Matematik skrev 2010-08-16 12:53:48 följande:
Haha, ja men det är lite kul att kunna beklaga sig som klimakteriekärring!
Kom precis hem från VUL nu, hade två blåsor som var 12mm och en som var 15mm. Läkaren tyckte att jag skulle börja med ÄL-stickor och se om det blir någon ägglossning. Om det inte hade blivit det på 2 v så ska jag ringa dit och sen börja med provera om 4v och troligtvis dubbel pergotime kur nästa gång. Hon var lite skeptisk till dubbel kur, men om detta inte funka så skulle vi testa det men vara vääldigt försiktiga. Så vi får se nu! Köpte bara för en vecka för dom är ju svindyra om man inte beställer på nätet och jag hann inte köpa på nätet för jag skulle börja redan idag!
Tänker jag rätt om ägget borde släppa om ca 3 dagar? (om det släpper alls)
Ja det är lixom bara vi här :) Men det är nästan ganska bra, blir lite personligare då! Jätteroligt att vi pratat här och att vi båda är unga och samma problem!
Lycka till på ditt VUL i morgon!
Åh, vad roligt att du hade några ägg! :)
15 mm är ju jättebra!
Vad konstigt att hon rekommenderar ÄL-test, jag har bara fått information om att det ska vara missvisande för oss med PCO. Men det borde ju din läkare veta isf :)
Ja, jag förstår att ni måste vara försiktiga om du ska äta dubbelkur, eftersom du ändå fått fina ägg på enkelkur så är det nog lätt att du överstimuleras av dubbel kanske?
Men fy vad kul att dina ägg växt så bra! :)
Ja, om man räknar med att ägget är 15 mm idag, och växer ca 2 mm per dag, så borde det släppa om ca 3 dagar, då är det ju 21 mm och det släpper när det är 18-22 mm har jag hört. Så därför ska ni ju mysa till det nu så ni inte missar nån ägglossning ;)
Jaa, jag ser fram emot mitt VUL imorgon jättemycket! :) Hoppas att nåt litet ägg växt till sig iaf... Jobbigt om det inte har det :( Men det vet man ju aldrig...
Jag är på dag 11 idag, så jag gör ju mitt VUL på dag 12 (imorgon).