• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • Enamorada

oj, elva det var inte högt. hoppas brusen funkar bättre!

söt mage du har stintan lustigt att det kan skilja så mycket under samma dag.

är så kul att vi har preggon i tråden som man kan följa!!

här blir det nog ingen gran öht i år, på tal om nåt annat. .-) elton kommer bara att välta ner den lr plocka ner pyntet :-P firar ju inte hemma heller så... tänk att det bara är en vecka till julafton, tycker hela denna hösten gått superfort... hinner inte riktigt njuta av december som jag brukar eftersom jag har skolan att ta hand om och själv med bebis (kan snart inte kalla honom bebis längre :-P) men nu ska jag inte klaga. mannen kommer hem i övermorgon, längtar!!! imorn ska vi på 1-årskalas, blir trevligt! trevlig helg vänner!

• Enamorada

jag har fått jobb!! SkrattandeSkrattande fick precis som jag ville ha det, jobba 50 % (2 - 3 dagar i veckan) och vara föräldraledig resten. känns perfekt att mjukstarta så. det var en riktigt bra julklapp!

passar på att önska er alla en riktigt god jul! vi kommer att börja fira julen här med makens familj och på julaftonskvällen när det börjar bli sovdags för elton beger vi oss norrut till mina föräldrar och blir där några dagar. hoppas ni får en fin jul allihopa, mångas första jul i år

Tomte

• By Starlight

Ena, GRATTIS!! va roligt!

Stintan! Vilken söt mage =) Påminner lite om min mage i samma vecka med ellen =)

God juuul allihopa! Imorgon ska jag jobba hela dagen. Sedan blir det jul här i uppland, sedan jobbar jag mellandagarna för att sedan få ledigt till nyår och åka till småland några dagar.
    Ha det underbart i jul. Tänk att den blev vit i år igen :)
    (men lite överdrivet med -25 grader ute)

Puss å kram!!!!

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Tokis
    Hur har era barn reagerat i samband med tänder??? Kräk? Dåliga i magen? Sjuka? Feber? Inget?
  • By Starlight
    Tokis skrev 2010-12-25 09:58:20 följande:
    Hur har era barn reagerat i samband med tänder??? Kräk? Dåliga i magen? Sjuka? Feber? Inget?

Feber och dålig i magen har hon varit när vissa tänder kommit. Men samtidigt säger läkare att det inte är konstaterat att det finns något samband..Men sedan sa en läkare att det visst kunde ha samband..Alltid lika kul med sjukvårdens alla olika åsikter.

Iaf så har hon haft lös mage någon gång..och feber en annan. Men febern kunde likagärna höra ihop med en förkyldning hon hade. Mestandels (hon har 6 tänder) har hon mest varit lite extra gnällig i samband med tänderna,

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Lotta83

Hej flickor!

Hoppas ni haft en bra jul! Kom just hem från mina föräldrar.
    Grattis till jobbet Enamorada! Jag fick världens finaste julklapp! Jag är gravid! Sååå glad. Hade bim  på julafton men testade dagen innan eftersom jag skulle åka till mina föräldrar. Har inte riktigt fattat det ännu. Nu är det bara att hålla tummarna för att allt kommer gå bra.
    Många kramar till er!

• Euphoria
    Lotta83 skrev 2010-12-27 15:54:12 följande:
    Hej flickor!

Grattis till jobbet Enamorada! Jag fick världens finaste julklapp! Jag är gravid! Sååå glad. Hade bim  på julafton men testade dagen innan eftersom jag skulle åka till mina föräldrar. Har inte riktigt fattat det ännu. Nu är det bara att hålla tummarna för att allt kommer gå bra.
    Många kramar till er!
    Jippie! Ett till preggo i tråden GRATTIS!!

Tänk vad gravida vi är hela tiden i den här tråden! Bara några månader som ingen varit gravid sedan januari 2009 va?

Och grattis Ena till jobbet!

Tokis - Simon har reagerat med att matkrångla några dagar och sen gallskrik i några timmar innan tanden brutit fram.

Jag njuter av min graviditet nu, inget illamående, förutom ibland när jag äter, då kan jag bli jätteakut illamående och behöver lägga mig ner, men så hade jag hela förra graviditeten också. 

Det är härligt nu, och med Simon flyter allt igen, inget sovkrångel.
    Han somnar vid 21.30-22.00 sen sover han tills ca 7.00, äter en flaska i sängen och sen sover han till 10.00-11-00!

Tänk att jag inte är ett dugg nervös för att få två små så tätt. Det känns som att vi kommer klara det här galant, sen får vi ta det som det kommer helt enkelt
    Jag trivs verkligen med min nya identitet som mamma, jag känner mig som "bara mamma" utan några större behov av egentid eller arbete.
    Tur det, hade jag varit en av dom som börjar klättra på väggarna och längtar efter lite mer utmaning och utveckling skulle det nog vara hårt att få två barn tätt, det blir en lååång tid jag blir hemma eftersom jag får alla dagar av R som jag kan också (och bara tar ut 5 dagar i veckan.)
    R:s jobbsäsong är ju slut nu till jul, så nu är vi hemma hela familjen tills maj igen, förutom de strödagar han jobbar extra som flyttgubbe då.

