• Stintans

09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...

Tiden går och det händer grejer här bland oss. Det har börjat komma ut bebisar{#lang_emotions_baby} ur magar{#lang_emotions_gravid}, det har plussats{#lang_emotions_plus} för fullt och verkstäder jobbas det i!!

Här i tråden får alla säga precis vad de tycker, tänker och känner utan att någon ska känna sig stött! Det kommer diskussioner där man har olika åsikt men den respekteras alltid! Man får också vara jätteglad eller jätteledsen eller nåt där mitt emellan, alla humör står vi ut med och det är därför vi håller ihop nu! Hjärta

Så, kom igen nu tjajor och babbla på om allt mellan himmel och jord!

Här finns vår lilla lista med viktiga datum:

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m53735573.html

Och här kommer en länk till den senaste tråden (där även alla andra trådar finns, om man någon gång känner sig nostalgisk ):

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m50708156.html

{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}-{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...
  • Enamorada

Hej tjejer! Hoppas ni haft en bra jul! Med oss är det bra, förutom förkylda hela familjen. Jag kan glatt meddela att jag är gravid, går in i v 11 idag så i juli/augusti är bf! Har redan fått mage som är svår att dölja! Elton fyller två om två veckor, vad snabbt tiden går! Han är inne i en kan själv period och är tokig i bokstäver... Han kan säga vilka nästan alla bokstäver är och vem som börjar på vad osv, helt galet ju.. Är det inte? Hoppas ni mår bra alla och gott nytt år önskar jag er! Kram

• Euphoria

Och by the way, syskonkärlek är det mysigaste som finns

• Stintans

Wihooo! GRATTIS Ena!! Har ni fått gå ut med graviditeten eller folk får spåna ett tag till?

Åh, jag kan säga att jag börjar så smått längta efter att vara gravid. Just nu hägrar nog graviditet mer än själva barnet, och det är ju inte riktigt rätt anledning till att börja försöka igen
    Men jag börjar mer och mer tänka annorlunda på Wilda, att hon börjar bli stor, hon är ju för fasen snart ett år! Fattar inte hur fort det går..

Har ni tänkt "skaffa" (gillar inte det ordet) fler barn, Epan?

• By Starlight

GRAATTIIIS!!! Söta bebbar och gravidmagar! Underbart!!
    Jag vill också bli gravid...Jag är ursugen...Men inte sambon än. Attans..Och jag måste ha körkort innan bebbe nummer två tycker han..och jag också iofs...Men jag vill bli gravid nuuuuuu! Är snart 3 år sedan jag blev gravid med ellen...feb 2009..och de var en sån magisk (och jobbig) tid..Vi började ju försöka efter nyår för 3 år sedan..och det tog sig i feb..Lyckligt lottade...men jag mådde ju sedan som pest i början..Men jag lääängtar ändå :) Men får väl vänta lite mer..Ellen blev ju 2 i nov..Hon gillar nu att räkna, leka med playmobilgubbar,dockor och sjuuuunga. Hon sjunger jämt..T.om i sömnen :)
    Hon är rolig som attan..Men aaarg! 2årstrotsig och aaaaaaaarg. Skäller och pekar med fingret mycket..hehe..Men hon är trotsig på ett artigt sätt ibland.."Vi ska byta din blöjja nu Ellen".... "Nej tack!!!!" säger hon då :) Osv....
    Ganska krångligt med maten också..Vissa dagar äter hon knappt nåt..bara är "nej tack" hela tiden..och så blir hon på urkasst humör för hon inte ätit. Nån mer som har en matvägrare?

Gott nytt år till er!!!!

Älskade Ellen född 16 nov 2009
  • Euphoria
    Stintans skrev 2012-01-01 23:28:45 följande:
    Har ni tänkt "skaffa" (gillar inte det ordet) fler barn, Epan?
    Utan tvekan: JA!

Ett sent 2014 eller tidigt 2015 barn står på min önskelista  
  • Enamorada

Tack tjejer! våra familjer vet, berättade på julafton Så nu när de vet känns det okej att börja berätta för andra också, så några vänner har fått veta, men är nog inget jag kanske annonserar ut på Facebook än har varit på mvc idag och tagit prover och om två veckor ska vi göra kubtest och se det lilla livet (förhoppningsvis är det ett liv...). Vad jobbigt det låter bystar, att vilja ha syskon, men inte partnern. Jag minns ju att det alltid varit så för er men nånstans så tror och hoppas man väl att det ska ändras... För längtan är ju inland så stor! Men han har mjuknat något i frågan lr? Har för mig att du sagt förut att han inte ville ha fler barn öht lr minns jag fel? Elton är också dålig med maten emellanåt. Det är så frustrerande, man vill ju så gärna att de ska äta...fattar inte hur han orkar med en dag typ helt utan mat?! Han är ju ingen stor stadig min lille kille heller, går på extra viktkontroller fortf. Inte så ofta som förut men t ex blir det en koll nu vid 2 när det egentligen inte är förrän 2 1/2. Kram på er

• By Starlight
    Enamorada skrev 2012-01-03 21:03:38 följande:
    Tack tjejer! våra familjer vet, berättade på julafton Så nu när de vet känns det okej att börja berätta för andra också, så några vänner har fått veta, men är nog inget jag kanske annonserar ut på Facebook än har varit på mvc idag och tagit prover och om två veckor ska vi göra kubtest och se det lilla livet (förhoppningsvis är det ett liv...). Vad jobbigt det låter bystar, att vilja ha syskon, men inte partnern. Jag minns ju att det alltid varit så för er men nånstans så tror och hoppas man väl att det ska ändras... För längtan är ju inland så stor! Men han har mjuknat något i frågan lr? Har för mig att du sagt förut att han inte ville ha fler barn öht lr minns jag fel? Elton är också dålig med maten emellanåt. Det är så frustrerande, man vill ju så gärna att de ska äta...fattar inte hur han orkar med en dag typ helt utan mat?! Han är ju ingen stor stadig min lille kille heller, går på extra viktkontroller fortf. Inte så ofta som förut men t ex blir det en koll nu vid 2 när det egentligen inte är förrän 2 1/2. Kram på er
    Jo han har mjuknat...Blir antagligen nån gång..Men absolut inte förrens jag har körkort..Känns som ett berg att bestiga..Plus att jag måste ner i vikt innan jag vill bli gravid. Men han har mjuknat..men samtidigt vet man inte om det verkligen blir..Men han vet att det är mkt viktigt för mej..

Så Elton är liten...=/ Ellen är också ganska liten...Men hon väger normalt tror jag. Ser iaf välmående ut..Men det är konstigt att hon inte varit på bvc sedan hon var 1,5 år. Tycker de borde få gå vid 2 jämt. Jag försökte få komma dit nån gång..men de hade inga tider typ.
    Älskade Ellen född 16 nov 2009
Svar på tråden 09-vännerna tuggar vidare, forever and ever...