• Jennie1987

Proveramens + Pergostart!

Hej på er alla härliga tjejer!

Nu har jag fått ännu en mens med hjälp av Provera. Första blödningsdagen idag, vilket innebär Pergotime på tisdag! Dubbelkur. Känns lika härligt som inför alla starter. Och som alltid hoppas man att det ska gå vägen denna gången...

Är det någon annan som är i Pergodjungeln? Det finns ju massvis med trådar om detta, men dom blir så röriga efter ett tag med massor av svar som man inte riktigt orkar läsa igenom, ialla fall inte jag ;) Så ni kan väl dela med er av era erfarenheter?

Jag är hur som helst jätteglad över min mens som kom idag! Jag får aldrig egen mens, så jag riktigt längtar efter den mellan varven :) Men mest ser jag fram emot Pergostarten och VUL för att se om nåt ägg mognat till sig!!

• Svar på tråden Proveramens + Pergostart!
  • Matematik
    Jennie1987 skrev 2010-08-17 10:39:22 följande:
    Hoppas att det blir en finfin ägglossning!! :)
    Okej, jag har aldrig testat med ÄL-test, så jag har ingen erfarenhet där. Men hoppas att dom inte är missvisande för dig :)

Jag har varit på VUL idag, och hade ett ägg som var 15 mm och ett på 13 mm, och allt såg perfekt ut sa läkaren! :) Blev så himla glad! Slemhinnan var 7 mm, vilket var perfekt, eftersom den måste vara runt 7 mm för att ägget skulle fästa där, eller hur det nu var. Så det känns fantastiskt! :)
    Så han sa att jag borde ägglossa om ca 2-3 dagar, så vi får sexa nu från idag tills i övermorgon iaf :)
    Ska ta blodprov 26 augusti, för att se om jag hade nån ägglossning eller ej.

Nu håller vi tummarna!!! :)
    Det låter ju jättebra att dom redag på dag 12 är så stora!! HOPPAS HOPPAS HOPPAS!! :)
    Haha, vi har ju ägglossning nästan samma dag! Gud vad roligt om vi båda blir gravida! :)
  • sweetgirl89
    Jennie1987 skrev 2010-08-17 10:42:43 följande:
    Måste först och främst gratulera till att du lyckades bli gravid och få en dotter! :)
    Visst är det jobbigt när man längtar och få höra att man är "väl ung" för att bli mamma?! Fruktansvärt!

Har du beställt hem tabletter som är likvärdiga med Pergotime? Behöver du inte ha recept för att få såna mediciner? Och läkarkontroller?
    Här är dom jättenoga med sånt, eftersom risken för flerbörd ökar och dom vill ha koll på äggen.
    Men det kanske är olika.

Hoppas att du får + snart igen! :)
    Tack så mkt!! Vet inte varför man ska få så konstiga blickar och kommentarer av sjuksköterskorna bara för man är yngre än genomsnittet som söker hjälp!

Där jag beställde så fick jag beskriva mina problem och fylla i typ hälsodeklaration, sen skickas det vidare till en läkare som godkänner och skriver ut recept som skickas till apoteket och sedan hem till en.
    Sen är det inte rutin på VUL med pergo förrens man tar 2 tabletter. hoppas det besvara dina frågor!

hoppas ni oxå får +!! låter ju lovande med ÄB på VULet!! kram
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Matematik
    sweetgirl89 skrev 2010-08-17 17:43:41 följande:
    Tack så mkt!! Vet inte varför man ska få så konstiga blickar och kommentarer av sjuksköterskorna bara för man är yngre än genomsnittet som söker hjälp!

Där jag beställde så fick jag beskriva mina problem och fylla i typ hälsodeklaration, sen skickas det vidare till en läkare som godkänner och skriver ut recept som skickas till apoteket och sedan hem till en.
    Sen är det inte rutin på VUL med pergo förrens man tar 2 tabletter. hoppas det besvara dina frågor!

