• Anonym (Aahhh!!)

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning....  NEJ! Inget att diskutera av skulle vi!

Kände mig så föremjukad! Jag är en jäkligt känslig person och har lidit av social fobi tidigare...detta är er ett mardsömms scenario för mig. Tog väldigt illa vid mig och har en klump i magen fortfarande. En massa folk på bussen. 
    Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!

Självklart så förstår jag att det kan va jobbigt med barn. Det tycker jag själv att det kan vara. Men va fasen! Man borde ju ha någon form av tollerans när man arbetar med olika typer av människor?!

Kan säga att min son inte var skrikig och arg utan han sjöng  och gav ut ett tjut då och då.
     Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två! Har varit med om betydligt mer störande människor och högljuddare barn än min son. Så det va inget "märkvärdigt".

Hade det varit  ett äldre barn jag hade med mig som vet va som är oki och vad som inte är oki så hade jag absolut gått av bussen, men min snart 2 årige son!

Man kan väl inte slänga av folk hur som helst? Hade det varit en skrikig bäbis, eller en handikappad tonåring som gjorde ljud ifrån sig skulle han ha rätt att slänga av en då  oxå??

Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle. Och han sa" Jag har huvudvärk, det va fint väder så hon kunde ta nästa buss".

Borde man inte sjukanmäla sig i så fall? Har mailat bolaget och hoppas på ett svar.

Är det oki att man slänger av folk från bussar för ett ett barn är högljudd!!??? Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!

• Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!
  • Anonym (Mrs. Lokförare)
    Anonym Lokföraren: Kommentera gärna mitt inlägg som var riktat till dig då jag är lite nyfiken
    Inlägget heter # 297 på sidan 30
  • Faber
    MikuAndSaraLi skrev 2010-08-02 21:49:09 följande:
    Kan inte en UTBILDAD människa köra trots att ett barn låter så borde den personen inte jobba som chaufför.
    Men det finns väl inte tillräckligt att klaga på så klaga på barnen bara.
    Jag kanske ska skrika medan du framför ett fordon, jag tror nog att du kommer att känna dig distraherad i synnerhet om andra stressfaktorer redan finns på plats.
  • entill2010

Usch så arg jag blir så får det inte gå till. Hoppas chauffören hade en dålig dag och inte var en så skitstövel på riktigt. Jag blev tillsagd av en passagerare en gång när jag var på bussen. Han skrek kan du inte få tyst på ungen och jag nsa nej men du kanske kan då blev han tyst..
    Du hade inte behövt gå av bussen men jag förstår varför du gjorde det man blir ju förudmjukad.
    Ta inte åt dig, det var chaufförens problem.

• Anonym (Lokföraren)
    Stumpan84 skrev 2010-08-02 21:42:04 följande:
    Och du som är lokförare, du sitter ju isolerad från alla människor när du kör tåg vare sig det är sj, skånetrafiken eller t-banan så du kan ju inte veta ett smack av vad som händer!!
    Klart jag kan veta det! Jag har ju MINST en tågmästare/konduktör/tågvärd som arbetar inne i tåget och som talar om om det händer något. Kör jag lok och vagnar kan jag varken höra eller se vad som händer i tåget men kör jag motorvagn eller "rälsbuss" hör jag ganska bra genom dörren och kan även köra med dörren öppen och både höra och se åtminstone en del av tåget.
    Även om folk inte stör MIG så är jag ansvarig för att passagerarna inte blir störda heller. Nu hör det till ovanligheterna att barn är större störningsmoment än bara lite irriterande (och det får folk stå ut med) men det är ändå jag som är ansvarig för att inte tågresan upplevs som obehaglig för passagerarna.

Men alla läser ju i vanlig ordning inlägg som fan läser bibeln så jag lägger ner den här diskussionen.

