar tid till direkt imorgin bitti, och jag förstår varför hon säger att jag ska söka till förlossningen om jag får ont i huvudet/magen/flimmer för ögonen.
dessutom tycker jag att bebisen blivit lite lugnar de senaste veckorna.. innan kunde den ha en stund varje dag då den härjade omkring och sparkade så magen hoppade, men det har lugnat sig, tycker jag.. rent logiskt borde ju sparkarna bli "hårdare", ju större bebisen blir och desto mer muskler den får, men det tycker jag inte heller att de blir.. äh, ja, det är ju bara till imorgon jag har att grubbla och ha mig, och det är ju tur.. sånt stressar ju säkert upp också, att inte veta hur bebisen mår där inne..
nä, vi vill inte ha barn nu, vi vill ha barn i april..
28+4
Jo, det var hemskt att mäta magen! Det hade jag förträngt
Nej fy det lät inge bra med blodtrycket! Jag låg ju på 3+ i äggvita väldigt ofta efter vecka 30, men trycket blev aldrig för högt (som mest 90/140 sista mätningen innan han kom ut, och det är vad gränsvärdet är här för att bli inlagd, men då gick ju jag på extrakontroller sedan några månader tillbaka och vägrade bli inlagd, åkte till kvinnokliniken och lämnade urinprov, tog tryck och gjorde ctg varje morgon tiden ut istället.)
Håller med bm, håll nogrann koll på huvudvärk, flimmer eller buksmärta.
Och om du fortfrande jobbar (kommer inte ihåg?) så sluta med det!
Vill inte skrämma dig men med såna värden får man nog vara glad om man undviker havandeskapsförgiftning. Men förhoppningsvis ligger värdena bra i tio veckor till iaf! Många ligger ju där i gränslandet länge innan det blommar ut.
Be om att få göra tillväxtultraljud och flödesmätning om de inte erbjuder det (det gör dom säkert.)
Håll oss uppdaterade!