Funderar en del på vad olik den här graviditeten är mot förra.
    Den här gången spydde jag som en gris, men illamåendet gick över mycket tidigare än sist då jag nästan aldrig spydde.
    Foglossningen, som jag räknade med skulle ha knockat mig totalt nu, är ytterst liten. Sist tog jag mig inte runt i huset själv vid den här tiden.
    En tråkigare skillnad är att jag trodde att jag skulle känna av bäbisen så mycket mer nu. Är i vecka 16+4 idag, Simon kände jag av varje dag från 16+6, och det utan frågetecken, det vara hårda puffar han delade ut då!
    Den här känner jag bara litegrann, och oftast vet jag inte om det helt säkert är bäbisen.
    Så antingen har jag moderkakan i framvägg eller så har jag en lugnare bäbis (hoppas!) i magen nu.

Idag är det  3 veckor till ul förresten! Nedräkningen har börjat

• Miixs
    Lotta83 skrev 2010-12-27 15:54:12 följande:
    Hej flickor!

Många kramar till er!
    Åh, va roligt =D GRATTIS =) Verkar som att fler o fler blir gravida,
    många som försöker med tvåan??

Stintan är så glad för din skull.. kommer på mig var och varannan dag att
    smila för din skull =D

Har det lite upp o ner just nu.. + att jag jobbar rätt mycket nu.
    Vilket är JÄTTE KUL!!!

När jorden saktat ner så ska jag återkomma o skriva lite mer o oftare..

Ha det bäst allihopa! 
    Puss o kramis
  • Enamorada

Tack för era grattis

Lotta - GRATTIS!!!! Vilken härlig julklapp! Coolt att ni fick reda på det kring jul och att Alicia föddes på julafton, det är alltså kring jul det händer för er del

Epan . skönt att det är bättre med Simons sovrutiner och att du mår bra. Kanske du väntar en flicka denna gång eftersom graviditeterna är så oliak? Vad tror du själv att det är? Och ska ni ta reda på det?

Tokis - Svårt att säga då Eltons tandprocesser varit rätt långa... Han har varit extra gnällig just när tanden kommer och inte velat äta så mkt. Feber och lös i magen vet jag inte om det haft med det att göra då det har varit inom några veckors tid innan att tanden väl kommit.

Miixs - Hoppas att det mest blir UPP framöver

Till alla - GOTT NYTT ÅR. Hoppas att 2011 ska bli fantastiskt för er! Då ser vi fram emot att tre bebisar från denna tråd ska se världens ljus i år!

I natt har varit vår första natt utan Elton. Han har sovit hos sin farmor och farfar. Det var skönt att sova! Vaknade först vid kvart över åtta, var vaken i sängen ett tag, somnade om och gick upp kvart i tio. M sover än.. Men nu längtar jag efter skrutt så ska nog väcka Martin så vi kan åka och träffa honom.... M:s föräldrar ville ha honom i en natt till så jag tror vi gör så. Så ska jag och maken gå på lite dejt ikväll Har inte gjort något sådant sen Elton föddes... Men då åker vi och träffar lillen ett par timmar under dagen, annars blir det för lång tid utan....

KRAM

• Stintans

Haj tjajor!

Gott nytt år på er! hoppas julen varit bra.. Tomte

GRATTIS  Ena och Lotta!! Händer roliga grejer här!!

Miixs: kul att höra från dig! har du fått nått vikariat nu eller du jobbar som timmis?

Epan: mm, jag är också nyfiken på om ni ska ta reda på vilken sort?

Ena: Najs med dejt.. när börjar du jobba förresten?

jag var ju förresten på UL igen för att kolla hjärtat, och det gick fint.. läkaren var egentligen klar och hade sett vad han ville på 5 minuter typ, men han förstod att vi ville se mer, så vi fick kanske 10 min till att bara titta på lillfis..
    han sa att det är så olika, ibland ligger bebisen stilla och rätt och då går det snabbt men har man otur kan det ta en halvtimme istället för ett par minuter.. vi tyckte att då kan han ge oss lite extra tid..

Vad hittade alla på igår kväll?

vi har ingen direkt att fira nyår med (eller, ingen som vi VILL fira med, rättare sagt.. ), så vi brukar åka iväg och bo på hotell, och förra året var vi i Helsingborg (3 mil hemifrån ).. I år tog vi en nyårsmeny på en restaurang i Helsingborg, men körde hem efter tolvslaget.. tyckte det kändes onödigt att ligga på hotell om jag ändå är nykter..

annars bara längtar jag, en massa.. längtar efter att få träffa lillfis och lära känna h*n, längtar efter att få flytta in i huset och slippa lägenheten, längtar efter att få gå hem från jobbet och bara vänta barn..

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...