• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • By Starlight

Bara lilla jag igen...Måste bara få spy lite...Jag är så JÄVLA LESS på snoriga näsor och skriiiiik. =((
    På jobbet snorar kidsen och gnäller. Hemma är Ellen helt tooookig. Hon bara testar å testar oss hela tiden. När hon itne gör något hon får och vi säger nej skrattar hon och gör om och om och om...När vi till slut tar bort henne eller säger till väldigt på skarpen skriker hon som en stucken gris. Hysteriskt skriiiik. Eller..egentligen skriker hon typ jämt..Förutom när hon är på förskolan. Där är hon tydligen jättesnäll...
    Jag är så less på ungar...Jag vill vara jag för en stund. Komma ifrån. men inga pengar...
    ÅÅÅh....bryter samman lite...

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Euphoria
    By Starlight skrev 2011-03-13 11:05:35 följande:
    Bara lilla jag igen...Måste bara få spy lite...Jag är så JÄVLA LESS på snoriga näsor och skriiiiik. =((
    På jobbet snorar kidsen och gnäller. Hemma är Ellen helt tooookig. Hon bara testar å testar oss hela tiden. När hon itne gör något hon får och vi säger nej skrattar hon och gör om och om och om...När vi till slut tar bort henne eller säger till väldigt på skarpen skriker hon som en stucken gris. Hysteriskt skriiiik. Eller..egentligen skriker hon typ jämt..Förutom när hon är på förskolan. Där är hon tydligen jättesnäll...
    Jag är så less på ungar...Jag vill vara jag för en stund. Komma ifrån. men inga pengar...
    ÅÅÅh....bryter samman lite...
    Snaaart är det iaf slut på förkylningar och snorgiga näsor, och vår i luften i stället, då brukar allt kännas mycket enklare
    Och Ellen krånglar säkert bara lite extra nu eftersom det händer så mycket i livet just nu.
    Håll ut!

Och ja, visst bor det en liten Ellen även i min mage Simon hette ju Rondellen Ellen i magen tills han flashade snoppen på könsultraljudet
    Men nu får lillasyster heta, som vi bestämde oss för att döpa våran eventuella framtida dotter till redan 2005, Ellen Eleonora, efter min mormor och min farmor  

Höll förresten på att svimma när jag såg bilden på lilla Wilda på Stintans facebook, den där hon ligger och snuttar på nappen, och hennes lilla ansikte bara är två nappar stort, så himla söt tjej! Hjärta

Jag har lyckats storstäda huset idag, så skönt efteråt!
    Och helt otroligt att mina fogar tillåter (hrm, nåja..) det, hur är det ens möjligt att inte ens kunna gå i vecka 12 ena graviditeten och sen kunna hålla igång iaf hjälpligt så här sent nästa graviditet, så tätt dessutom. I'm loving it!

Tredje trimestern är äntrad också, tjoho!

27+1 idag   
  • Stintans

hej hej!

ger mig inte på att kommentera, får komma igen sen när vi fått komma hem o allt lugnat sig, känner jag.

slänger in webbis-adress, synd om er som inte har mig på FB ju..
    http://www.helsingborgslasarett.se/patienterochnarstaende/webbisar/webbisarkiv/webbisarkiv2009/20110301wildafriberg.5.642ed2df12e489a8216800021379.html

kort och gott, vi mår bra alla, Wilda är frisk och kry, behöver bra äta upp sig eftersom stackarn inte fått mkt till näring i magen. hon ska lära sig att äta lite själv innan vi kan få komma hem. den här donnan har massor av vilja men blir så frustrerad och arg när det inte går som hon vill, och det resulterar i sin tur i bölande mamma.. men det är väl så det ska vara..
    nu börjar Wilda knorra, hon ska få mat om 30 min, och jag måste hinna pumpa ur innan dess, så nu får man slita sig.
    skriver mer en annan dag!

puss

status: Wilda, 15 dagar

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • By Starlight
    Stintans skrev 2011-03-17 00:03:23 följande:
    hej hej!

ger mig inte på att kommentera, får komma igen sen när vi fått komma hem o allt lugnat sig, känner jag.

slänger in webbis-adress, synd om er som inte har mig på FB ju..
    www.helsingborgslasarett.se/patienterochnarst...

