Lotta83 skrev 2010-12-27 15:54:12 följande:
Hej flickor!
Hoppas ni haft en bra jul! Kom just hem från mina föräldrar.
Grattis till jobbet Enamorada! Jag fick världens finaste julklapp!

Jag är gravid!

Sååå glad. Hade bim på julafton men testade dagen innan eftersom jag skulle åka till mina föräldrar. Har inte riktigt fattat det ännu. Nu är det bara att hålla tummarna för att allt kommer gå bra.
Många kramar till er!
Jippie! Ett till preggo i tråden

GRATTIS!!
Tänk vad gravida vi är hela tiden i den här tråden! Bara några månader som ingen varit gravid sedan januari 2009 va?
Och grattis Ena till jobbet!
Tokis - Simon har reagerat med att matkrångla några dagar och sen gallskrik i några timmar innan tanden brutit fram.
Jag njuter av min graviditet nu, inget illamående, förutom ibland när jag äter, då kan jag bli jätteakut illamående och behöver lägga mig ner, men så hade jag hela förra graviditeten också.
Det är härligt nu, och med Simon flyter allt igen, inget sovkrångel.
Han somnar vid 21.30-22.00 sen sover han tills ca 7.00, äter en flaska i sängen och sen sover han till 10.00-11-00!
Tänk att jag inte är ett dugg nervös för att få två små så tätt. Det känns som att vi kommer klara det här galant, sen får vi ta det som det kommer helt enkelt
Jag trivs verkligen med min nya identitet som mamma, jag känner mig som "bara mamma" utan några större behov av egentid eller arbete.
Tur det, hade jag varit en av dom som börjar klättra på väggarna och längtar efter lite mer utmaning och utveckling skulle det nog vara hårt att få två barn tätt, det blir en lååång tid jag blir hemma eftersom jag får alla dagar av R som jag kan också (och bara tar ut 5 dagar i veckan.)
R:s jobbsäsong är ju slut nu till jul, så nu är vi hemma hela familjen tills maj igen, förutom de strödagar han jobbar extra som flyttgubbe då.
Funderar en del på vad olik den här graviditeten är mot förra.
Den här gången spydde jag som en gris, men illamåendet gick över mycket tidigare än sist då jag nästan aldrig spydde.
Foglossningen, som jag räknade med skulle ha knockat mig totalt nu, är ytterst liten. Sist tog jag mig inte runt i huset själv vid den här tiden.
En tråkigare skillnad är att jag trodde att jag skulle känna av bäbisen så mycket mer nu. Är i vecka 16+4 idag, Simon kände jag av varje dag från 16+6, och det utan frågetecken, det vara hårda puffar han delade ut då!
Den här känner jag bara litegrann, och oftast vet jag inte om det helt säkert är bäbisen.
Så antingen har jag moderkakan i framvägg eller så har jag en lugnare bäbis (hoppas!) i magen nu.
Idag är det 3 veckor till ul förresten! Nedräkningen har börjat