JAG har aldrig slängt av barn, varken små eller stora, har dock bett föräldrar att försöka lugna sina barn, främst när bar sprungit runt i tåget =utgör en säkerhetsrisk.
  • Anonym
    Faber skrev 2010-08-02 21:54:37 följande:
    Jag kanske ska skrika medan du framför ett fordon, jag tror nog att du kommer att känna dig distraherad i synnerhet om andra stressfaktorer redan finns på plats.
    men sen så jobbar man inte som yrkeschaufför heller om man inte klarar att hantera en situation som innefattar småbarn. har du missat att alla är välkomna att åka kollektivt?
  • Anonym (Mrs. Lokförare)
    Anonym (Lokföraren) skrev 2010-08-02 21:55:03 följande:
    Klart jag kan veta det! Jag har ju MINST en tågmästare/konduktör/tågvärd som arbetar inne i tåget och som talar om om det händer något. Kör jag lok och vagnar kan jag varken höra eller se vad som händer i tåget men kör jag motorvagn eller "rälsbuss" hör jag ganska bra genom dörren och kan även köra med dörren öppen och både höra och se åtminstone en del av tåget.
    Även om folk inte stör MIG så är jag ansvarig för att passagerarna inte blir störda heller. Nu hör det till ovanligheterna att barn är större störningsmoment än bara lite irriterande (och det får folk stå ut med) men det är ändå jag som är ansvarig för att inte tågresan upplevs som obehaglig för passagerarna.

Men alla läser ju i vanlig ordning inlägg som fan läser bibeln så jag lägger ner den här diskussionen.

JAG har aldrig slängt av barn, varken små eller stora, har dock bett föräldrar att försöka lugna sina barn, främst när bar sprungit runt i tåget =utgör en säkerhetsrisk.
    Om de inte får springa runt i tåget hur funkar det då med familjevagnarna på Veolias tåg?
    Tror inte de minsta på att du är lokförare på riktigt, men vad vet jag...
  • Anonym (Lokföraren)
    Anonym (Mrs. Lokförare) skrev 2010-08-02 21:52:39 följande:
    Anonym Lokföraren: Kommentera gärna mitt inlägg som var riktat till dig då jag är lite nyfiken
    Inlägget heter # 297 på sidan 30
    Jag ser inte vad det är att kommentera.
    Jag har som sagt aldrig behövt avhysa barn och jag har aldrig påstått att det är ok att slänga av alla som för lite väsen heller, men stör man och orsakar obehag för medpassagerare har ombordansvarig rätt att avhysa denna, även på SJ. Sen är det väl inte det första man väljer men som sista utväg finns möjligheten.
  • TwistedSister
    Anonym skrev 2010-08-02 21:57:08 följande:
    men sen så jobbar man inte som yrkeschaufför heller om man inte klarar att hantera en situation som innefattar småbarn. har du missat att alla är välkomna att åka kollektivt?
    ...eller så skulle småbarnsföräldrar vara berättigade till färdtjänst om det nu inte går å ha dem i vanliga kollektivtrafiken.
  • Faber
    Anonym skrev 2010-08-02 21:57:08 följande:
    Isåfall vet du ju inte om någon överhuvudtaget klarar det och är således inte heller kvalificerad att avgöra det.
  • Anonym (Lokföraren)
    Anonym (Mrs. Lokförare) skrev 2010-08-02 21:59:26 följande:
    Om de inte får springa runt i tåget hur funkar det då med familjevagnarna på Veolias tåg?
    Tror inte de minsta på att du är lokförare på riktigt, men vad vet jag...
    Det är ju skillnad på springa och springa också...och alla tåg har inte familjevagnar och alla tåg är inte speciellt lämpliga att springa i *suck* Vad du tror om att jag är förare eller inte bryr jag mig faktiskt inte i, jag har papper på min utbildning, mina fordonsutbildningar och mina arbetgivarintyg, jag får in min lön och har hittills inte fått ett enda klagomål på något så jag klarar mig utan din tro faktiskt.
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!