• Anonym (Aahhh!!)

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning....  NEJ! Inget att diskutera av skulle vi!

Kände mig så föremjukad! Jag är en jäkligt känslig person och har lidit av social fobi tidigare...detta är er ett mardsömms scenario för mig. Tog väldigt illa vid mig och har en klump i magen fortfarande. En massa folk på bussen. 
    Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!

Självklart så förstår jag att det kan va jobbigt med barn. Det tycker jag själv att det kan vara. Men va fasen! Man borde ju ha någon form av tollerans när man arbetar med olika typer av människor?!

Kan säga att min son inte var skrikig och arg utan han sjöng  och gav ut ett tjut då och då.
     Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två! Har varit med om betydligt mer störande människor och högljuddare barn än min son. Så det va inget "märkvärdigt".

Hade det varit  ett äldre barn jag hade med mig som vet va som är oki och vad som inte är oki så hade jag absolut gått av bussen, men min snart 2 årige son!

Man kan väl inte slänga av folk hur som helst? Hade det varit en skrikig bäbis, eller en handikappad tonåring som gjorde ljud ifrån sig skulle han ha rätt att slänga av en då  oxå??

Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle. Och han sa" Jag har huvudvärk, det va fint väder så hon kunde ta nästa buss".

Borde man inte sjukanmäla sig i så fall? Har mailat bolaget och hoppas på ett svar.

Är det oki att man slänger av folk från bussar för ett ett barn är högljudd!!??? Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!

• Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!
  • Anonym (Lokföraren)

Det är ju faktiskt busschafförens arbetsplats -hans arbetsmiljö. Klart att han har rätt att ställa krav. Arbetar själv inom ett liknande yrke (lokförare) och jag slänger av folk som fortsätter störa efter tillsägelse utan att tveka och det har jag stöd av min arbetsgivare i. Reser man kollektivt så ser man till att störa så lite som möjlig.

• enlitenbitkaka
    Lavish skrev 2010-08-02 20:32:41 följande:
    Jag hade också blivit fruktansvärt arg om en busschaufför (vars lön jag betalar) hade sagt åt mig att få tyst på min unge eller gå av bussen. Vad menar du skulle ligga bakom?
    Nu är ju faktiskt de flesta kommuners kommunaltrafik ägt av aktiebolag...
  • TwistedSister
    Anonym (Lokföraren) skrev 2010-08-02 21:06:58 följande:
    Det är ju faktiskt busschafförens arbetsplats -hans arbetsmiljö. Klart att han har rätt att ställa krav. Arbetar själv inom ett liknande yrke (lokförare) och jag slänger av folk som fortsätter störa efter tillsägelse utan att tveka och det har jag stöd av min arbetsgivare i. Reser man kollektivt så ser man till att störa så lite som möjlig.
    Men hörru tågchauffören, har du stöd av din arbetsgivare att slänga av småbarn som sjunger?
  • Anonym
    TwistedSister skrev 2010-08-02 21:21:33 följande:
    Men hörru tågchauffören, har du stöd av din arbetsgivare att slänga av småbarn som sjunger?
    Ts skrev skriker och att hon försökte tysta barnet men lyckades inte...
  • TwistedSister
    Anonym skrev 2010-08-02 21:23:51 följande:
    Ts skrev skriker och att hon försökte tysta barnet men lyckades inte...
    Hon skrev ju att han sjöng men det ingick ett litet skri här och var i den där sången
  • Anonym (Lokföraren)
    TwistedSister skrev 2010-08-02 21:21:33 följande:
    Man får ju alltid bara ena versionen i sånna här trådar... Men JA, stör någon passagerare andra passagerare eller oss anställda så är det jag som förare som har ansvar för hela tåget och allas säkerhet och välmående så jag har min arbetsgivares fulla stördom jag väljer att avhysa någon.
    Nu är det främst fyllon jag skickat av (tonåringar brukar dämpa sig när man säger till) men skulle jag behöva skicka av en mamma med småbarn som stör så skulle min arbetsgivare inte säga någon om det.
  • Anonym (tvåbarnsmor)

sådär får man inte göra...man kan inte bara slänga av folk och du som skrev att TS kanske inte betalade för sig hur vet du det...jag vet ett enda ställe i sverige man åker gratis med barn i vagn..

jag har barn och ingen av dem är så himla tysta på tåget inte...och man ser att konditören blir ilsken men säger inget...för hon eller han vet att man inte har rätt att slänga av folk hit o dit

• Anonym (Lokföraren)
    TwistedSister skrev 2010-08-02 21:25:52 följande:
    Hon skrev ju att han sjöng men det ingick ett litet skri här och var i den där sången
    ...och sen kan man alltid räkna med i sånna här trådar att sanningen är lite förskönad för att plocka fler poäng, det skulle inte förvåna mig om det var lite skrik med inslag av sång...
  • TwistedSister
    Anonym (Lokföraren) skrev 2010-08-02 21:27:25 följande:
    Man får ju alltid bara ena versionen i sånna här trådar... Men JA, stör någon passagerare andra passagerare eller oss anställda så är det jag som förare som har ansvar för hela tåget och allas säkerhet och välmående så jag har min arbetsgivares fulla stördom jag väljer att avhysa någon.
    Nu är det främst fyllon jag skickat av (tonåringar brukar dämpa sig när man säger till) men skulle jag behöva skicka av en mamma med småbarn som stör så skulle min arbetsgivare inte säga någon om det.
    Vem är din arbetsgivare?
  • MikuAndSaraLi
    Anonym (Lokföraren) skrev 2010-08-02 21:27:25 följande:
    Det tvivlar jag så STARKT på och är det sant borde din arbetsgivare bli av med jobbet.
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!