kort och gott, vi mår bra alla, Wilda är frisk och kry, behöver bra äta upp sig eftersom stackarn inte fått mkt till näring i magen. hon ska lära sig att äta lite själv innan vi kan få komma hem. den här donnan har massor av vilja men blir så frustrerad och arg när det inte går som hon vill, och det resulterar i sin tur i bölande mamma.. men det är väl så det ska vara..
    nu börjar Wilda knorra, hon ska få mat om 30 min, och jag måste hinna pumpa ur innan dess, så nu får man slita sig.
    skriver mer en annan dag!

puss

status: Wilda, 15 dagar
    Åh puss på dej. Man frå gråta hur mkt som helst som nybliven mamma. (eller kanske rätt å slätt som mamma) Men i början är det verkligen tufft, särskilt när det blir lite extra krångligt med en lite för liten bebbe. Jag gjorde inget annat än att gråta och ha ångest för saker i början. Vissa stunde rvar man lyckligt förälskad..men de flersta stunder grät jag över blödande bröst och ingen sömn. hahaha :) Men det är värt det. Sååå väärt det. och du verkar ändå så himla tuff tjejen! Supermom! och jag är så glad över att wilda mår bra! Hon är bedårande!!!!
    Bamsekramar!!

Epan, ja jag hoppas så att det bara är en fas igen. Hon skriker å skriker å skriker. T.om så det hörs till grannarna. Bor över min chef, och hon sa precis i telefon att hon hört ellen. det är annars inte alls lyhört..så då får hon vråla bra högt..och det gör hon ju. Dygnet runt. Jag är så trött och ledsen och står helt handfallen. Hon skriker när jag lämnar på dagis. Hon skriker när jag hämtar, och vägen hem. Och hemma. Piggnar kanske till nån liten stund och leker...skriker sedan igen..Äter ev lite välling, borstar motvilligt tänderna, men somnar oftast gott, för att vakna ganska många gånger under natten och VRÅLA. Buhuhuh...=( Men två heltidsjobbande föräldrar och en gaphals blir det en ganska jobbig sits. Sambon och jag försöker dock att hålla samman och inte ta ut vår frustration på varann..Jag tycker vi lyckas ganska bra..Men vissa nätter/mornar gormar vi en stund på varann ändå. Men går över snabbt. På föskolan har hon också gått från att vara "så nöjd och nyfiken" som de sagt, till gnällig och pipig. buhuhuh...Tänk om de inte tycker om henne till slut. Eftersom jag själv är förskollärare är jag så rädd för allt möjligt..hur de tänker och vad de menar med saker de säger. Jag håller på å bli helt paranoid å galen.

Jag vet ju att detta bara är en period..förhoppningsvis...Men ändå är det likt förbannat jobbigt. Tycker alla andra verkar ha så väl fungerande barn, medan min ellen mest har krånglat sedan hon kom. Hon har haft vissa perioder så hon funkat helt okej..Men ofta dröjer det lite länge innan nåt nyt knas sätter in.
    Ska försöka ringa specialbvc som vi haft kontakt med förr och höra om de har nåt tips..

Superglad att du får en liten Rondellen Ellen. jag har Karamellen Ellen..eller Gnellen :) Pendlar lite.
  • By Starlight

Inser att jag är ganska dubbelmoral-aktig i det jag säger "det är såå värt allting" sedan klagar jag över min 16 månaders och hur jobbig hon är. Men det är ju faktiskt så...att hur jobbigt det än är..så vill man inte leva en sekund utan sitt lilla barn. Att vara mamma är det bästa som hänt ändå.

• Hudterapeut83

Stintan- Vad söt hon är! Vilken liten plutt! Gulligt namn också   Skönt att hon mår bra! Sköt om er!

