• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • By Starlight

Åh Stintan, va tråkigt att ligga inne =((( Sjukhus är inge roligt. Men skönt att du kan vara hemma och ta det lite lugtn nu, förutom när du springer på läkarbesök. Hoppas du äter mycket goda praliner och ser bra filmer eller nåt :)

För min lilla dagisfröken går det bra. Imorgon är det 3e dagen. Då ska hon gå en lite längre stund. Sambon skulle få gå iväg en liten kortis t.om. Typ 15 min kanske. det är 2veckors inskolning på denna förskolan, så de tar det i väldigt lugn takt. Men Hon hade varit tuff idag och varit i helt andra rum än sin pappa, och fröken hade fått lyfta upp henne. Jag blev alldeles stolt :) Min lilla lilla.
    Jag var med igår, första timman. Eller vi var med båda. Det kändes fint. Både mamma och pappa var med hennes första stund på förskolan :)
    Jag hoppas verkligen det är en liten dagistjej som bor i henne.

Nu ska jag försöka uppdatera bloggen lite.

Hej på er!

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Euphoria
    Stintans skrev 2011-02-22 11:52:17 följande:
    haj tjajor!

här var det inte mkt till action..

TUL gick bra, bebben hade växt nääästan normalt under de två veckorna. -23% tillväxthämmad vid första mätningen och nu i tisdags var det -26%, så det har inte blivit mycket sämre iaf..

dessvärre är blodtrycket fortf. högt. i fredags var det 150/100, så jag fick ligga inne över helgen, kom hem i söndags igen.. var inget kul att ligga där, så skönt att komma hem.. men nu är det definitivt sängläge som gäller i fortsättningen.. hoppas dessa veckor gå suuuuperfort..

bystar: hur har det gått för dagistösen?

lotta är jag nyfiken på, hur mår du, vilken vecka är du i?

epan: hur var magmåttet?

nä, nu ska jag vila lite (Förvånad) innan det är dags för mig att köra till stora stan för flöde/ctg-koll..

31+5
    Ja, usch, vila ordentligt nu, så att trycket håller sig i skinnet några veckor till!
    Bra att bäbisen verkar hänga med i sin takt iaf, hur stor var h*n nu? Tror att Simon beräknades väga 1700 i vecka 30+0, han var då +5%.

Mitt sf-mått var precis normala 23 i förra veckan, lika som sist ungefär

Med Simon var jag ju så övertygad om att gå över, eftersom min mamma gjort det 4 av 5 graviditeter, sen kom han ju ut 10 dagar INNAN bf (kändes så snopet! "missade" ju hela slutet på min graviditet tyckte jag då )
    Men den här gången är jag övertygad åt andra hållet, att den kommer ut ännu tidigare. Tror att jag blir maj-mamma igen, men hopopas faktiskt på att bli en av alla som står och stampar på slutet och vill ha ut ungen, hann aldrig komma dit riktigt sist. Jag vill bli överburen!

Har just kommit på att det bara är 3 månaders graviditet kvar, sen är vi i slutet av maj, då jag tror att bäbisen kommer. Känns nästan vemodigt, den här graviditeten går så fort! Jag gillar ju den här tiden, jag och min bump
    .. En bäbis är ju inte helt fel hellet iofs

Till nästa vecka troligtvis ska Tindra paras också, så då blir det en sväng till västkusten, Grebbestad.
    Snacka om att jag sätter mig själv i arbete

Hört rykten på byn om att MM ska flytta in granne med mig också, hoho, var är du någonstans?
    Gjorde förresten ett tappert försök att åka upp till församlingshemmet för att gå på öoonis en gång för några veckor sedan, eftersom Simon för en gångs skull faktiskt var vaken vid den tiden. Den gången, när jag äntligen släpat mig iväg möts jag av en lapp på dörren "inställt pga sjukdom idag".
    Tack för den då

24+3 yahoo! 
  • Hudterapeut83

Hej allihopa! Är lotta83. Min dator har pajat och kommer inte ihåg mitt gamla lösenord. Försökte få ett nytt fixat men det fungerar inte. Därför jag startat nytt konto. Lånar min mans gamla dator. Skön att han har en extra ! Har varit mycket de senaste veckorna. Varit sjuk 120 ggr om känns det som. Vinterkräksjuka plus många förkylningar efter det. Verkar inte ha något immunförsvar längre. Varit stressad med flytten också så man kanske blir lite extra känslig då. Flyttade för nästan 2 veckor sen. Lägenheten är jättefin, dock väldigt stökig än så länge !

Stintan- Jobbigt med sängläge men va kul att du kommit så långt i graviditeten ! Har du shoppat allt till bebisen ännu? Jag är i vecka 14 nu. 13+2. För en vecka sen var jag på mvc och fick höra bebisens hjärt slag! Såå glad!

• Murrmys

Här är jag :) jo visst blir vi grannar Epan! 20e maj! Drygt med inställt öppnis, bara varit det 1 gång, snacka otur! Men denna vecka är dt stängt pga sportlov. Sak samma för oss för Arvid har haft över 39 graders feber sen i måndags...sååå tråkigt o jobbigt :( annars allt bra! Han går sen han va knappt 10 månader, väger 10,5 kg och är 76,5 cm lång och har blott 2 tänder :)

Nu ska vi ta oss ut i sooooolen!!

