• Anonym (Aahhh!!)

Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!

När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning....  NEJ! Inget att diskutera av skulle vi!

Kände mig så föremjukad! Jag är en jäkligt känslig person och har lidit av social fobi tidigare...detta är er ett mardsömms scenario för mig. Tog väldigt illa vid mig och har en klump i magen fortfarande. En massa folk på bussen. 
    Idiot som jag är så gick jag av, är en sån jävla mes!!  Önska att jag stod kvar, stod på mig!

Självklart så förstår jag att det kan va jobbigt med barn. Det tycker jag själv att det kan vara. Men va fasen! Man borde ju ha någon form av tollerans när man arbetar med olika typer av människor?!

Kan säga att min son inte var skrikig och arg utan han sjöng  och gav ut ett tjut då och då.
     Självklart sa jag till sonen att han inte skulle skrika så på bussen, och försökte få honom att dämpa sig. Men han är inte ens två! Har varit med om betydligt mer störande människor och högljuddare barn än min son. Så det va inget "märkvärdigt".

Hade det varit  ett äldre barn jag hade med mig som vet va som är oki och vad som inte är oki så hade jag absolut gått av bussen, men min snart 2 årige son!

Man kan väl inte slänga av folk hur som helst? Hade det varit en skrikig bäbis, eller en handikappad tonåring som gjorde ljud ifrån sig skulle han ha rätt att slänga av en då  oxå??

Mitt barns pappa gick och pratade med föraren när den kom till hållplatsen dit vi skulle. Och han sa" Jag har huvudvärk, det va fint väder så hon kunde ta nästa buss".

Borde man inte sjukanmäla sig i så fall? Har mailat bolaget och hoppas på ett svar.

Är det oki att man slänger av folk från bussar för ett ett barn är högljudd!!??? Är jag halt bäng för att jag blir uppröd?!

• Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!
  • TwistedSister
    Anonym skrev 2010-08-03 11:02:44 följande:
    Menar du att om de skriker och stör omgivningen för att de älskar sin egen röst, så sänker jag tonen och kör en fingerramsa, sjunger lite lågt eller killar barnet på magen en liten stund, DÅ brukar barnet bli avlett och kunna förstå att det är dags att lyssna på mamma.
    Jo brukar, något av detta BRUKAR fungera på min 1,5åring också men någon gång ibland så händer det att inget funkar. För de som sitter på samma buss som mig just då spelar det nog ingen roll att det BRUKAR fungera. Men hursomhelst, ofrånkomligt, ibland gör inte barn som man önskar. Och det är helt i sin ordning.
  • Anonym
    TwistedSister skrev 2010-08-03 11:10:16 följande:
    Jo brukar, något av detta BRUKAR fungera på min 1,5åring också men någon gång ibland så händer det att inget funkar. För de som sitter på samma buss som mig just då spelar det nog ingen roll att det BRUKAR fungera. Men hursomhelst, ofrånkomligt, ibland gör inte barn som man önskar. Och det är helt i sin ordning.
    Visst gör barn annorlunda ibland men ts berättar ju att hon inte ens tyckte det var ett problem att barnet "underhöll" hela bussen och att hon vägrade säga till barnet för de har minsann ingen av och påknapp. Försöker man inte ens så retar man verkligen upp omgivningen.
  • TwistedSister
    roflmao skrev 2010-08-03 11:08:45 följande:
    Men vad åker folk för bussar egentligen? Det verkar vara ett jävla liv för jämnan. Är det bara jag som råkar ut för nåt störande moment (inte nödvändigtvis skrikande barn) max en gång i månaden, om ens det?
    Men testa att råka ta bussen in till stan en fredagkväll, eller bussen ut ur stan en tidig lördagmorgon. Och folk kliver runt där helt oberörda i krossat glas å spyor för DET är helt normalt tydligen. Blä!
  • Anonym
    TwistedSister skrev 2010-08-03 11:13:30 följande:
    Men testa att råka ta bussen in till stan en fredagkväll, eller bussen ut ur stan en tidig lördagmorgon. Och folk kliver runt där helt oberörda i krossat glas å spyor för DET är helt normalt tydligen. Blä!
    Krossat glas och spyor? Känner jag faktiskt inte igen. Den som krossar glas eller spyr får städa eller betala höga böter och det tas om hand omgående.
  • TwistedSister
    Anonym (Aahhh!!) skrev 2010-08-02 23:03:40 följande:
    Jag sjöng ska du se, sen så hade jag inte vagnen som jag vanligtvis kör där det  finns roliga saker att fokusera på i sånna hära stunder. Utan en tråkig sulky utan en massa inbyggda finesser.  SOm tittut sufflett, bilar under vagnen, eller reflexer som man kan snurra och ta av och sätta på armen. Men jag försökte få honom att sjunga tystare och dämpa  dom höga tjuten som kom ur honom. 