hoppas ni oxå får +!! låter ju lovande med ÄB på VULet!! kram
    Jag tror jag vet vilken sida du köpt från! DET ÄR INTE BRA! Inte alls bra! Ät inte tabletterna! Det är visst Rutin med VUL även om man bara tar 1 tablett!
    Gå till en vettig läkare istället för att beställa på nätet!
    Vart bor du?
  • sweetgirl89
    Matematik skrev 2010-08-17 17:55:41 följande:
    Jag tror jag vet vilken sida du köpt från! DET ÄR INTE BRA! Inte alls bra! Ät inte tabletterna! Det är visst Rutin med VUL även om man bara tar 1 tablett!
    Gå till en vettig läkare istället för att beställa på nätet!
    Vart bor du?
    oki, tack för svaret!! jag kan ju ringa till samma gyn som gjorde utredningen förra vintern och fråga,, har funderat på det ett tag tills jag blev tipsad om sidan som sagt.. men sist åt jag ju pergo 1 tablett dag 5-9 utan läkare eller VUL och det blev ju + sen? har bara inget större förtroende för läkarna sen sist..
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Matematik
    sweetgirl89 skrev 2010-08-17 18:06:18 följande:
    oki, tack för svaret!! jag kan ju ringa till samma gyn som gjorde utredningen förra vintern och fråga,, har funderat på det ett tag tills jag blev tipsad om sidan som sagt.. men sist åt jag ju pergo 1 tablett dag 5-9 utan läkare eller VUL och det blev ju + sen? har bara inget större förtroende för läkarna sen sist..
    Nej, men det är inte värt de. Du vet inte vad de stoppar i pillerna! Det är inga bra grejer. Du kan riskera att kroppen tar permanent skada av pillerna. Ät dem inte.
    Vart bor du ngnstnans? Bor du nära gbg tycker jag att du ska ringa Lundby gynmottagning 031-657134.
    Lycka till och täääääännnk dig för!
  • sweetgirl89
    Matematik skrev 2010-08-17 18:09:26 följande:
    Nej, men det är inte värt de. Du vet inte vad de stoppar i pillerna! Det är inga bra grejer. Du kan riskera att kroppen tar permanent skada av pillerna. Ät dem inte.
    Vart bor du ngnstnans? Bor du nära gbg tycker jag att du ska ringa Lundby gynmottagning 031-657134.
    Lycka till och täääääännnk dig för!
    gömde svara visst, bor i vårgårda :) så har inte långt till gbg. gjorde könsUL i gbg i höstas:) tack för nummret!! ska ringa dit! vet du när dom har telefon tid? Kram
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • Matematik
    sweetgirl89 skrev 2010-08-17 18:21:55 följande:
    gömde svara visst, bor i vårgårda :) så har inte långt till gbg. gjorde könsUL i gbg i höstas:) tack för nummret!! ska ringa dit! vet du när dom har telefon tid? Kram
    teltid 07:30-11:00 tror jag, kan vara 10:30.
    När jag ringde dit så fick jag en tid bara några dagar senare och provera och pergo vid första besöket. MEN jag har ju PCO och om du itne har det så vet jag ju inte vad dom säger.
    Där kan dom ju i vilket fall remittera dig till ivf om det behövs!
    Lycka till!
  • sweetgirl89
    Matematik skrev 2010-08-17 18:33:10 följande:
    teltid 07:30-11:00 tror jag, kan vara 10:30.
    När jag ringde dit så fick jag en tid bara några dagar senare och provera och pergo vid första besöket. MEN jag har ju PCO och om du itne har det så vet jag ju inte vad dom säger.
    Där kan dom ju i vilket fall remittera dig till ivf om det behövs!
    Lycka till!
    tack! hoppas inte det behövs ivf och att det räcker med pergo! får gå upp tidigt imorn och ringa både dit och alingsås så får se vad dom säger! :)
    ♥Elina 22/1-2010♥
  • this is it

Hej! Jag har pco. tog en tablett pergo förra månaden men fick ingen ägglossning enligt blodprovet så ska äta två tabl pergo efter primolut nor. Verken förra eller denna gången har min läkare bett mig komma på VUL, whats up with that????

• Matematik
    thisisit skrev 2010-08-17 20:35:37 följande:
    Hej! Jag har pco. tog en tablett pergo förra månaden men fick ingen ägglossning enligt blodprovet så ska äta två tabl pergo efter primolut nor. Verken förra eller denna gången har min läkare bett mig komma på VUL, whats up with that????
    <Alla behöver inte VUL men jag hade inte ätit pergotime utan. Verkligen inte.
Svar på tråden Proveramens + Pergostart!