Kram

• By Starlight

Hej! Hur mår ni allihopa?
    Min Ellen mår bra nu. Mest min sambo som är sjukt hela tiden. Han har nu haft magsjuka två ggr på 2 veckor plus nån annan flunsa. Konstigt.
    Jag är inne i en period av nedstämdhet och orkeslöshet. Väntar på att energin ska krypa på mig. Men det gör den inte. Funderar på att ringa vårdcentralen imorgon och be om nån slags hjälp eller tips. Har mkt problem med värk i rygg och kropp också. Dock är de så himla kassa här nere..så man drar ju sig för att ringa..Men vet inte riktigt vad jag ska göra annars. Det verkar inte vända av sig självt. Vet inte ens om jag orkar jobba imorgon.
    Igår på ica höll jag på att bryta ihop helt å hållet fast jag hatar att visa sådana känslor offentligt. Men jag var ett ögonblick från att börja stortjuta. Blev så jäkla stressad och pressad av folk, värme och att vi inte kunde bestämma vad vi skulle äta till middag. Nåt fel är det på mig...
    Vill känna den där lyckokänslan och att vara tillfreds...Var så längesedan...
    På jobbet är det stressigt och galet..Och nu har tredje arbetskamraten på en kortare tid fått cancer. Känns som det bara är elände.

Bamsekramar på er från gnälliga jag, som vanligt.

• Hudterapeut83

Hej tjejer!

Hoppas allt är bra med er!

By starlight- Stackare! Ringde du vårdcentralen? Sådär ska du ju inte behöva må! Har du ingen möjlighet att ta lite ledigt från jobbet? Kanske sjukskrivning eller eventuellt vara föräldraledig ett tag? Tror du behöver en paus och ladda batterierna. Få energin tillbaka och kanske söka nytt jobb. Det börjar i alla fall bli varmare ute. Hoppas du mår bättre snart! En stor kram till dig!

Var på ultraljud för några dagar sen! Allt såg bra ut ! Bebisen är beräknad  till 5/9. Verkar vara en flicka. Barnmorskan var ganska säker !

• By Starlight
    Hej tjejer!

Hoppas allt är bra med er!

By starlight- Stackare! Ringde du vårdcentralen? Sådär ska du ju inte behöva må! Har du ingen möjlighet att ta lite ledigt från jobbet? Kanske sjukskrivning eller eventuellt vara föräldraledig ett tag? Tror du behöver en paus och ladda batterierna. Få energin tillbaka och kanske söka nytt jobb. Det börjar i alla fall bli varmare ute. Hoppas du mår bättre snart! En stor kram till dig!

Var på ultraljud för några dagar sen! Allt såg bra ut ! Bebisen är beräknad  till 5/9. Verkar vara en flicka. Barnmorskan var ganska säker !
    Tack söta du! Ja jag ringde vårdcentralen på måndagen och var hemma från jobbet. De skulle skicka en kallelse då de inte tyckte min läge var akut..heh..Jag väntar fortfarande på kallelse... =(( beskrev verkligen hur dåligt jag mådde psykiskt och fysiskt..men ja..nä..
    Beställde iaf en massagetid i veckan som gick. var skönt! Har även börjat gå promenader varje dag och äta lite sundare igen. Måste vända allt och försöka förändra mitt liv. Men mkt smärta är ju kvar..och att jag vantrivs på jobbet =/ ja, jag har kollat efter nytt jobb. Men finns inga just nu. Önskar jag kunde starta eget. Men enegrin och tiden oooooch pengarna räcker nog inte nu.
    Dock känner jag mig lite mer tillfreds nu än för en vecka sedan. Kaaan bero på att jag inte jobbat på över en vecka. Jag var hemma månd-onsd med värken. Sedan skulle jag jobab torsdag..men då blev ellen magsjuk IGEN..så jag har vabbat sedan dess. Imorgon ska jag jobba..Får se hur det går...Hoppas hopaps det går bra. varit där några gånger i veckan som gått på möten å sånt..Och vibbarna är inte inte roliga..Det är inte mysigt, trevligt, kul där nere längre...Mår kasst av att bara kliva in där.
    Skulle gärna vara ledig ett tag..Men tänkt spara de fp-dagar jag har kvar..till lite lov å sånt..Har inte många kvar heller. Sem vill jag heller inte ta just nu.
    MEN jag har tagit 2 dagar nästa vecka..så det blir lite långledigt i samband med påsk. Då åker jag och Ellen till småland! Jag önskar tiden kommer stanna en stund då :)

Åh lilla bebisflickan :))))))) va underbart! Satt och log åt en liten bebisflicka på teven innan och blev alldeles sjuk. åååh så fiiin. va roligt att du ska få en liten skrutt i sep! Grattis igen!
    Hur mår du annars?
  • By Starlight

Hoppas ni har en superfin helg i solen!! det har viii!! sambon jobbar men jag och ellen hittar på fina saker ändå.

Puss på er alla!

Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...