• TwistedSister
    Anonym skrev 2010-08-03 11:12:40 följande:
    Visst gör barn annorlunda ibland men ts berättar ju att hon inte ens tyckte det var ett problem att barnet "underhöll" hela bussen och att hon vägrade säga till barnet för de har minsann ingen av och påknapp. Försöker man inte ens så retar man verkligen upp omgivningen.
    Vad sa ts sa du?
    TwistedSister skrev 2010-08-03 11:18:00 följande
     Jag sjöng ska du se, sen så hade jag inte vagnen som jag vanligtvis kör där det  finns roliga saker att fokusera på i sånna hära stunder. Utan en tråkig sulky utan en massa inbyggda finesser.  SOm tittut sufflett, bilar under vagnen, eller reflexer som man kan snurra och ta av och sätta på armen. Men jag försökte få honom att sjunga tystare och dämpa  dom höga tjuten som kom ur honom.  
  • TwistedSister
    Anonym skrev 2010-08-03 11:15:28 följande:
    Krossat glas och spyor? Känner jag faktiskt inte igen. Den som krossar glas eller spyr får städa eller betala höga böter och det tas om hand omgående.
    Då har det varit undantag alla gånger jag råkat åka de bussarna. Inte fönsterglas utan flaskglas, men visst spya på golvet har jag sett MÅNGA gånger och det är ingen som tar han om omedelbart. Tror att de som kör på natten kanske inte vill ta risken att gå ut och bråka med passagerare en lördagnatt för det har ju hänt att chaufförer råkat illa ut förr.
  • roflmao
    TwistedSister skrev 2010-08-03 11:13:30 följande:
    Jag åker ofta buss sena fredags- och lördagskvällar men kan inte minnas att jag har störts av skräniga fyllon (och jag är nykter själv så det beror inte på det, hade någon varit irriterande hade jag märkt det), Men det beror kanske på var i landet man bor. Jag åker oftast stadsbuss och har aldrig någonsin ever råkat ut för en buss med spyor och glas på golvet. Jag har bevittnat hur ett gäng ungdomar blev avkastade en gång för att de "gav sig på" andra passagerare men det var på dagtid, i övrigt har alla alltid fått åka med.
    Det jag menar med störande moment är antingen folk som spelar hög musik på sin mobil, barnskrik (jag har lite hörselproblem så båda två ljuden är oerhört obehagliga för mig, liksom ljudet av en dammsugare praktiskt nog..) och om någon luktar lite väl mustigt.
  • Anonym
    TwistedSister skrev 2010-08-03 11:19:29 följande:
    Vad sa ts sa du?
    TwistedSister skrev 2010-08-03 11:18:00 följande
    "När jag åkte hem ikväll med min son på 23 månader så blev vi efter halva vägen tillsagda av chauffören att gå av och ta nästa buss om jag inte kunde få tyst på mitt barn.
    Jag sa att han inte går att stänga av på beställning.... "

Hon ändrar sig senare i tråden...
  • Culete
    solvindoch vatten skrev 2010-08-03 10:50:35 följande:
    Oj jag är väääldigt övertygad om att du inte har någon som helst erfarenhet av barn! Du kanske har barn men frågan är om det är du som har haft hand om dem. Så korkat resonemang att jag tror inte att det är SANT.  Riktigt dum!!!! Vadå hur fan ska man tygla en 2-åring menar du??? Låter jävligt otäckt! Vad är det för några metoder???? Idoteri!!! Man måste vara  barnkär för att ha ett sånt yrke PUNKT SLUT!!!!! Fan vad förbannad jag blir på sånna som dig och chauffören! 
    Ehm, Pms?

Snacka om att läsa ett inlägg nattsvart.

Jag har barn, 2 och 3.5 ár, och kan oftast "tygla/kontrollera" hur de skall föra sej i olika situationer. Men tex i Kyrkan under högmässan tar jag inte chansen att ta med min son pá 2 ár för han Kan inte klara av att hálla sej sápass lugn i 45 minuter utan att det blir kaos till slut.

Jag háller helt med om Minomins tanke, men dock kan man inte garantera att det funkar i alla lägen.
    Men att börja hacka, eller skriva sá otroligt otrevligt som du just nu förstár jag mej inte pá.
    Familjelivssyndrom pá högsta nivá - inte undra pá att siten gátt át skogen.

Förvuxna fjortisar hela bunten ;)
Svar på tråden Blev avsläng från bussen pga min 23 månaders!