• Anonym (Aahhh!!)

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning....  NEJ! Inget att diskutera av skulle vi!

Kände mig så föremjukad! Jag är en jäkligt känslig person och har lidit av social fobi tidigare...detta är er ett mardsömms scenario för mig. Tog väldigt illa vid mig och har en klump i magen fortfarande. En massa folk på bussen. 
    Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!

Självklart så förstår jag att det kan va jobbigt med barn. Det tycker jag själv att det kan vara. Men va fasen! Man borde ju ha någon form av tollerans när man arbetar med olika typer av människor?!

Kan säga att min son inte var skrikig och arg utan han sjöng  och gav ut ett tjut då och då.
     Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två! Har varit med om betydligt mer störande människor och högljuddare barn än min son. Så det va inget "märkvärdigt".

Hade det varit  ett äldre barn jag hade med mig som vet va som är oki och vad som inte är oki så hade jag absolut gått av bussen, men min snart 2 årige son!

Man kan väl inte slänga av folk hur som helst? Hade det varit en skrikig bäbis, eller en handikappad tonåring som gjorde ljud ifrån sig skulle han ha rätt att slänga av en då  oxå??

Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle. Och han sa" Jag har huvudvärk, det va fint väder så hon kunde ta nästa buss".

Borde man inte sjukanmäla sig i så fall? Har mailat bolaget och hoppas på ett svar.

Är det oki att man slänger av folk från bussar för ett ett barn är högljudd!!??? Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!

• Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!
  • TheCoopers
    Anonym (Aahhh!!) skrev 2010-08-02 15:34:23 följande:

Oj va många svar det kommit. Jag ringde till vasttrafik idag och hon jag talade med tyckte att detta var fel oxå, att så får man inte göra. Sonen är inte ens två år gammal. Hon tyckte det var skit konstigt och skulle skicka vidare det till bolaget som  har hand om körningen. Skulle höra av sig till mig när som talat med föraren.

Min son var inte hysterisk och jätte gapig på något sett. Skulle det ha varit jätte jobbigt så skulle jag ha gått av eftersom att min son antagligen hade behövt att lugna ner sig,  för hans skull. Har som sagt varit med om mycket värre "barn" situationer på bussar och spårvagnar.

Tidigare igår så var det två tånåringar som lyssna på musik högt på sin telefon. Det va riktigt jobbigt att lyssna på men dom fick lugnt sitta kvar. Har varit med om betydligt värre saker på mina resor med vasttrafik, men aldrig sett någon bli tvingad av bussen.

Bra ! Bittra människor bör hålla sig undan sociala situationer Kanske passar bra att stapla chokladkakor på Marabou ensam med hörselskydd ?

Lycka till !
    I'm the me I choose to be ...
  • Zvartaliljan
    Anonym skrev 2010-08-02 15:22:41 följande:
    Så bara döva ska kunna jobba som busschaufförer? Hur koncentrerad blir du själv av ett barn som skriker när du kör?
    Jag har två barn som skriker/tjatar oftast hela tiden då de hatar att åka bil...så jag koncentrerar mig på körningen, om annat så skulle jag inte våga sätta mig i bilen. Och är de helt hopplösa någon dag så TAR JAG BUSSEN, så slipper ju jag köra o kan fokusera på att FÖRSÖKA få dom glada under resan (mycket svårt). Ingen busschaufför har någonsin kommenterat att de varit för högljudda...men oftast har det funnits mer högljudda ungdomar på bussarna så mina barn har varit minsta problemet...

Min pappa är långt från döv men har jobbat som busschaufför i måååånga år...även åt skolungdomar, tänk dig en buss med lågstadieelever, skulle den busschauffören ha rätt att kasta av alla då??
    Gäller även en grupp på klassresa till t.ex sthlm...vore nog inte så lätt o kasta av hela gruppen för att de väsnas...
    Nej man får lära sig att koppla bort störande ljud när man har ett sånt yrke. Du behöver ju inte dra gränsen vid döva heller. Det finns fullt hörande som är DUKTIGA på sitt yrke och kan köra koncentrerat trots störningsmoment.
    Tänk dig en ambulanschaufför...måste han också vara döv då enligt dig? Annars kan han ju inte koncentrera sig för allt skrik säger du ju....
    Inom alla yrken finns det de som inte hör hemma där egentligen...