KRAM från oss

• Euphoria
    Murrmys skrev 2011-03-03 11:10:07 följande:

Här är jag :) jo visst blir vi grannar Epan! 20e maj! Drygt med inställt öppnis, bara varit det 1 gång, snacka otur! Men denna vecka är dt stängt pga sportlov. Sak samma för oss för Arvid har haft över 39 graders feber sen i måndags...sååå tråkigt o jobbigt :( annars allt bra! Han går sen han va knappt 10 månader, väger 10,5 kg och är 76,5 cm lång och har blott 2 tänder :)

Nu ska vi ta oss ut i sooooolen!!

KRAM från oss

Snacka om att lyckas, jag som laddat för öppnis Kallt var det också den morgonen!
    Simon är i princip exakt lika stor som Arvid, men han varken går eller tar sig fram på annat vis, inte lätt att vara en liten knubbis
    Däremot har han 8 tänder sen han var 8 månader.

Stintan - Hoppas allt går bra med lilla Wilda nu, och att tiden rusar iväg så att ni snart är hemma och har tid för att uppdatera oss här
    Jag misstänker att jag inte är ensam om att vara nyfiken på din lilla tjej Tänker på er!
  • By Starlight

Epan, ja man är allt nyfiken på den där lilla stjärnan som stintan producerat. Inte klokt vad snabbt allt kan gå. Och sååå liiiiten. Tur att de tog ut den iaf, så den kan äta upp sig ordentligt med lite hjälp. Tänker också på dej Stintan.

Här har vi värsta coola förskoletjejen! Inskolningen har gått som en dans!! Hoppas det inte blir bakslag! Hon har sovit bra och ätit bra och inte varit ledsen när sambon gått, eller annars under dagen. Låter för bra för att vara sant nästan. Hoppas de inte hittar på :)
    Imorgon börjar Uffe jobba och Ellens förskoletid börjar ännu mer på riktigt...DOCK är han magsjuk och fick ringa sig sjuk tills imorgon. Helknäppt!! När Ellen skulle börja förskola fick vi skjuta upp det en vecka ju för hon va magsjuk. Nu får han skjuta upp sin jobbstart pgr av samma sak.
    Men E ska iaf gå till förskolan. Jag ska lämna henne för första gången imorgon och hämta :) Spännande.
    Jag har tagit en sem-dag. Dels för att jag behöver det och dels för att jag skall finnas till hands om det inte skulle gå bra för min skrutt. Men det tror jag nog!
    Hoppas hoppas hoppppppas jag slipper magsjukan. Mår lite illa nu..Men det är nog mest psykiskt..Man känner ju efter hela tiden.

kram på er alla fina!

• Hudterapeut83

Nämen, har bebisen kommit? Hur har jag kunnat missa det! Stort grattis Stintan! En jättekram till dig och din bebis! Ni som vet lite mer får gärna berätta.

• By Starlight

Ja, jag vågade inte säga något riktigt. Men när Epan tog upp det så hängde jag på och trodde ni kanske visste :) Men kanske bara är vi som har varann på facebook som snappat upp det.
    Tror inte Stintan har något emot att vi förmedlar lite faktiskt. Det enda jag vet dock är att hon skulle in på koll den 1 mars. De upptäckte då att bebben inte mådde bra alls och gjorde akut snitt. En liten flicka på 40 cm och nån bit över kilot hittade ut. Hon verkade sansad i sin statusuppdatering på fejjan. Men jag vet inte alls hur de mår och sådär. Men vi hoppas allt är som det ska nu när hon fick komma ut.

• Hudterapeut83
    By Starlight skrev 2011-03-06 22:03:50 följande:
    Ja, jag vågade inte säga något riktigt. Men när Epan tog upp det så hängde jag på och trodde ni kanske visste :) Men kanske bara är vi som har varann på facebook som snappat upp det.
    Tror inte Stintan har något emot att vi förmedlar lite faktiskt. Det enda jag vet dock är att hon skulle in på koll den 1 mars. De upptäckte då att bebben inte mådde bra alls och gjorde akut snitt. En liten flicka på 40 cm och nån bit över kilot hittade ut. Hon verkade sansad i sin statusuppdatering på fejjan. Men jag vet inte alls hur de mår och sådär. Men vi hoppas allt är som det ska nu när hon fick komma ut.
    Tack för att du berättade ! Vill ju veta för att jag bryr mig. Hoppas allt är bra med Stintan och hennes lilla flicka.
  • By Starlight

Här sitter jag en arbetsdag. Men är jag på jobbet? Näpp. Ellen har blivit förkyld sista dagen, på sin första förskolevecka. Tredje veckan om man räknar med de två första inskolingsveckorna. Antar att man får vänja sig vid detta heh.
    Just nu sover hon. Inte likt henne att sova på förmiddan längre. Brukar bara sova efter lunch. Men nu har hon redan sovit 1,5 timma. Lilla skrutten.
    Trist..Man blir så låst när hon är sjuk. Det är ju helg! Man vill ju göra saker då! Ska iaf bädda ner henne i vagnen sedan och ta en promenad. Solen skiner, men det blåser som fanken. Men vi får ta på oss bra mössor. Hon accepterar vagnen lite bättre nu. Ett tag hatade hon både vagn och bil. Hon gillar inte när nån bestämmer att hon ska sitta stilla :)

Oj nu vaknar hon ju! Puss på er! Trevlig helg.

//Vabmamman.

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...