• Anonym (Aahhh!!)

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning....  NEJ! Inget att diskutera av skulle vi!

Kände mig så föremjukad! Jag är en jäkligt känslig person och har lidit av social fobi tidigare...detta är er ett mardsömms scenario för mig. Tog väldigt illa vid mig och har en klump i magen fortfarande. En massa folk på bussen. 
    Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!

Självklart så förstår jag att det kan va jobbigt med barn. Det tycker jag själv att det kan vara. Men va fasen! Man borde ju ha någon form av tollerans när man arbetar med olika typer av människor?!

Kan säga att min son inte var skrikig och arg utan han sjöng  och gav ut ett tjut då och då.
     Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två! Har varit med om betydligt mer störande människor och högljuddare barn än min son. Så det va inget "märkvärdigt".

Hade det varit  ett äldre barn jag hade med mig som vet va som är oki och vad som inte är oki så hade jag absolut gått av bussen, men min snart 2 årige son!

Man kan väl inte slänga av folk hur som helst? Hade det varit en skrikig bäbis, eller en handikappad tonåring som gjorde ljud ifrån sig skulle han ha rätt att slänga av en då  oxå??

Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle. Och han sa" Jag har huvudvärk, det va fint väder så hon kunde ta nästa buss".

Borde man inte sjukanmäla sig i så fall? Har mailat bolaget och hoppas på ett svar.

Är det oki att man slänger av folk från bussar för ett ett barn är högljudd!!??? Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!

• Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!
  • Anonym (ingen empati)

Vad upprörd jag blir. Var det ingen som sa ifrån? Du skulle inte behövt gå av bussen. Men det verkar som om det finns en massa "perfekta" föräldrar på FL, alltså såna som har barn som aldrig skriker eller säger emot sina föräldrar. Dessa verkar vara i total avsaknad av empati för dig TS. De har antagligen inga barn själva. Bry dig inte om dem. Händer det igen så stå på dig! Låt dig inte skrämmas av en sur busschaufför som borde bytt jobb för länge sen.

• Anonym (Aahhh!!)
    Anonym skrev 2010-08-02 20:30:58 följande:
    Eftersom ts blev "fruktansvärt arg" när han sa till så tror jag det kan ligga mer bakom.
    Hahahahaha. Självklart blev jag fruktansvärt arg, inte just då jag blev avslängd, utan när jag kommit av och allt landade. Jag är inte den typen som svär och kastar glåpord åt folk! Jag är ganska så harmlös.
  • Anonym
    Anonym (ingen empati) skrev 2010-08-02 22:38:03 följande:
    Vad upprörd jag blir. Var det ingen som sa ifrån? Du skulle inte behövt gå av bussen. Men det verkar som om det finns en massa "perfekta" föräldrar på FL, alltså såna som har barn som aldrig skriker eller säger emot sina föräldrar. Dessa verkar vara i total avsaknad av empati för dig TS. De har antagligen inga barn själva. Bry dig inte om dem. Händer det igen så stå på dig! Låt dig inte skrämmas av en sur busschaufför som borde bytt jobb för länge sen.
    Men vad ska folk göra? Busschauffören gjorde ju bara sitt jobb och det är ju denne som bestämmer i slutänden eller hur? Vad skulle du själv gjort?
  • Anonym (ingen empati)
    Anonym skrev 2010-08-02 22:41:38 följande:
    Men vad ska folk göra? Busschauffören gjorde ju bara sitt jobb och det är ju denne som bestämmer i slutänden eller hur? Vad skulle du själv gjort?
    Jag skulle inte ha gått av. Efteråt skulle jag ha kontaktat bussbolaget för att få upprättelse. Eller menar du om jag hade varit en annan passagerare? Jag skulle haft civilkurager nog att säga åt busschauffören att lugna sig. Det är väl ingen som tror att TS ville ha ett skrikande barn på bussen? Antar att hon blev stressan av situationen. Har du ingen empati? Eller barn?
  • Faber
    Anonym (ingen empati) skrev 2010-08-02 22:44:36 följande:
    Jag skulle inte ha gått av. Efteråt skulle jag ha kontaktat bussbolaget för att få upprättelse. Eller menar du om jag hade varit en annan passagerare? Jag skulle haft civilkurager nog att säga åt busschauffören att lugna sig. Det är väl ingen som tror att TS ville ha ett skrikande barn på bussen? Antar att hon blev stressan av situationen. Har du ingen empati? Eller barn?
    Så man saknar antingen barn eller empati så fort man inte automatiskt anser att småbarnsföräldern har rätt i en given situation?
  • TwistedSister
    Anonym ( ) skrev 2010-08-02 22:24:44 följande:
    Eller köpa en bil
    Alla kan ju köpa bil så slipper vi kollektivtrafiken. Fast jobbigt för blinda människor och deras skrikiga barn
  • TwistedSister
    roflmao skrev 2010-08-02 22:31:22 följande:
    Det är väl ingen som förbjuder barn att åka kollektivt? Däremot borde man kunna förvänta sig att föräldrarna uppfostrar sin unge.
    Men gäsp.... Det är inte bara ouppfostrade barn som väsnas.
  • roflmao
    TwistedSister skrev 2010-08-02 22:48:02 följande:
    Nej men det är oftast den typen av ungar som inte är tysta när de blir tillsagda eller som inte svarar på distraktion.
  • Faber
    TwistedSister skrev 2010-08-02 22:48:02 följande:
    Nej men nu handlade det om barn, när en vuxen stör så får man hantera det enligt gällande regler.
  • roflmao
    Faber skrev 2010-08-02 22:45:52 följande:
    Så man saknar antingen barn eller empati så fort man inte automatiskt anser att småbarnsföräldern har rätt i en given situation?
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!