Kan tillägga att pappa numera tvättar bussarna...för han insåg själv att han inte var en lika tillförlitlig chaufför längre (har haft ett par black-outs då han tillfälligt tappat minnet) och ville inte riskera något!
  • TheCoopers
    lillajessi skrev 2010-08-02 15:35:50 följande:
    Nu har jag inte läst hela tråden, men någon innan mig måste ju reagera på samma sak: Att inte EN ENDA JÄVEL reste sig upp och tog dig i försvar!

Jag blir så förbannad när jag hör sånt här.

Lova att ni går vidare med detta!
    hahah men såklart ingen gjorde det . Är du förvånad ? Inte jag
    I'm the me I choose to be ...
  • Anonym (rök utan eld?)
    yuzz skrev 2010-08-02 15:25:40 följande:
    Hahah du är ju bara ör mycket! Bråkiga, ursäkta? Och just DU skulle veta bättre än mig vad som hände eller inte hände??? Har inget intressa av att berätta för dig hur det gick till räckar att jag VET att vi inte gjorde henne någonting!!

Antar att du ifrågesätter TS att tala sanning hon med eller? 
    Jag ifrågasätter alla "sanningar" jag läser på nätet och i media och tar dem med en nypa salt. Med ren logik kan man ofta lista ut när något är lurt.

Du har inget intresse av att berätta hur det egentligen gick till? Ok, men håll tyst då. Din story är inte intressant då den inte säger någonting. Varför tog du upp saken till att börja med?
  • Anonym (rök utan eld?)

I TS fall däremot låter det helt rimligt att det är chauffören som agerat fel.

• Anonym (Aahhh!!)
    Anonym skrev 2010-08-02 15:27:40 följande:
    "Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig."

Ja han gav ut tjut då och då, men som jag skrev så var det inget märkvärdigt. Visst är det störande, absolut. Men seriöst. Kan han inte ta dom läterna som min son gjorde igår så ska man inte jobba som chaufför. Har hört värre saker i lokaltrafiken.

Han sa till sonens pappa att han hade huvudvärk, då tycker jag fortfarande att man får sjukanmäla sig....och inte anpassa passagerarna efter sin dags form.

• Anonym
    Isanje skrev 2010-08-02 13:44:41 följande:
    Nu är det så att det handlar om ett barn på 2 år ,inte på 12 men det kanske du inte fattade?
    Kan du inte läsa? Jag skrev ju att en tvååring kan man uppfostra så den inte skriker så jävligt. Är du blind eller?
  • Amy1983
    lillajessi skrev 2010-08-02 15:35:50 följande:
    Nu har jag inte läst hela tråden, men någon innan mig måste ju reagera på samma sak: Att inte EN ENDA JÄVEL reste sig upp och tog dig i försvar!

Jag blir så förbannad när jag hör sånt här.

Lova att ni går vidare med detta!
    Civilkurage har det väl alltid varit ont om tyvärr
    Välkommen Hannah, Kl 18.08, 2010-06-23
  • Anonym

Jag har varit i en situation liknande TS'.
    Mitt barn var trött och gnällde lite. Alltså inte skrek eller lät särskilt högt. Rätt som det var vrålade busschaffören att "ungjäveln ska hålla käften". Han skrek en del annat otrevligt också.
    Med gråten i halsen gjorde jag mitt bästa för att hålla barnet så tyst som möjligt. Just då var jag bara så chockad. Hemma igen skickade jag iväg en anmälan mot chauffören, men inget hände

• Anonym (Aahhh!!)
    Anonym skrev 2010-08-02 15:47:24 följande:
    Kan du inte läsa? Jag skrev ju att en tvååring kan man uppfostra så den inte skriker så jävligt. Är du blind eller?
    Jasså, då skulle jag vilja ha tips på det då. SÅ länge det inte handlar om att slå eller skrika så lyssnar jag. Sen kan det ju vara så att barn är olika, tvååringen du talar om har kanske inte samma tempo som min snart tvååriga son? Kan hända att barn har olika personligheter? Vad vet jag. Sen så får min son gärna synas och sjunga. skriken skulle jag gärna vara utan. Men Han är  snart två! Dvs inte så gammal att han förstår varför man bör vara "tyst" på bussen. 
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!