• mmiaa

pco & lchf?

Man griper gärna efter varje litet halmstrå när man befunnit sig i en barnlös situation i 2,5 år och provat det mesta utan resultat; pergotime, puregon, IVF...
    Började läsa om LCHF i början av sommaren och hittade då en del om positiva effekter av det för oss som har PCO och PCO-S. Tänkte att jag kunde ju lika gärna prova men har väl inte varit jättestrikt under sommaren precis men har sedan 1 vecka tillbaka kört bara LCHF. Ger nu detta en chans, egentligen skulle vi påbörjat vårt andra IVF-försök nu men jag har fått ägglossning och mens spontant en gång hittills i sommar vilket jag inte har annars så nu avvaktar vi och ser hur det här blir...
    Vad är era erfarenheter av LCHF? Har det hjälpt er? I så fall hur? Vill gärna höra erfarenheter :)

• Svar på tråden pco & lchf?
  • mmiaa

Aha, va bra, ska kolla på återförsäljare igen. Verkligen intressant sida, massa bra info!
    Idag ställde jag mig på vågen, -4 kg på 3,5 veckor. Jag börjar tro på detta nu... Hoppas se en 7:a på vågen som första siffra nästa vecka. Har inte hänt på nästan 10 år..
    Var med om en ganska lustig upplevelse igår. Jag jobbar natt på sjukhuset, har gjort det ca 2 år, innan när jag jobbade dag på samma ställe så åt jag frukost vid 5.30 hemma och sen var man ju helt utsvulten framåt 9 när det var dags för frukost på jobbet. Hoppade in och jobbade ett dagpass igår och åt ägg o bacon hemma, var inte ens sugen på frukost på jobbet vid 9. Dessutom mycket piggare under dagen, kändes bara så märkligt....!

• Rundabullar
    mmiaa skrev 2010-08-22 19:07:23 följande:
    Grattis till livet i magen och tack för att du delar med dig av dina erfarenheter Lycka till med allt!
    Tack! Och grattis själv till framstegen på vågen, härligt att vara hungrig på vettiga tider och känna sig piggare, heja, heja! Det måste ju vara lite extra kämpigt att gå ner i vikt när man jobbar natt också..har gjort det en kortare period och jag åt typ konstant för att hålla sockret högt och orka vara vaken..
  • mmiaa
    Rundabullar skrev 2010-08-26 14:31:59 följande:
    Tack! Och grattis själv till framstegen på vågen, härligt att vara hungrig på vettiga tider och känna sig piggare, heja, heja! Det måste ju vara lite extra kämpigt att gå ner i vikt när man jobbar natt också..har gjort det en kortare period och jag åt typ konstant för att hålla sockret högt och orka vara vaken..
    Tack Ja, det är stor skillnad och nattetid känner jag inte för att äta någonting längre förrän frukost d när jag kommer hem och är ändå pigg
  • Soolstrålen

Åh gud vad härligt!!Grattis! Det är så kul när man ser att det ger resultat.. Skrattande

• mmiaa
    Soolstrålen skrev 2010-08-27 15:17:30 följande:
    Åh gud vad härligt!!Grattis! Det är så kul när man ser att det ger resultat.. Skrattande
    Tack! Ja, det ger ju sån energi att fortsätta! Mår du bra annars?
  • Soolstrålen

jag mår hur bra som helst i kroppen. Har hållt på i 3 veckor och 3 dar nu. Vägde mig när jag gjort 3 v. då stod
    det +-0. Har börjat med volleyboll för 1,5 v sen. (kör massa fys) så har haft massa träningsverk så man kan ju hoppas att det är muskler som gjort att det inte blev viktnedgång:P  Annars går det bra.

• mmiaa

Klart att det är muskler!! Va roligt med volleyboll, har jag nog inte spelat sen skolan. Oftast tänker man ju på peomenader osv som motion men det måste vara mycket roligare med en bollsport, inte så enformigt....
    Sambon min äter också lchf, han har gått ner typ 1,5 kilo på 4 veckor nu, han är lite frustrerad att det inte går snabbare men hans mage har krympt jättemycket så man ska nog inte bara kolla på vågen.

• Rundabullar

Nej, man ska inte kolla på vågen. Härligt att känslan i kroppen är ändå där!

Man måste se det som en livsstilsförbättring på långsikt som man ska behålla, inte en kur som går över. Min sambo äter samma som jag äter hemma, men ibland sämre på jobbet. Han började jogga igen och är också frustrerad över att inte gå ner, men han har tydligt ändrat form redan. Fuskigt att det går snabbare för killarna då de oftast har mer muskelmassa från början.Flört 

Jag hejar på er! Känner mig fortfarande så himla glad över att mina äggstockar såg så mycket bättre ut efter 6 mån, så jag håller alla tummar för att ni också ska få resultat på insidan! 

• Soolstrålen

Ja det är jätte kul, har spelat sen jag gick i lågstadiet, så börjar bli några år :) Vad härligt att han också äter, min sambo är redan en sticka så han skulle behöva gå upp ist Tungan ute Det är ju så man ska inte stirra sig blind på
     vågen..
    Jag fick mens igår..så nu hoppas jag på en ägglossning sen :)

Rundabullar: Nej precis, jag tycker inte det här är en "kur" det är en livsstil. Tack! Grattis till graviditeten, vad kul:)

• Rundabullar
    Soolstrålen skrev 2010-08-30 08:41:26 följande:
    Ja det är jätte kul, har spelat sen jag gick i lågstadiet, så börjar bli några år :) Vad härligt att han också äter, min sambo är redan en sticka så han skulle behöva gå upp ist Tungan ute Det är ju så man ska inte stirra sig blind på
     vågen..
    Jag fick mens igår..så nu hoppas jag på en ägglossning sen :)

Rundabullar: Nej precis, jag tycker inte det här är en "kur" det är en livsstil. Tack! Grattis till graviditeten, vad kul:)

Tack! Härligt med mens! Har man en cykel så har man en chans, håller alla tummarna för äl om nån vecka! Skrattande
Svar på tråden pco & lchf?