• Anonym (Aahhh!!)

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning....  NEJ! Inget att diskutera av skulle vi!

Kände mig så föremjukad! Jag är en jäkligt känslig person och har lidit av social fobi tidigare...detta är er ett mardsömms scenario för mig. Tog väldigt illa vid mig och har en klump i magen fortfarande. En massa folk på bussen. 
    Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!

Självklart så förstår jag att det kan va jobbigt med barn. Det tycker jag själv att det kan vara. Men va fasen! Man borde ju ha någon form av tollerans när man arbetar med olika typer av människor?!

Kan säga att min son inte var skrikig och arg utan han sjöng  och gav ut ett tjut då och då.
     Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två! Har varit med om betydligt mer störande människor och högljuddare barn än min son. Så det va inget "märkvärdigt".

Hade det varit  ett äldre barn jag hade med mig som vet va som är oki och vad som inte är oki så hade jag absolut gått av bussen, men min snart 2 årige son!

Man kan väl inte slänga av folk hur som helst? Hade det varit en skrikig bäbis, eller en handikappad tonåring som gjorde ljud ifrån sig skulle han ha rätt att slänga av en då  oxå??

Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle. Och han sa" Jag har huvudvärk, det va fint väder så hon kunde ta nästa buss".

Borde man inte sjukanmäla sig i så fall? Har mailat bolaget och hoppas på ett svar.

Är det oki att man slänger av folk från bussar för ett ett barn är högljudd!!??? Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!

• Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!
  • Anonym (ingen empati)
    Faber skrev 2010-08-02 22:45:52 följande:
    Så man saknar antingen barn eller empati så fort man inte automatiskt anser att småbarnsföräldern har rätt i en given situation?
    Ja, annars skulle du någon gång ha varit med om en situation dör du inte "kan få tyst på ungen" oavsett hur fantastisk uppfostran dina barn har. ALLA barn är trosiga/jobbiga/skrikiga någon gång under sin uppväxt, annars är det något allvarligt fel med dem (läs föräldrarna).
  • TwistedSister
    roflmao skrev 2010-08-02 22:50:07 följande:
    Nej men det är oftast den typen av ungar som inte är tysta när de blir tillsagda eller som inte svarar på distraktion.
    Okej bevisa det.
  • Fridalusen

Ofattbart! Sådana busschaufförer ska inte finnas och ingen ska få behandlas så!
    Anmäl honom till bussbolaget och ring pressen! Hade jag lätt gjort!

• Faber
    Anonym (ingen empati) skrev 2010-08-02 22:51:33 följande:
    Ja, annars skulle du någon gång ha varit med om en situation dör du inte "kan få tyst på ungen" oavsett hur fantastisk uppfostran dina barn har. ALLA barn är trosiga/jobbiga/skrikiga någon gång under sin uppväxt, annars är det något allvarligt fel med dem (läs föräldrarna).
    Vad har det med empati att göra, är empati=kravlös i din värld?
  • pratglada tjejen
    Anonym skrev 2010-08-02 00:43:50 följande:
    Om barnet skriker, gråter osv hela tiden så kan förarens koncentration brista. Det är inte robotar som kör bussar!
    De kan ändå inte slänga av  folk med skrikande barn från bussen! Barn gör så, lite svårt att kontrollera ett litet barns ljud på en tråkig buss.  ungdomar som skriker och sjunger så öronen håller på att gå av när min hund var med(!) blev  INTE  ENS TILLSAGDA, då ska väl fan inte en mamma med ett litet barn som sjunger bli det!?
  • Anonym (ingen empati)
    Faber skrev 2010-08-02 22:54:39 följande:
    Vad har det med empati att göra, är empati=kravlös i din värld?
    Oj, jag visste inte att du saknade ordkunskap. Slå upp det i en ordbok så förstår du bättre.
  • roflmao
    TwistedSister skrev 2010-08-02 22:52:04 följande:
    Okej bevisa det.
    Moget.
  • TwistedSister
    Anonym (ingen empati) skrev 2010-08-02 22:51:33 följande:
    Men precis, jag hade blivit allvarligt orolig och tagit mina barn till läkarn om de gjorde precis som jag sa till dem hela tiden. Jag menar de är ju egna individer med en egen vilja, och man kan be någon vara tyst men nä man kan inte tvinga då får man helt enkelt kväva personen om man ska få den tyst mot sin vilja.
    Sen lär de sig ju det där i takt med sin HÖGST INDIVIDUELLA mognad och utveckling och efter sina alldeles egna förutsättningar. Alltså går det inte att sätta en ålder när de ska förstå att man inte väsnas på bussen. 
  • Faber
    Anonym (ingen empati) skrev 2010-08-02 22:57:08 följande:
    Oj, jag visste inte att du saknade ordkunskap. Slå upp det i en ordbok så förstår du bättre.
    Imponerande. Nu vet jag faktiskt vad empati betyder och jag försäkrar att man kan känna empati fastän man ställer krav men det går kanske över din horisont?
  • Faber
    TwistedSister skrev 2010-08-02 22:58:11 följande:
    Men precis, jag hade blivit allvarligt orolig och tagit mina barn till läkarn om de gjorde precis som jag sa till dem hela tiden. Jag menar de är ju egna individer med en egen vilja, och man kan be någon vara tyst men nä man kan inte tvinga då får man helt enkelt kväva personen om man ska få den tyst mot sin vilja.
    Sen lär de sig ju det där i takt med sin HÖGST INDIVIDUELLA mognad och utveckling och efter sina alldeles egna förutsättningar. Alltså går det inte att sätta en ålder när de ska förstå att man inte väsnas på bussen. 
    Ja att andra får lida är ju inget som betyder något, deras rättigheter bleknar ju bredvid den heliga småbarnsförälderns.
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!